رئیس سازمان فضایی ایران دکتر حسن سالاریه

ماهواره‌های ظفر ۲ و طلوع ۳ قرار بود دی ماه امسال با یک پرتابگر خارجی پرتاب شوند اما به تعویق افتاد، رئیس سازمان فضایی علت آن را توضیح داده است.

به گزارش مشرق، حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی با بیان اینکه امسال چندین پرتاب ماهواره خواهیم داشت، اظهار کرد: ما علاوه بر استفاده کامل از ظرفیت پرتابگرهای داخلی، با تعاملات و همکاری‌های بین‌المللی که داریم از ظرفیت پرتابگرهای خارجی هم استفاده می کنیم.

رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: در همین راستا با توجه به تعاملات سازنده‌ای که با آژانس فضایی روسیه که یکی از بهترین پرتابگرهای دنیا را دارد، اغلب این پرتاب‌های خارجی از ظرفیت کشور روسیه استفاده می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات گفت: با توجه به همین همکاری‌های بین‌المللی امسال بنا داریم چند ماهواره را با پرتابگر روس پرتاب کنیم که البته برنامه پرتاب ۲ ماهواره ما به تعویق افتاده است.

سالاریه با اعلام خبر به تعویق افتادن پرتاب ۲ ماهواره، تاکید کرد: قرار بود ماهواره‌های «ظفر-۲» و «طلوع ۳» آذر و دی ماه امسال با پرتابگر خارجی (سایوز) پرتاب شوند.

رئیس سازمان فضایی در تکمیل این خبر گفت: اصولاً ماهواره‌برهای بزرگ حامل یک ماهواره اصلی و چندین ماهواره کوچکتر هستند، در حال حاضر ماهواره اصلی به موقع نرسیده و برای پرتاب آماده نشده و در همین راستا پرتاب‌ ماهواره‌های ایرانی نیز به تاخیر افتاده است.

سالاریه افزود: ماهواره‌های ایرانی همه آماده هستند و ما منتظر اعلام هستیم تا آنها را تحویل پرتابگر دهیم.

وی با بیان اینکه ۲ ماهواره دیگر بخش خصوصی آماده و در زمان مقرر پرتاب خواهند شد، اظهار کرد: ماهواره‌های «کوثر» و «هدهد» مطابق برنامه زمان‌بندی اعلام شده آبان ماه توسط پرتابگر سایوز پرتاب می‌شوند.

رئیس سازمان فضایی در رابطه با پرتاب های داخلی نیز خاطرنشان کرد: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال پرتاب‌های دیگری خواهیم داشت که توسط پرتابگرهای داخلی و مجموعه‌های وزارت دفاع و نیروی هوافضا انجام خواهند شد که زمان آنها متعاقبا اعلام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۰
    1 0
    ماهوره پونصد کیلیویی بسازید دست از این کارا بردارید خوبه وی باید ریسک ببریم بالا
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۰
      0 2
      همه این خواسته ها هزینه داره
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۰
      0 1
      مسخره
    • FR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۰
      1 0
      شما که گفتی هزینه داره مگر چقدر هزینه داره که یک ماهواره سنگین بسازید همینطوری برید بگردید حداقل یک تا پنج میلیون نفر ایران دوست پیدا میکنید که حاضر سالی فقط 100 هزار تومان بدن که میشه 100 تا 1000 میلیارد سالانه مردم سای فقط 500 هزارتومان پول اینترنت خیلی چیزها میدن ولی خروجیش میشه پیشرفت کشور که بسیار نیاز یک عدم حاضرن کار تحقیقاتی و این کارها رایگان برای کشورشون بکنن
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۰
    1 0
    جالب بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس