رئیس‌ پارلمان لبنان: آمریکا برای اجرای آتش‌بس ۲۱ روزه کاری نمی‌کند

رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد که آمریکا برای اجرای فراخوان مشترک خود با فرانسه، اتحادیه اروپا و کشورهای عربی برای برقراری فوری آتش‌بسی ۲۱ روزه، هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد.

به گزارش مشرق، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در گفت‌وگو با روزنامه «الجمهوریه» چاپ این کشور تاکید کرد: ما به این فراخوان جهت دستیابی به توافقی نهایی برای اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ پایبند هستیم، این بیانیه بین‌المللی پایه خوبی برای توقف حملات مستمر اسرائیل به لبنان است.

نبیه بری اظهار کرد: پاریس و لندن به این بیانیه یا فراخوان پایبند هستند اما واشنگتن به صورت ظاهری با آن همراهی می‌کند اما در اصل هیچ کاری برای اجرای آن انجام نمی‌دهد و فشار جدی را به رژیم اسرائیل وارد نمی‌کند تا به این بیانیه پایبند بوده و حملات خود را متوقف کند.

رئیس پارلمان لبنان در ادامه گفت: به نظر می‌رسد برعکس، این نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) است که با سوء استفاده از فرصت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در آن دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر جلب رضایت اسرائیل با هم رقابت می‌کنند، به آمریکا فشار می‌آورد.

او همچنین تاکید کرد: تنها گزینه پیش روی ما این است که در ۲ مسیر با هم تلاش کنیم؛ استمرار مقاومت برای ممانعت از اینکه دشمن خاک ما را اشغال کند و تداوم تلاش‌های دیپلماتیک برای اجرایی کردن طرحی بین‌المللی که درباره آن توافق کردیم.

نبیه بری در ادامه نیز گفت که مساله آوارگان بزرگ‌ترین دغدغه او در این مرحله است.

رئیس پارلمان لبنان در پاسخ به سوالی درباره شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: هنوز توانایی صحبت درباره این مساله را ندارم. من و سید دوستان ۳۳ ساله بودیم، در واقع کمرم شکست.

او همچنین در پاسخ به ادعای کسانی که می‌گویند «محور شیعه اکنون ضعیف شده»، پاسخ داد: تا آنجایی که من می‌دانم شرایط آن خوب است، در مورد سید حسن نیز باید بگویم که او به شهادت که آرزویش را داشت، رسید و این بزرگ‌ترین پیروزی برای اوست.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس