اتباع کره جنوبی از لبنان خارج شدند

در حالی که حملات نظامی اسرائیل به مناطق مختلف لبنان ادامه دارد، ارتش کره جنوبی با اعزام هواپیما، شهروندان کُره‌ای را از این کشور خارج کرد.

به گزارش مشرق؛ هواپیمای نظامی کی‌سی-۳۳۰ کره جنوبی ۹۷ شهروند و اعضای خانواده‌شان را از لبنان تخلیه کرد. این را وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد.

بنا بر گفته مقامات کره جنوبی، این هواپیمای ارتش بعد از ظهر جمعه (دیروز) از بیروت خارج شد و در پایگاه هوایی ارتش در سئول به زمین نشست.

به گزارش شبکه الجزیره، پس از «شدت گرفتن حملات اسرائیل به لبنان»، تاکنون کره جنوبی، برزیل، ژاپن، هلند، انگلیس و اسپانیا شهروندان خود را از لبنان خارج کرده‌ و در حال تخلیه اتباع خودشان هستند.

ژاپن روز پنجشنبه دو هواپیمای ترابری نظامی سی-۲ را برای تخلیه ۴۰ تا ۵۰ شهروند ژاپنی ساکن لبنان اعزام کرد.

هلند یک هواپیمای نظامی برای بازگرداندن اتباع خود از طریق دو پرواز در روزهای جمعه و شنبه فرستاده است.

انگلیس پروازهای چارتری برای شهروندان برای خروج از لبنان در نظر گرفت و بیش از ۱۵۰ تبعه انگلیسی و وابستگانشان روز چهارشنبه بیروت را با یک پرواز چارتر دولتی ترک کردند.

اسپانیا دو هواپیمای نظامی را برای تخلیه اتباعش فرستاد و طی این هفته بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ شهروند را از لبنان به اسپانیا برگرداند.

هواپیمای ایرباس اِی۳۳۰ نیروی هوایی برزیل به لبنان اعزام شده تا سه هزار برزیلی را خارج کند. قرار است این هواپیما دو پرواز برای تخلیه اتباع انجام دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس