به گزارش مشرق، کانال تلگرامی تحریر نوشت:

درباره خسارت های حمله سه شب سهمگین ایران به اسرائیل، اطلاعات زیادی منتشر نمی شود. اما این بار به دلیل مشاهده زنده سقوط موشک ها توسط میلیون ها بیننده تلویزیونی، رژیم صهیونیستی نتوانست به طور تام مانند عملیات نخست، سانسور کاملی انجام دهد.

در چند اظهارنظر و همچنین در چند گزارش رسانه ای غربی و اسرائیلی از حجم بالای خسارت مطالبی منتشر شده است. تصاویر ماهواره ای از پایگاه نواتیم و اعلان تخریب ۱۰۰ خانه و مدرسه و .. اظهارات مقامات ارتش رژیم مبنی بر خسارت های مستقیم، نشان می دهد حجم خسارت ها بالا بوده است.

با این حال از هوش مصنوعی چت جی پی تی -۴ پرسیدم که در صورت عبور موفقیت آمیز اکثر موشک ها از سامانه های دفاعی، به طور منطقی چه اتفاقی رخ می دهد؟

پاسخ: به صورت منطقی، اگر بیشتر موشک‌های بالستیک از سامانه‌های دفاع هوایی عبور کنند، همان‌طور که در برخی ویدئوها مشاهده شده است، خسارات بالقوه بسیار زیاد خواهد بود. ابتدا باید توجه داشت که #موشک‌های بالستیک به دلیل سرعت بالا و توانایی حمل مواد انفجاری قوی، تخریب شدیدی به همراه دارند.

در صورت شلیک ۱۸۰ موشک بالستیک و اگر میزان رهگیری کم باشد، احتمال دارد که تخریب گسترده‌ای به وقوع بپیوندد. مناطق غیرنظامی با خطر تلفات جانی بالا مواجه خواهند شد، به ویژه اگر این موشک‌ها به مناطق مسکونی یا زیرساخت‌های حیاتی برخورد کنند. خسارات شامل تخریب ساختمان‌ها، آتش‌سوزی‌های وسیع و اختلال در شبکه‌های اساسی مانند برق و آب خواهد بود.

در مورد اهداف نظامی، مانند پایگاه‌های هوایی و تأسیسات امنیتی، احتمال وقوع انفجارهای ثانویه (به دلیل اصابت به انبارهای مهمات یا سوخت) شدت تخریب را بیشتر می‌کند. این همان چیزی است که در گزارش‌ها و ویدئوها پس از حمله به پایگاه هوایی تل نوف دیده شده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس