کد خبر 1652078
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸
بوداپست: از توطئه برای ترور اوربان اطلاعی نداریم

وزیر خارجه مجارستان می‌گوید که از تلاش برای سوءقصد به جان نخست وزیر این کشور اطلاعی ندارد!

به گزارش مشرق، پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان با اشاره به اظهارات اخیر مقام صربستانی درباره دریافت اطلاعاتی در رابطه با تدارک سوءقصد به جان ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، گفت که از چنین توطئه‌ای بی‌اطلاع است.

الکساندر وولین، معاون نخست وزیر صربستان پیش‌تر گفته بود که بلگرد اطلاعاتی را دریافت کرده است که نشان می‌دهد اوربان به دلیل مواضعش درباره جنگ اوکراین، هدف سوءقصد قرار دارد.

سیارتو دراین‌باره گفت: از چنین اقدامی مطلع نیستم اما آنچه می‌دانم این است که ما و همینطور نخست وزیر، هم از لحاظ قانونی، هم مالی و هم سیاسی هدف حملات مکرر هستیم. نخست وزیر، دولت و کشور در تیررس هستند.

به گفته دیپلمات ارشد مجارستانی، بروکسل به دلیل مواضع این کشور درباره اوکراین، مسائل مهاجرتی و شعارهای جنسیتی، میلیاردها یورو طلب بوداپست را بلوکه کرده است.

پیشتر اوربان گفته بود که بروکسل «آقا بالاسر مجارستان نیست» و این کشور هنگام بحث درباره تصمیمات دربرگیرنده تمام اروپا، همچنان از موضع خود دفاع می‌کند.

اوربان تاکید کرده است که مجارستان مثل سایر کشورها نیست که با درخواست‌های بروکسل موافقت کند. در نتیجه، مجارستان برای اوکراین سلاح و پول تامین نخواهد کرد، به مهاجران اجازه ورود نخواهد داد و علاوه بر این، در مدارس این کشور جایی برای تبلیغات اقلیت‌های جنسیتی وجود ندارد.

کمیسیون اروپا اواسط سپتامبر ۲۰۲۲ پیشنهاد راه‌اندازی سازوکاری ویژه برای مجارستان جهت اطمینان از حفاظت از بودجه اتحادیه اروپا مقابل «تخطی از اصول حاکمیت قانون در بوداپست» را مطرح کرد. این به معنای مسدود کردن حدود ۷.۵ میلیارد یورو از بودجه تخصیصی اتحادیه اروپا برای بوداپست است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس