نقشه میدانی درگیری مرزی لبنان و اسرائیل

صهیونیست ها با باز کردن جبهه جدیدی در جنوب غرب لبنان تلاش کردند شهرک لبونه را به اشغال دربیاورند و راه را برای رسیدن به شهر راهبردی و بسیار مهم الناقوره باز کنند.

سرویس جهان مشرق - درگیری ها در نوار مرزی شمال و شمال شرق سرزمین های اشغالی و جنوب لبنان در حالی ادامه دارد که ارتش رژیم صهیونیستی چند شهرک دیگر را در شمال غرب فلسطین اشغالی ( هم مرز با جنوب غرب لبنان و نزدیکی دریای مدیترانه) را منطقه بسته نظامی اعلام کرده تا دور جدیدی از حملات را آغاز کند.

منبع میدانی مشرق در نوار مرزی گفت: صهیونیست ها شهرک های «روش هنکارا، شلومی، حنیتا، آدمیت و عرب العرامشه ( محور الجلیل غربی) را در شمال غرب سرزمین های اشغالی منطقه بسته اعلام کردند و با شروع حملات از این محور، جبهه جدیدی را برای پیشروی در جنوب غرب لبنان باز و درگیری ها در این ادامه دارد.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار گذاشته است، صهیونیست ها از شانزدهم مهر حملات را از محور شمال غرب حنیتا و شمال شلومی به سمت جنوب شهرک لبونه در جنوب غرب لبنان شروع و ساعت 14 هفدهم مهر با پشتیبانی نیروی هوایی و یگان توپخانه از مرز عبور و تلاش کردند در عمق این منطقه پیشروی کنند.

این منبع میدانی با بیان این که پیاده نظام ارتش صهیونیست با تجهیزات نظامی و همراهی یگان زرهی به سمت شهرک لبونه پیشروی کرد، افزود: رزمندگان مقاومت حزب الله که در آماده باش کامل بودند اجازه دادند صهیونیست ها تا یک نقطه معین و مشخص پیش آیند و در نهایت با نزدیک شدن به نقطه مورد نظر آنان را با آتش سنگین توپخانه به شدت هدف قرار دادند.

جنوب غرب لبنان محور جدید صهیونیست‌ها برای شعله‌ور کردن درگیری‌ها / تلاش ناکام رژیم اشغالگر برای رسیدن به شهر راهبردی الناقوره با کمین دقیق رزمندگان حزب الله + نقشه میدانی

این منبع میدانی از غافلگیر شدن صهیونیست ها در این محور خبر داد و افزود: در جریان عملیات رزمندگان، خسارت سنگینی به تجهیزات نظامی صهیونیست ها وارد آمد و شماری زیادی از آنان از جمله تعدادی نیروی ویژه کشته و زخمی شدند و سایر نظامیان که جان سالم به در بردند از منطقه متواری و عقب نشینی کردند.

وی با بیان این که رصد و شناسایی دقیق تحرکات در این عملیات، ضربه مهلکی را به صهیونیست ها وارد آورد، اضافه کرد: نظامیان صهیونیست درصدد بودند با استفاده از پوشش نیروهای یونیفل (صلح) در عمق شهرک لبونه پیشروی کنند اما با واکنش بسیار قاطع رزمندگان مقاومت مواجه و رسانه های رژیم از این ضربه ای که متحمل شدند به عنوان روز سخت و سیاه در شمال غرب فلسطین اشغالی یاد کردند.

به گزارش مشرق، نظامیان صهیونیست ها در تلاش بودند با اشغال شهرک های لبونه و علما الشعب، خود را به شهر راهبردی و ساحلی الناقوره در جنوب غرب لبنان برسانند؛ الناقوره در جنوب شهر بسیار مهم صور واقع شده است و نقطه اتصال این منطقه به مرز فلسطین اشغالی محسوب می شود و همین بر اهمیتش افزوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس