.

عملیات وعده صادق ۲، با ثبت اصابت موفق ۹۰ درصدی موشک‌ها به اهداف تعیین شده، ضربه مهلک و محکمی را بر قدرت پوشالی نظامی رژیم صهیونیستی در جهان وارد کرده و بخشی از قدرت موشکی ایران را نمایان ساخت.

سرویس جهان مشرق - پس از عملیات وعده صادق ۱، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان عمیات وعده صادق ۲، برای باری دیگر مشت محکمی بر پیکر رژیم جعلی صهیونیستی وارد کرد که این اقدام در پی پاسخ به گستاخی صهیونیست‌ها در نقض تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت.

رژیم صهیونیستی که همچنان در جبهه نبرد در مقابل مقاومت فلسطین ناکام مانده است،‌ به منظور دستاورد سازی برای خود و تغییر وضعیت میدانی غزه، اقدام به ترور رئیس دفتر سیاسی حماس کرد. این در حالی بود که این مقام بلند پایه مقاومت فلسطین، مهمان رسمی دولت ایران به منظور شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری بود. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در ساعت ۱:۳۷ بامداد ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ به وقت ایران (۳۱ ژوئیه ۲۰۲۴)، به همراه محافظ شخصی خود در تهران ، پایتخت ایران، توسط رژیم صهیونیستی ترور شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت شهادت این رهبر شجاع و مجاهد برجسته به امت اسلامی و جبهه مقاومت و ملت سرافراز فلسطین تأکید کردند: «رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ی مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.»

عملیات وعده صادق ۲؛ ضربه مهلک بر هیبت رژیم صهیونیستی در جهان
نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید اسماعیل هنیه

این عملیات تروریستی اسرائیل با محکومیت گسترده ای جهانی مواجه شد. قطر و مصر، به عنوان میانجیگران مذاکرات آتش بس در غزه، این اقدام را شدیدا محکوم کردند. دولت قطر با محکومیت این اقدام اعلام کرد: ترورها و تشدید خشونت‌ها این سؤال را مطرح می‌کند که چگونه می‌توان مذاکره کرد وقتی یک طرف، طرف دیگر را که برای مذاکره است، می‌کشد؟

وزارت خارجه مصر اعلام کرد: ما نسبت به سرانجام سیاست ترورها و نقض حاکمیت کشورها هشدار می‌دهیم. وزارت خارجه مصر همچنین تاکید کرد تنش‌آفرینی خطرناک می‌تواند باعث شعله‌ورتر شدن درگیری‌ها در منطقه شود و عواقب امنیتی وخیمی برای منطقه به دنبال داشته باشد.

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از یکی از سخنگویان کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن از گزارش‌ها درباره ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران مطلع شده، اما فعلا از اظهارنظر بیشتر خودداری می‌کند. وزیر خارجه آمریکا در واکنش به ترور شهید هنیه مدعی شد که واشنگتن در این قضیه دخالتی ندارد و الویت را همچنان تلاش برای رسیدن به آتش‌بس به نفع اسرای صهیونیست می‌داند.

فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در واکنشی تهدید آمیز اعلام کرد که اسرائیلی‌ها طعم تلخ انتقام را خواهند چشید و پاسخ قطعاً متفاوت خواهد بود. اسرائیل و متحدانش نباید فکر کنند که می‌توانند ضربه بزنند و فرار کنند، بلکه باید بفهمند که پاسخی محکم دریافت خواهند کرد و راه فراری ندارند. آن‌ها درس‌های بزرگی خواهند گرفت و یاد می‌گیرند که با دم شیر بازی نکنند.

کشورهای مختلف از جمله آمریکا در چندین پیام به جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مذکرات آتش بس، این مسئله را تضمین کردند که چنانچه جمهوری اسلامی ایران در وضعیت فعلی، انتقام خود را عملی نکند، رسیدن به توافق آتش بس در غزه و پایان جنگ قطعی خواهد بود، اما علی‌رغم صبر ایران، هیچ توافقی برای پایان آتش بس در غزه بدست نیامد.

عملیات وعده صادق ۲؛ ضربه مهلک بر هیبت رژیم صهیونیستی در جهان

صهیونیست‌ها که از شرارت و گستاخی دست نکشیده بودند، با ادامه سیاست های تروریستی خود، اقدام به انجام عملیات‌های تروریستی گسترده در لبنان کردند که مهم ترین آنها، خرابکاری در دستگاه‌های الکترونیکی و انفجار پیچرها و دستگاه‌های ارتباطی طی دو نوبت و در دو روز جدا بود که در این حملات کور، تعداد زیادی از مردم بی گناه لبنان مصدوم، زخمی و تعدادی از رزمندگان حزب الله لبنان شهید شدند. از جمله اقدامات تروریستی دیگر رژیم صهیونیستی، حمله به نشست فرماندهان حزب الله لبنان و ترور دست جمعی تعدادی از فرماندهان مقاومت لبنان بود، در نهایت در تاریخ ۶ مهر ۱۴۰۳ ( ۲۷ سپتامبرِ ۲۰۲۴ ) در یک حمله ناجوانمردانه، رژیم صهیونیستی دبیر کل حزب الله لبنان، جناب سید حسن نصرالله را به شهادت رساند.

مجموع این جنایت ها از سوی رژیم تروریستی اسرائیل باعث شد که جمهوری اسلامی ایران، در صدد آید تا ضربه سختی بر پیکره رژیم جعلی صهیونیستی وارد کند، امری که منجر به اجرایی شدن عملیات وعده صادق ۲ توسط نی

در نهایت، جمهوری اسلامی ایران، در تاریخ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ (۱ اکتبر ۲۰۲۴)، پاسخ تنبیهی خود را آغاز کرد. آغاز عملیات وعده صادق ۲ با رمز مبارک یا رسول‌الله (ص) بود. بر اساس تصاویر منتشر شده، فرماندهان این عملیات پیش از اعلام رمز، با مسعود پزشکیان رییس‌جمهور و رییس شورای عالی امنیت ملی گفت‌وگوی تلفنی برقرار کردند.

سردار سلامی فرمانده کل سپاه دستور آغاز عملیات را به سردار حاجی زاده، فرمانده هوا و فضای سپاه ابلاغ کرد. سرلشکر سلامی در گفت و گو با رئیس جمهور از پرتاب ۲۰۰ فروند موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی خبر داد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سه شنبه شب ۱۰ مهر ۱۴۰۳ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:‌ در پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان قلب اراضی اشغالی هدف قرار داده است.

تصاویری از آماده سازی موشک‌ها در عملیات وعده صادق ۲

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، جزئیات عملیات وعده صادق ۲ را تشریح کرد و گفت: در این عملیات قهرمانانه سه پایگاه نظامی هوایی رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار گرفت. سرلشکر محمد باقری بامداد چهارشنبه در گفت و گویی بیان کرد: امشب نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عملیات قهرمانانه و شجاعانه خود انتقام بسیاری از جنایت های رژیم صهیونیستی را گرفت.

سردار ابراهیم جباری در کرمان گفت: دشمن بداند تنها جزء کوچکی از قدرت نظامی ایران به نمایش گذاشته شد و اگر بخواهد ادامه بدهد حیفا و تل‌آویو را شخم خواهیم زد. وی با بیان اینکه ۹۰ درصد موشک‌های شب گذشته سپاه به هدف خورد، گفت: دلیل موفقیت عملیات این بود که یک عملیات وسیع سایبری در زمان عملیات موشکی بر روی سامانه‌های پدافندی دشمن صورت گرفت که باعث شد موشک‌ها به هدف بخورد .

عملیات موشکی ایران که با موفقیت صد در صدی همراه بود، با بازتاب گسترده جهانی روبه رو شد.

شبکه سی‌ان‌ان در اولین واکنش خود نوشت: فیلم‌های دریافتی نشان می‌دهند که موشک‌های ایران به اسرائیل برخورد کردند.

واشنگتن‌پست نوشت: وزارت دفاع (جنگ) اسرائیل حمله موشکی به اسرائیل را تأیید کرد؛ صدای آژیرهای حمله هوایی به صدا درآمد؛ مردم به پناه‌گاه‌ها رفتند و شعله‌های آتش آسمان اسرائیل را روشن کرد.

شبکه ان‌بی‌سی در واکنش به رویت موشک های ایران در آسمان سرزمین های اشغالی نوشت: آتش موشک‌های شلیک‌شده ایران، آسمان اسرائیل را روشن کردند.

اصابت موشک های ایرانی به سرزمین های اشغالی

رهبر معظم انقلاب در بخشی از خطبه امروز خود در نماز جمعه تهران با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران، به رژیم صهیونیستی، فرمودند: کاری که نیروهای مسلح ما کردند کمترین مجازات رژیم غاصب در مقابل جنایت های حیرت آور رژیم گرگ صفت، سگ هار آمریکا در منطقه بود. ایشان فرمودند: جمهوری اسلامی هر وظیفه ای در این زمینه داشته باشد با قدرت و صلابت و قاطعیت انجام خواهد داد. نه تعلل و کوتاهی می‌کنیم و نه دچاز شتابزدگی می‌شویم. آنچه که منطقی و درست است از نظر تصمیمگیران سیاسی و نظامی انجام گرفت و در آینده هم اگر لازم باشد انجام می‌شود.

مقامات نظامی و سیاسی پس از این عملیات مکررا تاکید و تصریح کردند که چنانچه رژیم صهیونیستی دچار خطای محاسباتی شده و اقدام به پاسخ کند، جمهوری اسلامی ایران با شدت و دامنه بیشتری مواضع صهیونیست‌ها در سرزمین های اشغالی را هدف حمله قرار خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس