به گزارش مشرق، یک کاربر فضای مجازی در توئیتر نوشت:

روزنامه نیویورک‌تایمز شهادتنامه ۶۵ پزشک و کادر درمان آمریکایی را منتشر کرده که در یک سال گذشته مدتی را در غزه بوده‌اند. فیروز سیدوا جراح در بحران‌ها که این شهادت‌ها را گردآوری کرده و دو هفته در غزه بوده نوشته تقریبا هر روز کودکی را می‌دیدم که به سر یا سینه‌اش شلیک شده بود.

بر اساس این گزارش اسرائیل به تعداد اندکی از روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشر اجازه ورود به غزه را می‌دهد و به نیویورک‌تایمز گفته که کلیه قواعد بین‌المللی را رعایت می‌کند. دکتر ابونوار از پیتزبورگ پنسیلوانیا گفته یک شب در اورژانس طی چهار ساعت شش کودک با جراحت گلوله در جمجمه دیدم.

نینا نگ پرستار از نیویورک گفته کودکان زخمی از گلوله کف زمین بیمارستان درمان می‌شدند و اغلب همان‌جا از خون‌ریزی جان می‌دادند. دکتر رانیه افانه از جورجیا گفته کودکی را دیدم که به فکش شلیک شده بود. کاملا هشیار بود و در حالی که به با خون خودش خفه می‌شد به من خیره شده بود.

مریل تایدینگز پرستار از نیومکزیکو: خیلی زود فهمیدم نباید جلوی کادر درمان آب بنوشم یا غذا بخورم چون آنها مدت‌ها بود چیزی نخورده بودند. دکتر ندال فرح از اوهایو: سوتغذیه بسیار شایع بود. بیماران اغلب با ظاهری اسکلت‌مانند شبیه افراد در اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌ها بودند.

اسما طه پرستار کودکان از پورتلند: رئیس بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان نزدیک به نیمی از وزنش را نسبت به قبل جنگ از دست داده بود. این تغییرات فقط فیزیکی نبودند؛ بلکه نشان‌دهنده فشار احساسی و روانی جنگ بر کسانی بود که با وجود مشکلات همچنان به مراقبت از دیگران متعهد بودند.

دکتر امان عوده از تگزاس: در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان هر روز چندین نوزاد به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی و تغذیه مناسب جان خود را از دست می‌دادند. مجبور بودیم تصمیم‌های دشواری بگیریم که کدام نوزاد بسیار بیمار را به دستگاه تنفس وصل کنیم، چون تجهیزات کافی نداشتیم.

شهادتنامه ۶۵ پزشک و کادر درمان آمریکایی از جنایات اسرائیل

شهادتنامه ۶۵ پزشک و کادر درمان آمریکایی از جنایات اسرائیل

شهادتنامه ۶۵ پزشک و کادر درمان آمریکایی از جنایات اسرائیل

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    0 0
    فکر میکنید این چیزا برای غرب اهمیتی داره؟ فقط باید کشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس