پاسخ مدودف به تهدید ژنرال لهستانی برای بمباران سن‌پترزبورگ

«دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور سابق روسیه و نایب رئیس شورای امنیت این کشور، هشدار داده است که لهستان باید مراقب باشد که این «هیولا» بیدار نشود.

به گزارش مشرق، مدودف که سابقا نخست‌وزیر روسیه هم بود، در پاسخ به درخواست یک ژنرال بلندپایه سابق لهستان برای حمله موشکی دوربرد به سن‌پترزبورگ این اظهارات را مطرح کرد.

اوایل این هفته، «راجموند آندرژیچاک» که از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ ارتش لهستان را رهبری می‌کرد، گفت در صورت حمله مسکو به ناتو، دومین شهر روسیه بلافاصله توسط لهستان و متحدانش بمباران خواهد شد. رئیس سابق نیروهای مسلح لهستان همچنین هشدار داد که پیروزی روسیه در اوکراین می‌تواند پیامدهای امنیتی جدی برای بلوک نظامی تحت رهبری ایالات متحده داشته باشد.

مدودف در پاسخ به این تهدید، درباره تقسیمات تاریخی لهستان در قرن ۱۸ و ۱۹ یادآوری و تاکید کرد که این کشور زمانی بخشی از روسیه بوده است.

این مقام ارشد روس در پاسخ به اظهارات آندرژیچاک در روز یکشنبه در کانال تلگرام خود نوشت: «این احمق بازنشسته بهتر است تقسیمات متعدد لهستان را به خاطر بیاورد و در این مساله دخالت نکند. ورشو زمانی بخشی از امپراتوری روسیه بود. دلت برای آن زمان تنگ شده است؟»

به گزارش راشا تودی، از زمانی که روسیه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد، ورشو به‌عنوان یکی از سرسخت‌ترین حامیان کمک به این جمهوری شوروی سابق ظاهر شد. لهستان بیش از یک قرن بین روسیه، پروس و اتریش تقسیم شده بود. بخش اعظم این کشور بین سال‌های ۱۸۱۴ و ۱۹۱۵ بخشی از امپراتوری روسیه بود.

گرچه لهستان از سال ۱۹۴۵ به مدت ۴۴ سال یک کشور اقماری اتحاد جماهیر شوروی بود، اما هرگز تحت حاکمیت مستقیم شوروی نبود. این کشور در سال ۱۹۹۹ به همراه جمهوری چک و مجارستان به‌عنوان بخشی از گسترش بلوک نظامی به سمت شرق به عضویت ناتو درآمد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه بارها این ایده را رد کرده است که مسکو برنامه‌ای برای حمله به ناتو دارد و این گمانه‌زنی‌ها را «بی‌اساس» خوانده و تاکید کرده که هدف آن ترساندن و شستشوی مغزی مخاطبان غربی است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
    0 1
    روسیه بایدچندموشک درست وحسابی بریزه توی لهستان تا خفه شود واینقدر پاچه خاری نکنه و زوزه نکشه!!!
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
    0 0
    لهستانی ها از هر قومی جنایتکارترند
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
    0 0
    مدودف مشاعر خود را از دست داده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس