کد خبر 1652445
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
پیشنهاد یک مهاجم برای حل مشکل گلزنی تیم ملی/ شکست را فراموش کنیم

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران با تاکید بر این که گل نخوردن تیم ملی به کل بازیکنان برمی گردد و تنها مربوط به خط دفاعی نیست گفت: مشکل کم گل زدن تیم ملی استفاده نکردن از موقعیت‌هاست.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران در جدول گروه A رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ با ۷ امتیاز و به دلیل تعداد گل زده کمتر نسبت به ازبکستان در رده دوم قرار دارد و ملی پوشان کشورمان در هفته چهارم این مسابقات فردا سه شنبه ۲۴ مهر در ورزشگاه راشد شهر دبی امارات به مصاف تیم ملی قطر که با ۴ امتیاز در رده سوم جدول این گروه ایستاده است، می‌روند.

ایران پیش از قطر در ورزشگاه بنیادکار شهر تاشکند رو در روی تیم ملی فوتبال ازبکستان قرار گرفت که این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

صمد مرفاوی کارشناس فوتبال در رابطه با عملکرد شاگردان امیر قلعه نویی در این دیدار اظهار داشت: تیم ملی فوتبال ایران نمایش خوبی در این دیدار داشت به خصوص در نیمه دوم که شرایط برای ما بهتر شد و حتی اگر داور روی تصمیم خود بابت اعلام پنالتی به سود ایران می‌ماند ما می‌توانستیم با وجود اینکه یکی از بازیکنان خود را به دلیل کارت قرمز از دست داده بودیم با کسب ۳ امتیاز از زمین خارج شویم.

پیشنهاد یک مهاجم برای حل مشکل گلزنی تیم ملی/ شکست را فراموش کنیم

ایران و ازبکستان برای مساوی آمده بودند

او ادامه داد: روند بازی هر دو تیم ایران و ازبکستان نشان داد که هر دو تیم برای کسب نتیجه تساوی وارد زمین شده اند و به نظرم هر دو بابت کسب یک امتیاز راضی بوده باشند. هواداران ازبکستانی خیلی خوب از تیم خود حمایت کردند و این فقط مربوط به تیم ملی بزرگسالان آنها نمی‌شود بلکه حتی در مسابقات جوانان و نوجوانان هم تماشاگران ازبکی حمایت خوبی را از تیم خود دارند.

آمار دفاعی فقط به عملکرد خط دفاع تیم بر نمی گردد

مرفاوی تصریح کرد: ما تیم خوبی داریم که می‌توانیم در این مسابقات نتایج بسیار بهتری را کسب کنیم. خیلی‌ها می‌گویند تیم ملی در خط دفاع قوی است و در خط حمله ضعف دارد که این موضوع درست بوده اما نباید فراموش کنیم که گل نخوردن یک تیم فقط مربوط به خط دفاع آن نمی‌شود بلکه از بازیکنان نوک خط حمله گرفته تا خود بازیکنان دفاع همه در کار دفاعی باید شرکت کنند و این نشان می‌دهد که هماهنگی بسیار خوبی بین بازیکنان تیم ملی وجود دارد.

پیشنهاد یک مهاجم برای حل مشکل گلزنی تیم ملی/ شکست را فراموش کنیم

مهاجمان در موقعیت‌ها باید دقت کنند

او افزود: در خط حمله هم موقعیت‌های خوبی برای مهاجمان ایجاد می‌شود اما متأسفانه بازیکنان دقت کافی را ندارند که به نظرم باید روی این موضوع هم کادرفنی و هم بازیکنان هجومی بیشتر دقت کنند تا ما موقعیت‌های کمتری را از دست دهیم. در این صورت می‌توانیم آمار گلزنی خود را بهبود ببخشیم.

شکست مقابل قطر در جام ملت‌های آسیا را باید فراموش کرد

کارشناس فوتبال در رابطه با مصاف شاگردان امیر قلعه نویی با شاگردان «مارکس لوپس» گفت: تیم قطر عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را یدک می‌کشد و بازیکنان بسیار خوبی از جمله معز علی و اکرم عفیف را در ترکیب خود دارد. ما باید شکست مقابل این تیم در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا را فراموش کنیم و به این باور برسیم که می‌توانیم این تیم را شکست دهیم.

عدم برگزاری دیدار با قطر در ایران کار را برای تیم ملی سخت کرد

او خاطر نشان کرد: از اینکه این دیدار در ایران برگزار نمی‌شود کمی کار را برای تیم ملی سخت می‌کند و آن میزان حمایتی که در ایران از بازیکنان می‌شد مسلماً در امارات نمی‌شود. همانطور که بازیکنان ایران در جام ملت‌ها توانستند ژاپن را شکست دهند در این بازی هم می‌توانند از سد قطر عبور کنند و یک گام دیگر به صعود به جام جهانی نزدیک شوند. در مجموع ما تیم خوبی داریم که می‌تواند در ادامه بازی‌ها شرایط خود را بهبود ببخشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس