کد خبر 1648845
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی نو اصوگرا نوشت:

دیوار مستحکم حزب‌الله

رژیم ساده‌لوحانه فکر می‌کرد پس از شهادت فرماندهان عالی و رهبر مجاهد حزب‌الله، سازمان نظامی آن نیز به تزلزل خواهد افتاد و امکان تجاوز به خاک لبنان مهیا خواهد شد. اما تجربه چهار روز گذشته چیزی فراتر از جنگ تموز در ۲۰۰۶ است. در آن زمان، حزب‌الله در پانزده روز اول تحت فشار شدید بود و به مرور ورق برگشت تا به نقطه درخواست رژیم برای آتش‌بس رسید. اما اینبار در همین روزهای اول، حتی اجازه ورود چند کیلومتری به نیروهای ویژه رژیم داده نشده و تلفات زیادی به آنها تحمیل شده است.

رژیم برخلاف محاسباتش، با یک سد واقعی و مستحکم مواجه شده که امکان از بین بردن آن با استفاده از ابزارهای نوین هوایی وجود ندارد. به ویژه آنکه موشک‌باران شمال سرزمین‌های اشغالی نیز ادامه دارد تا امکان بازگشت اشغالگران به آن وجود نداشته باشد. اگر حزب‌الله بتواند برای مدت محدودی کمتر از یک ماه، این وضعیت را تثبیت کند، اجازه ورود به ارتش اشغالگر را ندهد، شمال را زیر آتش خود حفظ نماید و تلفات بیشتری برای رژیم ایجاد نماید، می‌توان به مرور صداهای مخالف جنگ را از درون رژیم شنید.

نتانیاهو که به امید ایجاد ظرفیت پیروزی جدید پس از ناتوانی در حذف حماس در غزه، به لبنان لشگر کشیده، نیازمند پیشروی است و بدون این امر، دوباره به مدار تضعیف داخلی خواهد افتاد. به ویژه اگر سربازان بیشتری به هلاکت برسند. درواقع نتانیاهو برای فرار از شکست سیاسی خود، رژیم را وارد درگیری چندجبهه‌ای کرده است. وضعیتی که با واقعیت توان و امکانات استراتژیک و ژئوپولتیک دشمن همخوانی ندارد و به سرعت دولت صهیون را با استهلاک شدید مواجه می‌کند. در این میان نتانیاهو سعی دارد نقش «مرد دیوانه» را بازی کند. نقشی که باید به سرعت به نتیجه برسد والا مانند بومرنگ به مرگ کارکتر خود منجر خواهد شد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس