کد خبر 1652545
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
فخاری - استاندار تهران

استاندار تهران گفت: ساماندهی اتباع غیرمجاز و طرد آنها در سطح پایتخت با همکاری دستگاه‌های انتظامی و اجرایی مرتبط با جدیت کامل در حال اجرا است.

به گزارش مشرق، علیرضا فخاری روز دوشنبه با اشاره به اینکه این طرح تا پایان خروج همه اتباع غیرمجاز در سطح استان ادامه دارد، افزود: طرح ساماندهی اتباع خارجی از اواخر سال گذشته تاکنون در سطح استان در حال اجراست و هر اتباعی از هر کشوری اگر خارج از ضوابط ورود به کشور عمل کرده باشد، غیرمجاز تشخیص داده شده و حتما باید کشور را ترک کند.

وی با بیان اینکه در این موضوع هیچ مماشاتی صورت نمی‌گیرد، ادامه داد: طرح ساماندهی با همکاری دستگاه‌های مربوطه برای طرد اتباع خارجی غیرمجاز چشمگیر بوده و با توجه به تشکیل قرارگاه مخصوص این موضوع در استان تهران، در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود چهار و نیم برابر افزایش داشته‌ایم.

فرماندار تهران گفت: کار شناسایی اتباع منطقه به منطقه و محله و محله با توجه به ظرفیت‌های موجود انجام شده است .

استاندار تهران اظهار کرد: کارفرمایانی که از نیروی کار اتباع غیرمجاز استفاده کنند، طبق مصوبات این طرح جریمه خواهند شد؛ طبق ماده ۱۸۱ قانون کار، به کارگیری اتباع غیرمجاز روزانه یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومان جریمه نقدی دارد و ما در این طرح ضربتی عمل خواهیم کرد.

فخاری یادآور شد: همکاری با نیروی انتظامی و سایر عواملی که در شناسایی این اتباع غیرمجاز اقدام می‌کنند، جزو وظایف ذاتی و جاری فرمانداری‌هاست که به صورت روزانه گزارش‌های فعالیت خود در این زمینه را برای ما ارسال کنند و ما نیز به صورت دقیق آنها را کنترل خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ali2 IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
    4 0
    روندی که دوره قبل اجرا شد برای ابتاع افغانی شناسنامه صادر شد
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
    5 0
    چرا اجازه ورود به کشور دادین که حالا با این همه هزینه باید برگردونده بشن؟؟ طرح پایش باید در بدو ورد در لب مرز انجام بشه، میدونید اینا چه مسائل امنیتی ایجاد میکنن؟ میدونید اینا چقدر خطرناکن؟
  • دلسوز IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
    1 0
    در بسیاری از مشاغل مانند ساخت و سازهای ساختمانی، خیاطی، تولیدی ها، کشاورزی و دامداری، سرایداری، آشپزخانه ها و هزاران شغل دیگه فعال هستند.
  • طالب IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
    2 0
    شماره تلفنی اعلام کنید برای گزارش مردمی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس