وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش یمن: حاکمیت یمن خط قرمز ماست

وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش یمن اعلام کردند: حاکمیت کشور ما یک خط قرمز است و هرکس از آن عبور کند تاوانش را خواهد داد.

به گزارش مشرق، محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع و محمد عبدالکریم الغماری، رئیس ستاد کل ارتش یمن در پیام تبریکی به عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله به مناسبت شصت و یکمین سالروز انقلاب ۱۴ اکتبر یمن اعلام کردند: حاکمیت و تمامیت ارضی کشور ما یک خط قرمز است و هرکس از آن عبور کند تاوانش را خواهد داد و ما به عهد و پیمان خود به عنوان جبهه حمایت از برادرانمان در غزه و لبنان متعهد باقی خواهیم ماند.

براساس گزارش المسیره، آنها همچنین تاکید کردند: ما به مقابله با طاغوت خواهیم رفت و جبهه‌های جنگ را گورستان دشمنان خواهیم کرد.

العاطفی و الغماری همچنین تصریح کردند: دشمن باید درک کند که حمایت و کمک ما به برادرانمان در غزه و لبنان تنها شعار نیست، بلکه یک واقعیت ملموس و چشمگیر است.

وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش یمن اعلام کردند: رژیم صهیونیستی تا زمانی که تجاوزات خود به غزه و لبنان را متوقف نکند از حملات موشکی و پهپادهای ما در امان نخواهد ماند. به اذن خدا در پاسخ به هر تجاوزی دریغ نخواهیم کرد.

آنها در ادامه گفتند: نیروهای مسلح ما کاملا برای اجرای دستورالعمل‌های رهبر انصارالله برای دفاع از دین، خاک، ناموس و حاکمیت ملی خود آماده هستند. ما این قدرت و توانایی را داریم که بتوانیم دردناک‌ترین ضربات را به رژیم صهیونیستی و کسانی که از آن حمایت می‌کنند، وارد کنیم.

پیش از این نیز مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن شامگاه یکشنبه در سخنانی به مناسبت شصت و یکمین سالروز انقلاب ۱۴ اکتبر یمن گفت: دولت و ملت یمن نبرد آزادسازی و استقلال را تا زمان بیرون راندن متجاوزان از تمام خاک یمن ادامه می‌دهند. ما به نظام عربستان توصیه می‌کنیم اقدامات جسورانه و درستی را برای پایان دادن به تجاوز علیه یمن و لغو کامل محاصره آن و تسلیم نشدن در برابر فشارهای آمریکا برای پیچیده کردن این وضعیت و طولانی کردن دوره جنگ اتخاذ کند چرا که طولانی شدن دوره جنگ به نفع منطقه نیست و صلح را ایجاد نمی‌کند بلکه به نفع منافع آمریکایی‌ها و به ضرر منافع یمن و عربستان و امت ما است.

مهدی المشاط بر موضع ثابت یمن در حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین در عرصه نظامی، سیاسی و رسانه‌ای تا زمان تحقق پیروزی و پایان تجاوز و لغو محاصره غزه تاکید کرد.

مرم یمن چهارده اکتبر ۶۱ سال پیش جنوب این کشور را از اشغال انگلیس خارج کردند و تمام حکومت‌های جنوب یمن را تحت یک دولت واحد درآوردند.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳ و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

به‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آن‌ها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تاکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
    0 0
    برای اون 30 درصد حاکمیت ؟
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
      0 0
      ناوشکن های امریکایی و تاسیسات نفتی آرامکو عربستان و نیز اماراتی ها و همچنین بنادر ایلات و عسقلان در سرزمینهای اشغالی، طعم موشکها و پهپاد های حاکمیت یمن را به خوبی چشیده اند . شما از این موضوع ناراحتی چرا اینجوری بیان میکنی؟؟؟!!! مرگ بر منافق
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
      0 0
      بزودی مزدوران سعودی و اماراتی که گویا شما هم با اونها همپیمان هستی، از خاک یمن با خواری و خفت بیرون خواهند انداخت البته که تا الآن هم این اتفاق در جریانه!!! مرگ بر حامیان اسرائیل و خودباختگان غربی
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
      0 0
      برو ی جا دیگه خودتو خالی کن صهیونیست!!!!! دیگه هیچ کس این حرفهایی که ضد مقاومت هستن را قبول نمیکنه جز افرادی مثل تو!
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
      0 0
      وقتی موشکهای یمنی در فرودگاه ریاض و تاسیسات آرامکو فرود اومد متوجه خواهی شد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس