احمدی نژاد در سال 84 گفته بود: "بهترين ژست ديپلماتيك پايبندي به قانون است. در كشور ما دموكراسي واقعي حاكم است و قوا از هم تفكيك شده‌اند، دخالت قوه‌ مجريه در كار قوه‌ قضاييه كاري غيردمكراتيك و ديكتاتوري محسوب مي‌شود."

گروه سیاسی مشرق ــ رئیس جمهور احمدی نژاد، ساعاتی قبل، نامه‌ای سرگشاده را خطاب به رئیس قوه قضائیه منتشر کرد.

محتوای این نامه که گویا احمدی نژاد، آنرا در پاسخ به نامه فوق محرمانه آیت‌الله صادق لاریجانی نگاشته است؛ تأکید احمدی نژاد بر ضرورت بازدید از زندان اوینی است که این روزها یکی از یاران حلقه نزدیک به احمدی نژاد یعنی جوانفکر هم میهمان آن است.

احمدی نژاد در نامه خود این عبارت‌ها را خطاب به قوه قضائیه به‌کار برده است:

ــ در نامه خود فرموده اید که رئیس جمهوری قبل از برنامه ریزی برای سرکشی به زندان باید از قوه قضائیه اجازه بگیرد. دو بار هم تاکید کرده اید که سرکشی به زندان اوین به مصلحت نمی باشد و یک بار هم فرموده اید که موافق نیستید. باید یادآور شوم که در اصول قانون اساسی لزوم اجازه یا موافقت و یا مصلحت اندیشی قوه قضائیه در اجرای وظایف قانونی رئیس جمهوری پیش بینی نشده است.

ــ مگر بناست قوه قضائیه و یا زندان اوین در انتخابات آتی نقشی ایفا نمایند.

ــ آیا به نظر جنابعالی اجرای اصول قانون اساسی می تواند تحت تاثیر سالهای مختلف مسئولیت یک مسئول متوقف و یا دگرگون شود. آیا باید پذیرفت که بسیاری از رفتارها و مواضع در قوه قضائیه تحت تاثیر حوادث سیاسی است.

ــ مقتضی است دستور فرمایید در اسرع وقت هماهنگی لازم جهت این بازدید معمول گردد.

به گزارش مشرق، نامه احمدی نژاد به هر حال از سرنوشتی محتوم برخوردار خواهد بود و به عاقبت خود نیز در روند قانونی کشور خواهد رسید اما فحوای این نامه، ما را به یاد صحبت‌های دیگری می‌اندازد که حدود هشت سال قبل از محمود احمدی نژاد، شهردار تهران و مرد منتخب مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 شنیده بودیم.

هم‌او بود که در آن روزها و در نخستین مصاحبه مطبوعاتی‌اش بعنوان منتخب ملت به رسانه‌ها گفته بود:

"بهترين ژست ديپلماتيك پايبندي به قانون است. در كشور ما دموكراسي واقعي حاكم است و قوا از هم تفكيك شده‌اند، دخالت قوه‌ مجريه در كار قوه‌ قضاييه كاري غيردمكراتيك و ديكتاتوري محسوب مي‌شود."

او این پاسخ را در مقابل خبرنگاری مطرح کرده بود که از وی درباره اکبر گنجی سوال کرده بود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • بی نام ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    شرق توام رفتی تو خاکی از مخافهای رئیس جمهور محترم شدی؟! واقعا که دیگه تو سایتت نمیام
  • ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    1 0
    خدایا ! آیا بازدید از زندان و دیدار با زندانیان که رایج ترین کار در تمام دنیا است معنایش دهالت در قوع قضاییه است؟ آیا معنایش این است که دولت دستور داده به قاضی که فلانی را آزاد کن و فلانی را زندان؟ آخر این زندان اوین چه چیزی داخلش هست که نباید دیده شود؟ اتفاقا اینطوری حساسیت ها خیلی زیاد شد. آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟
  • حب مسکو ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    1 1
    شما اگر در این سه سال و اندی به بیانات وحدت بخش مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان بر همدلی و همکاری قوا دقت کنید متوجه خواهید شد که دقیقا بعد از این تاکیدات وحدت بخش یک دست پنهانی که ریشه در سر حلقه جریان انحرافی دارد با اقدامات ایذایی ؛داده است.من برادرانه از دوستان مشرق نیوز می خواهم اینفوگرافی از این تحرکات مشکوک که در این چند سال بعد از سخنان مقام معظم رهبری صورت می گیرد را ترسیم کنند ان وقت همه اذعان خواهند کرد که زمان بازداشت سرحلقه جریان انحرافی فرا رسیده است.
  • علی ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    1 0
    خوب که چی؟ مگه الان در کار قوه قضائیه دخالت کرده؟ ایشون طبق حق قانونی خود درخواست بازدید از زندان اوین را دارند
  • میترا ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    صدتا مثبت
  • سربند ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    0 0
    اصلا حرف شما درست اصلا همه منافق و شما خوب اگه این یه حرکت نامربوط بود شما چرا با ندانم کاری بهش دامن زدید ... مگه می خواست توی اوین آپولو هوا کنه؟ یا جوانفکر رو بزاره توی ساک و بیاره بیرون !!!؟؟؟
  • علی ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
    0 0
    عزیزم این درخواست رو نباید علنی میکرد؛ نباید جواب نامه به اون تندی رو علنی می کرد؛ بعد از چند هفته از سخنان رهبری عزیز در مورد وحدت معنی این کار احمدی نژاد غیر از اینه که ...
  • م.ش ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    0 0
    هزارتا منفی
  • توحید ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    0 0
    صدتا مثبت هزار تا منفی یعنی چی؟ جواب این بنده خدا رو بدین که گیج شده هنگ کرده!....
  • ali ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    0 0
    در راستای مطالبه از مسئولین نظام لطفا قسمت ویژه ای در سایت بگنجانید: موج اینترنتی اعتراض به سران سه قوا بدلیل عدم توجه به سخنان امام خامنه ای (مدظله العالی)، اختلاف افکنی ها و عدم همدلی در حل مسئله گرانی، عدم مبارزه جدی با فساد، عدم عملیاتی کردن اصل 44 و همچنین عملکرد بد صدا و سیما نسبت به سیاستها و آرمانهای انقلاب اسلامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس