پنتاگون: سامانه «تاد» در آینده نزدیک در اسرائیل عملیاتی می‌شود

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد سامانه پدافندی «تاد» در آینده نزدیک در اراضی اشغالی فعال خواهد شد.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که سربازان آمریکایی دیروز دوشنبه وارد فلسطین اشغالی شدند تا سامانه دفاع موشکی «تاد» را عملیاتی کنند.

وی با بیان اینکه «سربازان آمریکایی بیشتری در روزهای آینده وارد اسرائیل خواهند شد.» افزود که «عملیات نصب سامانه ضد موشکی تاد در آینده نزدیک انجام خواهد شد.»

پس از آنکه وزارت دفاع آمریکا به طور رسمی ارسال سامانه‌های پدافند موشکی تاد به سرزمین‌های اشغالی را تأیید کرد، رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که نظامیان آمریکایی وظیفه کنترل و اجرایی کردن این سامانه را برعهده خواهند داشت.

براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است دستکم یکصد نظامی آمریکایی با استقرار در سرزمین‌های اشغالی، به کارگیری سامانه‌های پدافند موشکی تاد را برعهده داشته باشند.

پیش تر در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع آمریکا در این خصوص آمده بود: به دستور رئیس جمهور آمریکا، وزیر دفاع (لوید آستین) مجوز استقرار یک سامانه «تاد» (THAAD) و خدمه نظامی مرتبط به اسرائیل برای کمک به تقویت دفاع هوایی (!) اسرائیل پس از حملات بی سابقه ایران علیه تل آویو در ۱۳ آوریل و دوباره در روز اول ماه اکتبر را صادر کرد.

بیانیه پنتاگون در این ارتباط اضافه می‌کند: این اقدام بر تعهد ایالات متحده به دفاع از اسرائیل و دفاع از آمریکایی‌ها در اسرائیل در برابر هرگونه حمله موشکی بیشتر توسط ایران تأکید می‌کند! این اولین بار نیست که ایالات متحده یک سامانه «تاد» را در منطقه مستقر می‌کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    0 0
    ایران هم متقابلا باید سامانه دفاع موشکی به حزب الله بدهد. آمریکا بر سر حمایت احمقانه اش ازاسرائیل ضد مسیح بیش از پیش به باتلاق فروپاشی وتجربه فرو خواهد رفت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس