۷ اکتبر؛ روز فروپاشی هیمنه رژیم صهیونیستی

عملیات طوفان الاقصی در روز ۷ اکتبر ۲۰۲۳، به آغازِ جدید در تحولات منطقه تبدیل شد، عملیاتی که تداوم حیات رژیم صهیونیستی را کاملا تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش مشرق، ۷۵ سال و ۴ ماه و ۲۳ روز قبل از ۷ اکتبر سال گذشته میلادی، منطقه ما با پدیده جدیدی روبرو شد که غرب آسیا را در همه ابعاد تحت تاثیر قرار داده و دور جدیدی از جنایت، کشتار و خون ریزی به وسیله فرزند نامشروع استعمارگران آغاز شد.

وقوع بالغ بر ۱۰ جنگ بزرگ، نسل کشی و قتل عام های هولناک در فلسطین و لبنان، اشغال اراضی سوریه در جولان و سینا در مصر گوشه‌ای از آثار زیان بار حیات نامشروع رژیم صهیونیستی در طی ۷۶ سال اخیر است.

در این میان ۷اکتبر ۲۰۲۳، در تمام دوران ۷۶ ساله حیات رژیم، بیش از هر جنگ، عملیات و مقاومت دیگری در برابر این رژیم می‌درخشد، طوفان الاقصی در شرایطی به وقوع پیوست، که فضای منطقه غرب آسیا در جهت منافع رژیم صهیونیستی تعریف شده و برخی کشورهای عربی با خیانت به آرمان فلسطین و تعصب عربی خود، در چند قدمی توافق عادی سازی با تل آویو قرار داشتند. از سوی دیگر حمایت‌های بی پایان و تمام و کمال غرب و به خصوص آمریکا از رژیم صهیونیستی، فکر مقاومت را حتی در میان فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی از میان برده بود.

در چنین شرایطی طوفان الاقصی، با ضربه کاری به توانایی‌های اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل که در تبلیغات آنان افسانه ای اعلام می‌شد، نگاه های جهانی را مجددا به سمت فلسطین برگردانده و اسطوره شکست ناپذیری اطلاعاتی و امنیتی این رژیم را در هم کوبید.

مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در شرایطی این عملیات را طراحی و به اجرا رساندند، که صهیونیست ها با انواع تجهیزات شنود، جاسوسی و ماهواره ای، منطقه بسیار کوچک نوار غزه را در کنترل اطلاعاتی خود داشتند.

از این جهت طوفان الاقصی علاوه بر شکستن فضای فریزشده منطقه برای اسرائیل، با نمایان ساختن ضعف های اطلاعاتی این رژیم بارقه های روبه خاموشی مقاومت در برابر این رژیم را دوباره در دل تک تک مسلمانان و اعراب زنده کرد.

طوفان الاقصی همچنین جنایتگری اسرائیل را بار دیگر به شکلی واضح‌تر برای وجدان‌های خوابیده در سرتاسر دنیا و به خصوص در غرب نمایان ساخت. شاید اگر عملیات طوفان الاقصی علی رغم تمام جنایت‌های بعدی اسرائیل در غزه به وقوع نمی‌پیوست، جوانان آمریکایی هیچگاه در میان بمباران رسانه‌ای رسانه‌های وابسته به جریان ثروت یهود و صهیونیسم، متوجه وجود جنون سران اسرائیل و دیوانگی نتانیاهو نمی شدند

این عملیات حتی بیش از ضربه نظامی و اطلاعاتی به اسرائیل، شرایطی را فراهم آورد که این بار بیشتر از پیش و برخلاف گذشته، اسرائیل بازنده تمام و کمال جنگ روایت ها و منفور ابدی در میان اکثریت مردم جهان شد، شرایطی که به واسطه آن فریادها در قلب اروپا و در میان سیاستمداران اروپایی نیز بلند شده و ناجوانمردی سیاستمداران غربی در حمایت از دیوانگی نتانیاهو را برای افکار عمومی آشکار کرد.

۷ اکتبر ۲۰۲۳ از سوی دیگر، موجب وضعیتی شد که علی رغم سرسپردگی تمام و کمال سران اکثر کشورهای عربی برای اسرائیل، مسیرعادی سازی حداقل برای چندین سال به عقب افتاد، امروزه مردم عرب کشورهای حاشیه خلیج فارس، دیگر اجازه نزدیکی به اسرائیل را به حکام سرسپرده خود نخواهند داد و عادی سازی روابط با تل آویو برای این کشورها هزینه زا خواهد بود.

جهان پس از ۷ اکتبر و غرب آسیا پس از طوفان الاقصی دورانی را شروع کرده است که در آن نابودی اسرائیل دیگر نه یک رویا که یه واقعه در حال تحقق است، تاریخ پس از ۷ اکتبر، آغاز دوران نظم نوینی است که بیش از هرچیز بر پایه هزینه زا بودن دوستی با اسرائیل، همبستگی مسلمانان، عقب‌نشینی غرب در حمایت از اسرائیل و قدرت نمایی کشورهای اسلامی و محور مقاومت در برابر دلارهای آمریکایی و سلاح های غربی است.

نظم نوین اسلامی اینک از دریای سرخ و خلیج عدن، تا خلیج فارس و دریای مکران، تا مدیترانه و در سرتاسر غرب آسیا، در برابر صهیونیسم قدعلم کرده و بر شمار وجدان های بیدار در ترکیه، عراق، سوریه، لبنان، اردن، عربستان، کویت، امارات، قطر، عمان و دیگر کشورهای اسلامی افزوده است، وجدان‌هایی که دیگر اجازه نخواهند داد پول زرسالاران صهیونیست بر شرافت اسلامی توفق یابد.

امروز حمایت از مردم مظلومی که در غزه و در کل فلسطین بر علیه اشغالگران سرزمینشان مقاومت کرده و به این دلیل خونشان بر زمین ریخته می‌شود، به مهمترین محک شرافت هر انسانی در هرجای جهان تبدیل شده است، شاید این یکی از مهم ترین دستاوردهای ۷ اکتبر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس