هزاران معترض آلمانی خواستار توقف ارسال سلاح به اسرائیل شدند

هزاران نفر از مردم آلمان روز پنجشنبه با برگزاری تظاهراتی گسترده در برلین خواستار توقف ارسال تسلیحات به رزیم صهیونیستی و اوکراین شدند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، این تظاهرات به دعوت گروه‌های چپ‌گرای آلمانی برگزار شد و شرکت‌کنندگان بنرها و پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «مذاکره! نه به تسلیحات»، «نه به جنگ»، «صلح‌طلبی ساده‌لوحی نیست.»

برخی دیگر نیز پرچم‌های فلسطین و نشانه و پلاکاردهای ضدآمریکایی حمل می‌کردند. یکی از خواسته‌های اصلی معترضان توقف ارسال سلاح‌های آلمانی به اوکراین بود.

سارا واگنکنشت از سیاستمداران چپ‌گرای آلمانی در تظاهرات پنجشنبه در برلین حضور داشت و او یکی از یکی از افرادی است که خواستار توقف ارسال سلاح به اوکراین شده و با طرح استقرار موشک‌های دوربرد آمریکایی در آلمان مخالف است.

به گزارش دویچه‌وله، سازماندهندگان تظاهرات شمار شرکت‌کنندگان را ۴۰ هزار نفر اعلام کردند.

جنبش «جنگی دیگر، هرگز» اعلام کرد دولت آلمان باید صادرات سلاح به اوکراین و اسرائیل متوقف کرده و در راستای توقف خصومت‌ها در اوکراین و خاورمیانه تلاش کند.

این تظاهرات در آستانه سفر هفته آینده جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برگزار شد. قرار است وی در پایگاه نظامی ایالات متحده در رامشتاین در شرق آلمان با متحدان اوکراین درباره حمایت از کی‌یف رایزنی کند.

آلمان پس از آمریکا دومین کشوری است که بیشترین کمک نظامی را به اوکراین ارائه کرده است. این کشور قصد دارد در بودجه سال آینده خود این کمک‌ها را کاهش دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس