کد خبر 1651788
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
مارک میلی: ترامپ یک «فاشیست تمام‌عیار» است

«مارک میلی»، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا، دونالد ترامپ را یک «فاشیست تمام‌عیار» توصیف کرد و هشدار داد که وی در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، از منتقدانش انتقام می‌گیرد.

به گزارش مشرق، بر اساس گزیده هایی از کتاب باب وودوارد، روزنامه‌نگار کهنه‌کار آمریکایی، مارک میلی، ژنرال بازنشسته و رئیس سابق ستاد مشترک ارتش در دولت قبلی آمریکا، دونالد ترامپ، ‌ رئیس جمهوری سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان را خطرناک‌ترین فرد تاریخ آمریکا می داند.

بر اساس مستندات این کتاب که قرار است به زودی در آمریکا منتشر شود، از آن جا که، ‌رئیس جمهوری به عنوان فرمانده کل قوا بر افسران بازنشسته نیز قدرت داشته و می تواند آنها را به دادگاه نظامی فرا بخواند، ‌میلی به شدت نگران است که ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده، ‌وی را در دادگاه نظامی محکوم کند.

این گزارش افزود: از آن جا که ترامپ مدام از انتقام از منتقدانش صحبت می کند، احتمال محکوم کردن میلی از سوی او در صورت پیروزی در انتخابات وجود دارد.

وودوارد در بخشی از کتاب خود نوشته است: میلی که اغلب علیه ترامپ صحبت می کند، بی وقفه تهدید به مرگ می شود. وی برای مقابله با این تهدیدات با هزینه شخصی شیشه‌های ضد گلوله و پرده های ضد انفجار در خانه اش نصب کرده است.

بر اساس این کتاب استیو بنن، مشاور ارشد سابق ترامپ، در اوایل سال جاری فهرستی از افرادی را ارائه کرد که معتقد است ترامپ در صورت انتخاب برای دور دوم به نحوی از آن‌ها انتقام می گیرد. نام مارک میلی، اندرو مک کیب و جیمز کومی، از مدیران اخراج شده دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، مارک اسپر، ‌وزیر دفاع سابق آمریکا و بیل بار، دادستان کل سابق آمریکا در این فهرست مشاهده می شود.

هیل افزود: انتقاد از ترامپ در میان نظامیان کهنه کار آمریکایی بسیار گسترده است، تا جایی که مک ریون، ژنرال بلندپایه بازنشسته آمریکایی در مقاله‌ای برای واشنگتن پست در مورد ترامپ، وی را «شیطان» توصیف کرده و نوشت: هیچ چیزی برای جلوگیری از پیروزی شیطان باقی نمانده است.

مک کریستال، ژنرال بازنشسته نیروهای ویژه ارتش آمریکا، در اظهاراتی در شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان ترامپ را "فاسد" و "متقلب" خواند.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهوری بعدی کشورشان به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس