تظاهرات بزرگ همبستگی با فلسطین در کراچی پاکستان

تظاهرات بزرگ حمایت از فلسطین روز دوشنبه، ۷ اکتبر، در اولین سالگرد حمله نظامی رژیم صهیونیستی به غزه، در خیابان‌های کراچی پاکستان برگزار شد.

به گزارش مشرق، این تظاهرات که هزاران نفر از جمله زنان و کودکان در آن شرکت کردند، توسط حزب جماعت اسلامی (JI) و با همکاری حزب مردم پاکستان (PPP) سازماندهی شد.

این تظاهرات توجه بین‌المللی را به خود جلب کرد زیرا جمعیت‌های مختلفی با پرچم‌های بزرگ فلسطینی در خیابان‌ها راهپیمایی کردند تا با فلسطینی‌هایی که به دلیل حملات و بمباران‌های مداوم رژیم صهیونیستی با آنچه بسیاری «نسل‌کشی» می‌خوانند، روبرو هستند، ابراز همبستگی کنند.

تظاهرات بزرگ همبستگی با فلسطین در کراچی پاکستان

نعیم رحمن، رئیس جماعت اسلامی، گفت که جنایات رژیم صهیونیستی قابل قیاس با هیچ چیزی نیست. از جامعه جهانی می خواهیم تا نقش خود را ایفا کند و حملات نسل‌کشی را متوقف کند. وی گفت که مبارزه برای فلسطین بر اساس قوانین بین‌المللی قانونی است و جامعه بین‌المللی باید به مصائب فلسطینی‌ها توجه کند.

تظاهرات بزرگ همبستگی با فلسطین در کراچی پاکستان

این اعتراض به عنوان بخشی از یک سری اعتراضات دیگر در چندین شهر پاکستان با تظاهرات مشابهی در شهرهای بزرگ لاهور و پیشاور برگزار شد. فعالان، زنجیره‌های انسانی و مراسمی را برای ادای احترام به این روز تشکیل دادند و فراخوان‌ها را برای اتحاد میان ملت‌های مسلمان علیه بی‌عدالتی‌ها و ظلم در فلسطین تقویت کردند. اکثر شرکت کنندگان تاکید کردند که در این مبارزه تا رهایی فلسطین از اشغال و وحشیگری استقامت خواهند کرد.

تظاهرات بزرگ همبستگی با فلسطین در کراچی پاکستان

وضعیت در غزه همچنان وخیم است و گزارش‌ها حاکی از شهادت نزدیک به ۴۲۰۰۰ نفر است، میلیون ها نفر از زمان شروع جنگ از خانه‌های خود آواره شده‌اند. معترضان در سرتاسر جهان، رهبران جهان و سازمان‌هایی مانند سازمان ملل را به انفعال متهم کرده‌اند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس