وزیر بهداشت: سهمیه ورودی رشته‌های پزشکی بازبینی می‌شود

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: سهمیه ورودی رشته های پزشکی به دستور رئیس جمهور و توسط کارگروه تخصصی در شورای عالی انقلاب فرهنگی بازبینی می‌شود.

به گزارش مشرق، محمدرضا ظفرقندی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره سهمیه‌های ورودی رشته‌های پزشکی در دانشگاه ها اظهار داشت: اینکه سهمیه های ورودی رشته پزشکی بیش از حد است را همه اذعان دارند و این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مطرح شد و رئیس جمهور دستور دادند که کارگروهی متشکل از وزارت علوم، وزارت بهداشت و سازمان سنجش این سهمیه ها را بازبینی کنند.

وی درباره تامین ارز داروهای کمیاب برای بیماری های صعب العلاج توضیح داد: برنامه دولت این است که در این زمینه تامین ارز برای داروهایی که مواد اولیه آن وارداتی است، صورت گیرد و برای داروهایی که در داخل تولید می شود نیز تامین لازم انجام شود.

ظفرقندی درباره پرداخت های صورت گرفته به پرستاران، داروخانه و صنایع دارویی نیز گفت: بخش عمده از مطالبات پرستاران و شرکت‌های تولیدی دارویی که از مدتها قبل به تعویق افتاده بود، از منابعی چون صندوق توسعه ملی، دولت و بیمه پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در مورد اضافه کاری پرستاران که حدود ۷ ماه از سال ۱۴۰۲ تا اردیبهشت ۱۴۰۳ باقی مانده بود، بخشی زیادی از آن پرداخت شده است و در زمینه دارو نیز بخشی از مطالبات پرداخت شده و بقیه آن به مرور زمان پرداخت می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس