روزنامه‌های مطرح جهان عرب

ضعف سیستم‌های پدافند هوایی رژیم صهیونیستی در برابر عملیات وعده صادق ۲ و غافلگیری های آتی از سوی محور مقاومت از موضوعات مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

به گزارش مشرق، عملیات‌های وعده صادق ۱و۲ ضعف و سستی سیستم‌های به اصطلاح دفاعی رژیم صهیونیستی را آشکار کرد و نشان داد که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند زیرساخت‌های این رژیم را نیز در کنار مناطق نظامی هدف قرار دهد.

ایران ضعف پدافند هوایی رژیم صهیونیستی را برملا کرد

روزنامه رأی الیوم در این خصوص نوشت: معادلات در برابر کشورهای غربی و همپیمانان آنها تغییر کرده است. عملیات اخیر ایران علیه صهیونیست‌ها ناتوانی و عجز آنها در کنار تمام سیستم‌های پدافند هوایی غربی را آشکار کرد و نشان داد که این سیستم‌ها در شرایط حساس و سخت به خوبی عمل نمی‌کنند. سرویس‌های جاسوسی آمریکا پیش بینی می‌کنند که واکنش بعدی ایران، قدرتمندتر و ویران کننده تر باشد و این پاسخ، اهداف حیاتی و راهبردی رژیم صهیونیستی و چه بسا پایگاه‌های آمریکایی را در بربگیرد.

ایران ضعف پدافند هوایی رژیم صهیونیستی را برملا کرد

روزنامه القدس العربی در خصوص حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی نوشت: مواضع آمریکا در قبال درگیری‌ها در منطقه و مخالفت با توقف این درگیری‌ها چیز عجیبی نیست. چراغ سبز دولت بایدن به کابینه تندرو نتانیاهو مبنی بر تداوم تجاوزات علیه غزه با هدف نابودی کامل جنبش حماس و درگیری با حزب الله لبنان و هدف قرار دادن مناطق مختلف این کشور همه و همه در راستای سیاست‌های واشنگتن مبنی بر طولانی کردن جنگ‌ها و عملیات‌های نظامی میان تل آویو و طرف‌های عربی است تا بدین وسیله مانند جنگ‌های سال‌های گذشته، یک تصویر پیروزمند از رژیم صهیونیستی و شکست خورده از طرف‌های عربی ارائه دهد.

ایران ضعف پدافند هوایی رژیم صهیونیستی را برملا کرد

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی نوشت: بررسی ابعاد عملیات‌های نیروهای مقاومت طی ۲ روز گذشته و عمق و سلاح‌های استفاده شده بیانگر آن است که حزب الله در حال افزایش عملیات‌های خود است و رژیم صهیونیستی به زودی شاهد حملات شدیدتری در عمق اراضی اشغالی خواهد بود. واشنگتن و تل آویو تصور می‌کردند با ضربات اخیر خود علیه حزب الله، این تشکیلات ضعیف شده و در آستانه فروپاشی است اما به عینه دیدند که حزب الله قدرت خود را بازیابی کرده است. واشنگتن و تل آویو باید بفهمند که قدرت حزب الله کاهش پیدا نکرده و تداوم روند کنونی می‌تواند باعث شود تل آویو به میدان جنگ روزانه تبدیل شود.

ایران ضعف پدافند هوایی رژیم صهیونیستی را برملا کرد

روزنامه سوری الثوره نوشت: ما شاهد ورود تیم شبکه بی بی سی به همراه نظامیان صهیونیست به جنوب لبنان بودیم. این شبکه هیچ روزی جلاد را رها نکرده و در کنار قربانی نایستاده است. بی بی سی از زمان تأسیس همواره از جنایات رژیم صهیونیستی دفاع و دروغ‌های تل آویو را در خصوص سرزمین موعود ترویج کرده است. شبکه انگلیسی مذکور با انتشار اخبار دروغ و گمراه کننده در ایام نکبت، باعث وحشت فلسطینی‌ها و به راه انداختن جنگ روانی علیه آنها و در نهایت گسترش باندهای جنایتکار صهیونیستی در خاک فلسطین مانند غده‌های سرطانی شد.

ایران ضعف پدافند هوایی رژیم صهیونیستی را برملا کرد

روزنامه سوری الوطن در خصوص رژیم صهیونیستی نوشت: تل آویو روز گذشته رسماً از آغاز مرحله صرفه جویی تسلیحاتی خبر داد به این معنی که ذخایر تسلیحاتی رژیم صهیونیستی به دلیل برخی تحریم‌ها از سوی برخی کشورها و یا عدم ورود کشتی‌ها به بنادر فلسطین اشغالی به دلیل عملیات نیروهای مسلح یمن، کاهش پیدا و همین مسأله عملکرد ماشین جنگ تل آویو را مختل می‌کند. عوامل دیگری مانند نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و گسترش دامنه عملیات‌های حزب الله تا قلب حیفا از دیگر شاخصه‌های نگران کننده برای تل آویو هستند.

ایران ضعف پدافند هوایی رژیم صهیونیستی را برملا کرد

روزنامه المراقب العراقی گزارش داد: محور مقاومت همواره یک غافلگیری برای دشمنان خود آماده کرده است. عملیات‌های رزمندگان در حال افزایش است و مرحله آتی شاهد اجرای حملات منحصربه فرد و ویژه علیه قلب اراضی اشغالی خواهیم بود. رسانه‌های عربی سرسپرده به رژیم صهیونیستی مدعی بودند که حزب الله تضعیف شده است اما عملیات گولانی نشان داد ویژگی جدیدی به عملیات‌های آتی اضافه خواهد شد؛ دیگر هیچ خط قرمزی وجود ندارد.

ایران ضعف پدافند هوایی رژیم صهیونیستی را برملا کرد

روزنامه یمنی المسیره نوشت: رژیم صهیونیستی دروازه نفوذ کشورهای اروپایی به کشورهای عربی است. آمریکا از این رژیم به عنوان یک اهرم برای تحت فشار قرار دادن کشورهای عربی در صورت هرگونه اعتراض مقابل سیاست‌های توسعه طلبانه واشنگتن استفاده می‌کند. این ماهیت سیاست آمریکا است و ربطی به رؤسای جمهور این کشور و تغییر آنها ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • افراسیاب جعفری فرد IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    0 0
    به نظر من چون نائب اسرائیل به عبارتی مزدوران داعش نتوانستن نقشه آمریکا و اسرائیل رو در بحث خاورمیانه جدید اجرایی کنند خود آمریکا و اسرائیل وارد شدن و دراین راستا حمایت برخی کشورهای نادون اروپا و منطقه رو هم جلب کردن کشورهای منطقه می بایست شدیدا در مقابل اسرائیل بایستن چون اون می‌خواهد غزه لبنان یمن اردن و مصر سپس عراق و ایران را جزو سرزمین خود کند
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    0 0
    لبنان اصلا پدافند هوایی نداره.بیچاره مردم لبنان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس