رسانه اسرائیلی: پایگاه‌ها مقابل موشک‌های ایران بی‌دفاع‌اند

یک رسانه عبری زبان، فاش کرد، نظامیان اسرائیلی از اینکه پایگاه‌های شان در مقابل موشک‌های ایرانی بی‌دفاع هستند ابراز نگرانی می‌کنند.

به گزارش مشرق، روزنامه زیمان اسرائیل در گزارشی اعلام کرد، نظامیان اسرائیلی تاکید دارند که پایگاه‌های هوای اسرائیل از پناهگاه کافی بهره‌مند نیستند.

تانی گولدشتاین در گزارش خود که امروز دوشنبه منتشر شد اعلام کرد، پایگاه‌های راهبردی ارتش اسرائیل از جمله پایگاه‌های هوایی که هفته گذشته مورد اصابت موشک‌های ایران قرار گرفتند از شرایط پناهگاهی کافی بهره‌مند نیستند.

در این گزارش تاکید شده است، تحقیقات میدانی زیمان اسرائیل نشان می‌دهند که حداقل چهار پایگاه ارتش اسرائیل که در آن فعالیت‌های عملیاتی و راهبردی اصلی انجام می‌شود، از جمله سه پایگاه نیروی هوایی به شکل کافی حافظت شده نبوده و خبری از مناطق مستحکم شده و پناهگاه در آنها نیست.

به اعتراف این رسانه عبری زبان، پایگاه‌هایی که هفته گذشته با موشک‌های بالستیک ایران مورد هدف قرار گرفتند نیز جزو این دسته پایگاه‌ها بوده و در این حمله هم به آنها زیان‌های قابل توجهی وارد شد.

این رسانه با اعتراف ضمنی به تلفات وارد شده به پایگاه نواتیم اعلام کرد، براساس گزارش رسانه‌های خارجی پایگاه نواتیم در این حمله موشکی آسیب دید.

(د ) نظامی اسرائیلی از نیروهای احتیاط که هویت کاملش ذکر نشده، در یگان فنی نیروی هوایی در یکی از پایگاه‌هایی خدمت می‌کند که هفته پیش مورد اصابت موشک‌های ایران قرار گرفت، او تاکید کرد در بخش‌های عمده‌ای از پایگاه ما خبری از پناهگاه نیست، این یک مسئله واقع جنون آمیز است.

او تاکید کرد، البته نمی‌توان گفت که تمامی پایگاه بدون پناهگاه نیست اما بخش‌های عمده‌ای از آنها محافظت شده نیستند، من اطلاع دارم که پایگاه دیگری اصلا پناهگاه ندارد.

دو نظامی دیگر در گفتگویی با زیمان اسرائیل هم تایید کردند که پایگاه دیگر و یک پایگاه بزرگ هیچ منطقه محافظت شده‌ای ندارد، این در حالی است حجم زیادی از ادوات نظامی راهبردی در آنها نگهداری می‌شود.

به گفته (د) در زمان وقوع جنگ و درگیری مستمر، موشک‌های سنگین نقاط مختلف پایگاه را مورد هدف قرار خواهند داد، این به معنای آن است که ما با یک فاجعه رو برو خواهیم شد، زیرا آنگونه که بعضی‌ها تصور می‌کنند باند فرود هواپیما تنها نقطه هدف نیست بلکه نقاط دیگر پایگاه هم مورد حمله قرار می‌گیرد.

او تاکید کرد، صرف نظر از خطر مستقیم که منجر به مرگ یا زخمی‌شدن نظامیان پایگاه می‌شود، بسیاری از نظامیان و نیروهای موجود در این پایگاه‌ها نمی‌توانند برای مدت طولانی زیر آتش فعالیت کرده و نیاز به محل امنی برای استراحت دارند.

اکنون آسایشگاه‌ها و غذاخوری‌های این پایگاه‌ها به هیچ عنوان حفاظت شده نیستند.

به گفته این نظامیان در حمله بعدی پایگاه‌های اسرائیلی باید با سناریوهای متعددی روبرو شوند، سناریوهایی مانند سقوط انواع موشک‌ها و مواجه شدن با شمار زیادی از کشته و زخمی‌ها را از سر بگذراند.

این رسانه بدون اشاره به حجم تلفاتی که پایگاه‌های اسرائیلی متحمل شده‌اند، به نقل از کارشناسان نوشت: هزینه احداث پناهگاه حدود ۱۵ میلیون شیکل است این در حالی است که آخرین قیمت یک اسکادران از جنگنده‌ها ۳ میلیارد دلار است، پس دیوانه ایم اگر برای این هزینه گزاف، ساختار حمایتی با هزینه‌ای کاملا ناچیز ایجاد نکنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس