تساوی ایران و ازبکستان در نیمه اول

تیم ملی فوتبال ایران در سومین دیدار خود در مرحله سوم رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در شرایطی برابر ازبکستان به تساوی دست پیدا کرد که دو بازیکن خود را برای دیدار بعدی با قطر از دست داد.

به گزارش مشرق،دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و ازبکستان در مرحله مقدماتی جام جهانی از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه امروز پنجشنبه در ورزشگاه بنیادکار شهر تاشکند آغاز شد که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

ترکیب ایران:

علیرضا بیرانوند، صالح حردانی، شجاع خلیل‌زاده، علی نعمتی، میلاد محمدی، سامان قدوس، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، محمد محبی و سردار آزمون.

احتیاط در شروع بازی

ملی پوشان کشورمان که در این دیدار قرمزپوش بودند دقایق ابتدایی را با احتیاط پشت سر گذاشتند و هر چند نیم نگاهی به دروازه حریف داشتند اما در تلاش بودند با پاس های مطمئن و بدون اشتباه خود را به دروازه میزبان نزدیک کنند.

برتری فنی ایران بدون موقعیت جدی

شاگردان امیر قلعه نویی هر چند در دقایق ابتدایی بهتر از حریف ظاهر شدند و توپ را بیشتر در زمین به گردش در آوردند اما نتوانستند از این برتری برای رسیدن به گل و ایجاد موقعیت خطرناک استفاده کنند. این روند تا دقیقه ۱۵ ادامه داشت و دو تیم بدون موقعیتی خاص به کارشان ادامه دادند.

افت عجیب دو تیم در دقایق پایانی نیمه اول

در شرایطی که دو تیم در ابتدای بازی هم نتوانسته بودند موقعیت خطرناکی را روی دروازه یکدیگر ایجاد کنند، در دقایق میانی و رو به پایان نیمه اول هر دو تیم با بی میلی نسبت به حمله توپ را در مرکز زمین به گردش درآوردند و سعی داشتند با پاس های کوتاه میدان را در اختیار داشته باشند اما اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد.

اخراجی که کار ایران را سخت کرد

ملی پوشان ایران که نیمه اول نتوانسته بودند نمایش قابل قبولی داشته باشند در دقایق ابتدایی نیمه دوم وضعیت دشواری پیدا کردند. در دقیقه ۵۶ این دیدار صالح حردانی با تکلی خشن که کف پای او روی ساق بازیکن حریف فرود آمد با کارت قرمز مستقیم داور از زمین اخراج شد تا تیم ملی کار سختی در دقایق باقی مانده داشته باشد.

دومین بازیکن محروم ایران!

در دقیقه ۶۶ این دیدار سامان قدوس که پس از اخراج حردانی به دفاع راست رفته بود، به دلیل دریافت اخطار مسابقه بعدی تیم ملی برابر قطر را از دست داد تا پس از صالح حردانی دومین بازیکنی باشد که دیدار بعدی تیم ملی را از دست داده است.

تعویض هایی برای بهتر شدن

کادر فنی دو تیم برای این که بتوانند به گل دست پیدا کنند در دقایق پایانی نیمه دوم تعویض هایی را انجام دادند. استون ارونوف بازیکن پرسپولیس یکی از این بازیکنان بود که برای ازبک ها به زمین آمد تا با استفاده از یک بازیکن کمتر حریف به گل برسند. در این ایران هم مغانلو و قلی زاده به جمع سایر نفرات اضافه شدند.

بالاخره پنالتی گرفته شد

در شرایطی که دو تیم به برخی صحنه های رخ داده در محوطه جریمه اعتراض و اعتقاد داشتند که داور استرالیایی باید برای آنها پنالتی بگیرد، بالاخره در دقیقه ۹۰ در یک رفت و برگشت و زمانی که علی قلی زاده قصد داشت توپ را به سمت دروازه ببرد، توپ به دست آشور ماتوف برخورد کرد و داور اعلام ضربه پنالتی کرد.

بازبینی صحنه جنجالی و رد پنالتی

با این که داور استرالیایی ابتدا اعلام ضربه پنالتی کرده بود اما پس از لحظاتی که بازیکنان ازبکستان اعتراض کردند برای بازبینی صحنه به کنار زمین رفت و تصاویر را چندین بار مرور کرد و در نهایت پنالتی را رد کرد تا بهترین فرصت ایران برای رسیدن به گل از دست برود.

تلاش هایی که بی ثمر ماند

در دقایق وقت اضافه که از سوی داور استرالیایی در نظر گرفته شده بود دو تیم تلاش هایی برای رسیدن به گل برتری داشتند اما نتوانستند دروازه ها را به طور جدی تهدید کنند. در یکی از این صحنه ها ضربه سر سعید عزت اللهی را دروازه بان ازبکستان به کرنر فرستاد. در ثانیه های پایانی حملات ایران بیشتر بود اما در نهایت دو تیم سومین تساوی خود در یک سال را رقم زدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس