نیروهای ویژه رضوان

پس از شهادت دبیر کل حزب الله لبنان، جناب سید حسن نصرالله، در تاریخ ۱۰ مهر،‌ رژیم صهیونیستی به صورت رسمی، آغاز تجاور زمینی علیه خاک لبنان و نبرد علیه حزب الله لبنان را اعلام کرد.

سرویس جهان مشرق - پس از آغاز عملیات مقاومت فلسطین در ۱۵ مهر ۱۴۰۲، مصادف با ۷ اکتبر، حدس و گمان هایی در رابطه با ورود حزب الله لبنان به عملیات طوفان الاقصی در رسانه های مختلف منطقه و جهان مطرح شد. از همان لحظات اولیه مشخص شدن شکست سنگین رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی نگاه تل‌آویو، واشنگتن و پایتخت‌های اروپایی و عربی به حزب‌الله لبنان معطوف شد.

حزب الله لبنان اعلام کرد در جهت حمایت از آرمان آزادی فلسطین و به منظور کاهش فشار نظامی صهیونیست‌ها بر روی غزه، اقدام به آغاز حملات راکتی به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین های اشغالی کرده است. حزب الله طی ماه‌ها حملات راکتی خود، بسیاری از مواضع صهیونیست‌ها در شمال از جمله پایگاه‌های راداری و ارتباطی را مورد اصابت قرار داده و ضربات قابل توجهی به ادوات و دارایی های نظامی ارتش اسرائیل وارد کرد.

علی رغم درگیری های شدید ارتش رژیم صهیونیستی با رزمندگان مقاومت در غزه، تنش و درگیری میان حزب الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای شمالی سرزمین های اشغالی، شعاع و سطح درگیری ها در یک چهارچوب مشخص باقی ماند و دو طرف ضربات و تبادل آتش میان یکدیگر را در یک محدوده مشخص حفظ کردند.

اما با وجود آنکه تنش ها میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی تا ماه‌ها شاهد تشدید و زد و خورد جدی نبود، مناطق شمالی سرزمین های اشغالی تبدیل به مناطقی غیر مسکونی شده و صدها هزار صهیونیست از مناطق شمالی فلسطین اشغالی، آواره شدند، موضوعی که تبدیل به یک اهرم فشار بر روی دولت رژیم صهیونیستی شد.

حملات حزب الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین های اشغالی

مقامات و فرماندهان صهیونیست مکررا در مصاحبه های خود به این مسئله اشاره کردند که زمینه بازگشت آوارگان شمال به خانه هایشان را فراهم خواهند کرد، اما حملات راکتی حزب الله لبنان در جهت حمایت از مردم مظلوم فلسطین و کاهش فشار نظامی بر روی غزه، شرایط را به گونه ای تبدیل کرده بود که هیچ شهرک نشینی حاضر به بازگشت به خانه خود نبود.

ضربات حزب الله لبنان و ناکامی صهیونیست ها در بازگرداندن آوارگان شمال به خانه های خود، باعث شد که سران اسرائیل، با نزدیک شدن به یک سالگی نبرد در غزه، مقدمات افزایش سطح تنش با حزب الله را فراهم کنند.

پس از حادثه مجدل الشمس که منجر به کشته شدن چند کودک دروزی شد، با وجود آنکه شواهد و قرائن نشان میداد که انفجار در این منطقه ناشی از فیل شدن موشک های گنبد آهنین اسرائیل بوده است نه راکت های حزب الله لبنان و همچنین باوجود اعلام رسمی حزب الله لبنان که هیچ راکتی به این منطقه شلیک نشده است، سران رژیم صهیونیستی فرصت را برای بالا بردن درگیری و تشدید تنش با حزب الله لبنان مناسب دیده و با تبلیغات دروغ، حزب الله لبنان را مسئول حادثه مجدل الشمس معرفی کردند.

بدنبال تبلیغات روانی که صهیونیست ها در رابطه با انتقام از حزب الله لبنان ایجاد کرده بودند، ارتش این رژیم، فواد علی شکر از فرماندهان ارشد نظامی حزب‌الله لبنان و مشاور سید حسن نصرالله را در ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۴م/ ۹ مرداد سال ۱۴۰۳ش در حمله به ساختمانی در ضاحیه بیروت، به شهادت رساند.

این اقدام رژیم صهیونیستی، تحول جدیدی در تشدید درگیری های جبهه شمالی بود. پس از ترور شهید فواد شکر، حزب الله لبنان، شمال سرزمین های اشغالی را در حمله راکتی و پهپادی گسترده، مورد هدف قرار داد.

آغاز جنگ سوم لبنان و رژیم صهیونیستی
شهید فواد شکر در کنار شهید سید حسن نصرالله

با افزایش تنش‌ها، فرماندهان و مقامات سیاسی رژیم در اظهارات متعددی اعلام کردند که به زود نقطه ثقل درگیری‌ها از غزه به مرزهای شمالی تغییر پیدا خواهد کرد. ارتش رژیم صهیونیستی نیز با فراخوان صدها هزار نیروی ذخیره و انتقال ادوات نظامی به مرزهای شمالی، آماده افزایش سطح درگیری‌ها با نیروهای حزب الله لبنان شد.

در ادامه، رژیم صهیونیستی در تاریخ ۲۷ و ۲۸ شهریور ۱۴۰۳، در یک عملیات ترویستی گسترده، موسوم به عملیات پیچری، اقدام به منفجر کردن تعدادی از پیچرهای آلوده شده شهروندان لبنان کرد که طی آن تعدادی از شهروندان غیر نظامی لبنان و تعدادی از نیروهای حزب الله لبنان به شهادت رسیدند و بیش از هزاران نفر زخمی شدند. هنوز ۲۴ ساعت از این عملیات تروریستی نگذشته بود که صهیونیست ها در موج دوم حملات تروریستی،‌ اقدام به منفجر کردن تعدادی از دستگاه های ارتباطی و الکترونیکی از حمله گوشی های موبایل و بیسیم‌ها در لبنان کردند، موضوعی که باعث افزایش آمار شهدا شد. همچنین تعداد مجروحان موج اول و دوم این حملات ترویستی تا چندین هزار نفر اعلام شد.

این حملات را میتوان اعلام آغاز درگیری گسترده رژیم صهیونیستی با حزب الله لبنان نامید. «سید حسن نصرالله»، رهبر مقاومت اسلامی لبنان، در واکنش به دو حمله تروریستی گسترده رژیم صهیونیستی، در سخنرانی خود گفت: رژیم صهیونیستی با عملیات تروریستی اخیر خود در لبنان همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت.

آغاز جنگ سوم لبنان و رژیم صهیونیستی
انتقال زخمی‌های حادثه تروریستی انفجار پیجرها

حزب الله لبنان در صحنه میدانی و در واکنش به جنایات های صهیونیست‌ها در حملات تروریستی به مردم لبنان، دامنه حملات پهپادی و راکتی خود به سرزمین های اشغالی گسترش داده و شدت حملات خود را بیشتر کرد.

مدت زیادی از حملات تروریستی رژیم صهیونیستی نگذشته بود که جنگنده های رژیم صهیونیستی در ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۴/ ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ با حمله به منطقه ضاحیه در بیروت، اقدام به ترور یکی دیگر از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان کردند.

در این حمله، جنگنده‌های اف ۳۵ اسرائیلی با دو موشک یک آپارتمان را در منطقه الجاموس در ضاحیه جنوبی هدف قرار دادند. هدف حمله هوایی اسرائیل به ضاحیه جنوبی، ابراهیم عقیل از فرماندهان حزب‌الله بوده است. ابراهیم عقیل، پس از شهادت فواد شکر به عنوان فرمانده عملیاتی حزب الله منصوب شده بود. در این حمله، همچنین جمعی از فرماندهان میدانی حزب الله لبنان که به منظور برگزاری یک جلسه در رابطه با تحولات میدانی دور هم جمع شده بودند نیز به شهادت رسیدند.

اما اصلی ترین نقطه عطف در روند درگیری درمیان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی که به صورت رسمی منجر به آغاز جنگ سوم لبنان شد، حمله وحشیانه و ناجوانمردانه نیروی هوایی صهیونیست به ضاحیه بیروت در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴ بود. در تاریخ مهر ۱۴۰۳ نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، مقر اصلی حزب‌الله در بیروت را با هدف ترور دبیر کل حزب الله لبنان، سید حسن نصرالله مورد حمله قرار داد.

آغاز جنگ سوم لبنان و رژیم صهیونیستی
محل شهادت جناب سید حسن نصرالله

در این حمله که با استفاده از تسلیحات ساخت آمریکا صورت گرفته بود، سیدحسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان و چند تن از همراهان و فرماندهان و همچنین دختر ایشان، به فیض شهادت نائل آمدند. این عملیات رژیم صهیونیستی با بازتاب و واکنش های گسترده منطقه ای و جهانی همراه و به شکل غیر رسمی،‌ اعلام جنگ رژیم صهیونسیتی علیه حزب الله لبنان بود.

در نهایت در تاریخ ۱۰ مهر،‌ رژیم صهیونیستی به صورت رسمی، آغاز تجاور زمینی علیه خاک لبنان و نبرد علیه حزب الله لبنان را اعلام کرد. ارتش این رژیم در بیانیه‌ای از ورود نیروهای زمینی خود به جنوب لبنان خبر داد. در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی آمده است عملیات "محدود و منطقه‌ای" به‌طور "هدفمند" علیه اهداف حزب‌الله در روستاهای نزدیک مرز سرزمین های اشغالی آغاز شده است.

اما آغاز این عملیات آنطور که سران و فرماندهان این رژیم فکر میکردند نبود، با آغاز تجاوز نیروهای زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به خاک لبنان و درگیری مستقیم میان رزمندگان مقاومت و نظامیان متجاوز اسرائیل، ده‌ها نیروی صهیونیست به هلاکت رسیده و چند ده نفر نیز زخمی شدند که با پشتیبانی هوایی، به مراکز درمانی در سرزمین های اشغالی منتقل شدند.

انهدام تانک متجاوز اسرائیلی توسط رزمندگان مقاومت

تاکنون تعداد صهیونیست‌های به هلاکت رسیده در نبردهای جبهه شمالی، به حدود ۵۰ نفر سیده است و چند صدنفر زخمی شده اند. همچنین حملات راکتی و پهپادی حزب الله لبنان و دیگر سازمان های محور مقاومت در یمن و عراق، با شدت و گسترده بیشتری ادامه داشته و بخش عمده ای از سرزمین های اشغالی،‌ به صورت روزنامه، زیر آتش حملات مقاومت قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۰
    0 0
    نفربر بود نه تانک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس