فنلاند

فنلاند از اتحادیه اروپا خواست تا تحت تاثیر جنایات اسرائیل در منطقه غرب آسیا، تحریم‌هایی را علیه این رژیم اعمال کند.

به گزارش مشرق، الینا والتونن، وزیر امور خارجه فنلاند در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا در قالب جنگ غزه و حمله به لبنان، از اتحادیه اروپا خواست تا تحریم‌هایی را علیه این رژیم به منظور متوقف کردن حملات نظامی‌اش اعمال کند.

به گزارش میدل‌ایست مانیتور، اظهارات وزیر خارجه فنلاند پس از حضورش در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ مطرح شد که به موجب آن میان اعضای این اتحادیه بحث و تبادل نظر ویژه‌ای در مورد تحولات جاری منطقه غرب آسیا و همچنین موضوع جنگ اوکراین انجام گرفت.

والتونن در اظهاراتش عنوان کرد: بحث در مورد اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل در اتحادیه اروپا ادامه دارد و چنین تصمیمی مستلزم همراهی و تایید همه اعضای این اتحادیه است.

وزیر خارجه فنلاند صریحا بر این موضوع تاکید کرد که نیاز است اعضای اتحادیه اروپا اقدامات شفافی علیه اسرائیل انجام دهند و این اقدامات بایستی تحت تاثیر تشدید تنش‌ها در منطقه غرب آسیا از سوی این رژیم هر چه سریع‌تر اعمال و اجرایی شود.

والتونن از کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست کرد تا تحریم‌های بیشتری علیه اسرائیل وضع شود. او همچنین از احتمال توسعه تحریم‌ها به شهرک‌نشینان اسرائیلی که زمین‌های فلسطینیان را به اشغال خود درآورده‌اند هم صحبت کرد.

پیشتر هم الکساندر استاب، رئیس‌جمهور فنلاند نیز در اظهاراتی حمایت‌آمیز از فلسطین عنوان کرده بود: به زودی کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهیم شناخت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس