به گزارش مشرق، علیرضا معاف، فعال فضای مجازی در تلگرام نوشت:

هفت نکته راهبردی درباره سفر متفاوت رییس مجلس به لبنان

۱) سفر قالیباف به بیروت جنگ زده زیر بمباران ، از حیث نشانه شناختی، تعقیبات نمازجمعه نصر رهبر انقلاب تلقی میشود و نشان میدهد شجاعت بی نظیر رهبر انقلاب در بین مدیران ارشد نظام اسلامی،تکثیر شده و امتداد یافته است.کار جسورانه باقر قالیباف نمازجمعه نصر را از یک رویداد موردی به یک روند دائمی در نظام ارتقاء داد.قالیباف نشان داد ماهیت متعالی و اهداف مترقی نماز جمعه نصر را به خوبی درک کرده است و آنرا امتداد داده است.

۲) سفر قالیباف به بیروت و لبنان از حیث معناشناختی،یادآور رفاقت دیرینه او با شهید قاسم سلیمانی است و ثابت کرد که به عهد دیرین خود با برادرش قاسم پایبند است و در بزنگاهها،این رفاقت را فراموش نخواهد کرد.

۳) این سفر نشان داد که آنچه که از مناسبات دیرینه قالیباف با حاج قاسم و اسماعیل قاآنی و حاجی زاده گفته میشود، ادعاهای توخالی رسانه ای نیست بلکه در چنین رخدادهای مهمی،به کار نظام اسلامی میاید و امید می آفریند.

۴) هوشمندی رسانه ای در طراحی حرکت سفر با خلبانی مسلط قالیباف تا فرود مطمان در فرودگاهی که در اطرافش بمباران است و در ادامه، حضور جسورانه یک مقام رسمی در مناطق تخریب شده مسکونی بیروت،حکایت از یک طراحی روانی و رسانه ای موفق در این روزهای ملتهب دارد.

۵) معمولا پارلمان ها و مجالس،نقش مهمی در سیاست خارجی کشورها ندارند اما این سفر نشان داد که یک کنش به موقع رییس مجلس میتواند،جایگاه پارلمان را در مناسبات خارجی چند پله ارتقاء دهد.

۶) همزمانی سفر قالیباف با اختلاف نظر مقامات لبنان و سران حزب الله پیرامون پذیرش قطعنامه اخیر ،جمهوری اسلامی را که مرضی الطرفین است، در جایگاه عنصر وحدت بخش در لبنان تثبیت خواهد کرد.

۷) فضای رسانه ای منفی بی سابقه هفته های اخیر در تخریب رابطه ایرانیان و مردم لبنان ،با زمان شناسی در طراحی این سفر ،خنثی سازی شد، بخصوص که این سفر قبل از سفر بین المللی ژنو انجام شد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس