عراقچی: اسرائیلی‌ها همیشه از آمریکا چراغ سبز داشته‌اند

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگویی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی برای جنایات خود همیشه از آمریکا چراغ سبز داشته‌اند، هشدار داد که ایران در برابر هر اقدام این رژیم با قدرت و قوت بیشتری پاسخ می‌دهد.

به گزارش مشرق، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه ایتالیایی "Tg۳" در پاسخ به اینکه آیا آمریکا به اسرائیل برای پاسخ به حمله موشکی ایران چراغ سبز نشان داده و آیا از سوی ایران تلافی خواهد شد، اظهار کرد: این چیز جدیدی نیست؛ اسرائیلی‌ها همیشه از آنها چراغ سبز داشته‌اند. هر کنشی، واکنشی خواهد داشت، این یک قانون فیزیک است بنابراین ما قطعاً به هر اقدام اسرائیل با قدرت و قوت بیشتری پاسخ خواهیم داد.

وی درباره عملیات طوفان الاقصی گفت: ۷ اکتبر در خلاء رخ نداد، این یک داستان است، یک داستان ۸۰ ساله و حالا به واکنش اسرائیل نگاه کنیم؛ شما گفتید ۱۲۰۰ نفر در اسرائیل کشته شدند. آیا این موضوع به آنها حق کشتن ۴۲۰۰۰ نفر را می‌دهد؟ اکنون جامعه بین المللی باید برای جلوگیری از این امر تلاش کند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: این ایران نیست که باعث تشدید تنش در منطقه شده است. ما از جنگ هراسی نداریم اما خواهان آن نیستیم.

عراقچی با انتقاد از رویکرد کشورهای اروپا نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی متذکر شد: من امیدوارم که اروپا نقش فعال‌تری برای توقف تنش‌ها داشته باشد؛ آنها گفتند «ما ابزار کافی نداریم!» اما من اینطور فکر نمی‌کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۰
    0 0
    سلام خوبی ؟ واقعا ؟ تازه فهمیدم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس