انتقاد شدید روسیه از آمریکا به خاطر عدم صدور ویزای دیپلماتیک

مسکو اقدام دولت آمریکا در عدم صدور روادید برای اعضای هیئت نمایندگی روسیه جهت شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش مشرق، سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه از اقدام دولت آمریکا در عدم صدور روادید برای برخی اعضای هیات نمایندگی روسیه جهت شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل انتقاد کرد و در عین حال خواستار اصلاح ساختار شورای امنیت شد.

به گزارش راشاتودی، ورشینین، در موضع‌گیری اخیر خود در جریان برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی پس از برگزاری هفتاد و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد درنیویورک، شدیدا از اقدام دولت آمریکا در عدم صدور ویزا برای اعضای هیات نمایندگی روسیه انتقاد کرد.

وی تاکید کرد که یک چنین اقداماتی غیرقابل قبول هستند و مانع از انجام عادی فعالیت‌های دیپلماتیک می‌شوند.

ورشینین همچنین گفته است که دستیابی به اجماع در مورد اصلاح ساختار شورای امنیت سازمان ملل متحد کاملا ضروری است.

او وضعیت جنگ اوکراین را نیز به مثابه موضوعی در حال فراموش شدن در سازمان ملل متحد توصیف کرده و گفته است که علاقه و جدیت کافی برای مخاطب قرار دادن این چالش و منازعه وجود ندارد.

اضافه بر این‌ها، روسیه ابراز تمایل کرده که دبیر کل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش در نشست پیش روی سازمان بریکس در کازان نیز روسیه شرکت کند.

در همین راستا، طبق اعلام ولادیمیر کوزنتسوف، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی سازمان ملل در مسکو، روسیه برای حضور گوترش در این نشست دعوتنامه هم ارسال کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس