کد خبر 1654194
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
لاوروف: رقابت روسیه با آمریکا همیشگی است

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که روسیه همیشه رقیب آمریکا خواهد ماند.

به گزارش مشرق، سرگئی لاوروف در مصاحبه ای با پایگاه خبری «AIF » با اشاره به اظهارات جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در رابطه با آمادگی واشنگتن برای مذاکره بدون پیش شرط با مسکو برای کاهش تسلیحات هسته ای، تصریح کرد که این اظهارات ترفندی برای کسب امتیاز کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات در انتخابات پیش رو در آمریکا است.

پیشتر جو بایدن گفته بود که جهان باید برای از بین بردن کامل زرادخانه هسته ای تلاش کند و به همین منظور از آمادگی آمریکا برای مذاکره با روسیه، چین و کره شمالی در این راستا خبر داده بود، اما در مورد هزینه های قابل توجه واشنگتن برای توسعه و تقویت سه گانه هسته ای خود سکوت کرده بود.

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز در همین ارتباط اعلام کرده بود که روسیه درباره امضای پیمان جدید هسته‌ای برای جایگزینی با توافق فعلی که سلاح‌های هسته‌ای راهبردی مسکو و واشنگتن را محدود می‌کند، با آمریکا مذاکره نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین در پاسخ به این سوال که آیا نتیجه انتخابات آمریکا تاثیری در روابط مسکو-واشنگتن خواهد داشت، تاکید کرد که نتیجه انتخابات هر چه که باشد، روسیه اگر دشمن آمریکا به حساب نیاید، همیشه رقیب و حریف این کشور باقی خواهد ماند.

یادآوری می شود که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۵ نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس