کد خبر 1653505
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اصولگرا نوشت:

بنظر می‌رسد حزب‌الله به خوبی از شوک شهادت هیئت عالی خود بیرون آمده است. حضور برخی فرماندهان نظامی ایرانی در نزدیکی خط مقدم حتما در این زمینه موثر بوده است. به همین علت دشمن با مشکل اساسی و جدی در ورود به خاک لبنان مواجه شده.

چهار لشگر کامل که به جدیدترین فناوری روز جهان مسلح هستند و از پشتیبانی گسترده هوایی و هر لحظه برخوردارند، صرفا توانسته‌اند چند متر در چند نقطه وارد خاک لبنان بشوند. این خود یک معجزه است که یک سازمان نظامی و نه ارتش ملی که تمام فرماندهان ارشد و رهبر ایدئولوگش به شهادت رسیده‌اند، وسایل ارتباطی‌اش از بین رفته است، بخش بزرگی از شبکه لجستیکش ضربه جدی خورده است، بتواند در مقابل چهار لشگر، اینچنین از خود دفاع کند.

وجه دیگر ماجرا حمله‌های موشکی و پهبادی است که به قوت خود باقی مانده. البته دشمن هم تا میزان قابل توجهی از حملات را رهگیری می‌کند اما مهم اصل پرتاب، روشن شدن آژیرهای خطر و برخی اصابت‌های ارزشمند مانند اصابت‌های تیپ گولانی است.

به هر میزان که این اصابت‌های دقیق بیشتر شود، دشمن با مشکل جدی‌تری در جبهه داخلی مواجه است.

وضعیت در میدان رسانه و سیاست لبنان چندان مطلوب نیست. نبود سیدحسن، طرف‌های غربگرا را به طمع هضم حزب‌الله انداخته است. فشار بر خانواده‌های آواره و حصر غذایی و کالایی لبنان هم توسط دشمن پیگیری می‌شود تا فشار داخلی بر سازمان افزایش یابد. حمایت ایران مانند سفرهای دیپلماتیک و احیا شبکه لجستیک و حمایت مالی در این زمینه موثر و کارآمد خواهد بود.

وضعیت داخلی رژیم اما با سکوت اپوزیسیون پیش می‌رود. تا قبل از انفجار پیجرها، وضعیت دولت نتانیاهو به علت ناتوانی از برگرداندن اسرای غزه، بسیار وخیم بود؛ چند تظاهرات گسترده و نارضایتی با درصد بالا. اما با آغاز عملیات‌ها علیه حزب‌الله و نهایتا شهادت سیدحسن عزیز، دولت نتانیاهو توانست خود را در داخل رژیم بازیابی کرده و صداهای مخالف را خاموش کند.

حالا هم با تغییر عنوان جنگ و آخرالزمانی کردن آن، توانسته احساس تاب‌آوری داخلی را افزایش دهد. لذا فعلا و در این لحظه، امید داشتن به وضعیت داخلی برای فشار بر دولت برای پایان جنگ، منطقی نیست. رژیم باید ضربه‌های بیشتری بخورد. البته با ورود سامانه تاد به سرزمین‌های اشغالی مشخص شده که ضربات وعده صادق2 واقعا موثر و اساسی بوده که رژیم و حامی اصلی‌اش را به فکر بازسازی ساختار پدافندی انداخته است.

نکته اساسی در تمام این مسیر، طراحی بازی خارج از بازی دشمن است. باید به شبکه حامیان دشمن ضربه زد والا ممکن است دشمن بتواند با طولانی کردن درگیری و فرسایش جنوب لبنان، واقعا مشکل اساسی برای ساختار و امکان دفاع حزب‌الله ایجاد کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    2 0
    از آمریکا و انگلیس تا عربستان و امارات و اردن...
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    5 0
    از آمریکا و انگلیس تا عربستان و امارات و اردن و ترکیه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس