مخالفت سازمان ملل با درخواست اسرائیل برای تخلیه «خط آبی»

در بحبوحه تنش در روابط رژیم صهیونیستی با سازمان ملل، این سازمان با درخواست تل آویو برای تخلیه مواضع نیروهای یونیفل در مرز لبنان و فلسطین اشغالی(خط آبی) مخالفت کرد.

به گزارش مشرق؛ رژیم صهیونیستی چند روز قبل از آغاز عملیات زمینی نزدیک مرزهای لبنان از سازمان ملل درخواست کرده که نیروهای حافظ صلح خود را از مرزهای لبنان عقب بکشد اما «سازمان ملل با درخواست اسرئیل مخالفت کرده است.»

معاون دبیر کل سازمان ملل در عملیاتهای صلح جان پیر لاکروآ، گفت، نیروهای سازمان ملل در لبنان(یونیفل) درخواستی از اسرائیل برای تخلیه بعضی از مواضع خود در مرز لبنان و فلسطین اشغالی موسوم به خط آبی دریافت کرد.

رد این درخواست درحالیست که رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه به بهانه آنچه واکنش ضعیف دبیر کل سازمان ملل به حمله موشکی ایران به اراضی اشغالی خوانده، آنتونیو گوترش را عنصر نامطلوب خواند و ورود وی به سرزمینهای اشغالی را ممنوع کرد.

نیروهای یونیفل از سال ۲۰۰۰ به عنوان نیروهای حافظ صلح در ۱۲۰ کیلومتر از مرزهای جنوب لبنان و شمال اراضی اشغالی مستقر شدند تا خروج نیروهای اسرائیلی از خاک لبنان را تضمین و بر آن نظارت کنند. اولین حضور یونیفل در این مطنقه به سال ۱۹۷۸ و قطعنامه ۴۲۵ و ۴۲۶ شورای امنیت برمی‌گردد.

لاکروآ افزود، سازمان ملل چشم انداز عملیات زمینی اسرائیل در لبنان را پیش بینی کرده بود اما با اقدامی سنجیده تصمیم گرفت در مواضع خود باقی بماند و آن را تخلیه نکند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس