روابط تجاری ایران و تاجیکستان با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که در سه سال گذشته تجارت بین دو کشور ایران و تاجیکستان بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است، این میزان تجارت و همکاری سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

به گزارش مشرق، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع رسانه‌های تاجیکستانی، گفت: توفیق حاصل شد تا به دعوت رؤسای مجالس کشور تاجیکستان برای شرکت در یک نشست بین‌المللی- پارلمانی به‌مناسبت سی‌امین سالگرد تصویب قانون اساسی در کشور دوست و همسایه تاجیکستان، حضور پیدا کنم.

وی افزود: در نشست‌های مفصل با رؤسای مجالس تاجیکستان و همچنین رئیس جمهور این کشور بر توسعه مسائل اقتصادی، صنعتی و موضوع ترانزیت و همچنین به‌طور خاص بر موضوع تجارت دو کشور تأکید شد.

رئیس مجلس تاکید کرد: همانطور که در سه سال گذشته تجارت بین دو کشور ایران و تاجیکستان بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است، مطمئناً این میزان تجارت و همکاری در سال‌های آینده با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

وی ادامه داد: طی دو الی سه سال گذشته رؤسای جمهور و پارلمان‌ها و همچنین هیأت‌های متفاوت در زمینه‌های مختلف به ویژه کمیسیون ویژه اقتصادی ایران و تاجیکستان مرتباً با هم ملاقات داشته و سفرهای کاری برقرار شده است.

شایان ذکر است؛ در این سفر، فتح‌الله توسلی، رئیس گروه دوستی ایران و تاجیکستان، سارا فلاحی، علی بابایی کارنامی، حسین امامی‌راد، روح‌الله عباسپور، هادی محمدپور از نمایندگان مجلس، دکتر قالیباف را همراهی می‌کنند.

آئین «سی‌امین سالگرد تصویب قانون اساسی جمهوری تاجیکستان» امروز و فردا در شهر دوشنبه برگزار می‌شود و دکتر قالیباف در این نشست سخنرانی خواهد داشت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس