روایت رسانه صهیونیستی از توانمندی‌ هوایی حزب‌الله

روزنامه صهیونیستی در گزارشی به برتری و توسعه توانمندی‌های هوایی حزب‌الله لبنان از جمله در حوزه پهپادها طی سال‌های اخیر، پرداخته است.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی می‌نویسد: «توسعه توانمندی‌های هوایی حزب‌الله لبنان، به این گروه توانایی حمله بادقت به ساختمان‌هایی در اسرائیل را داده و در عین حال رهگیری و ردیابی این پهپادها دشوار شده است.»

«جروزالم پست» در ادامه با اشاره به تاثیرگذاری توانمندی‌های هوایی حزب‌الله لبنان می‌افزاید: «توانمندی‌های هوایی حزب‌الله چندین بار است که در موقعیت‌های مختلف از جمله حمله به مقر تیپ گولانی و حمله پهپادی به محل اقامت نخست‌وزیر اسرائیل، تاثیرگذاری خود را ثابت کرده است.»

ارتش رژیم صهیونیستی صبح شنبه اعلام کرد ۲ پهپاد را که از لبنان به پرواز درآمده بودند، رهگیری کرد اما پهپاد سوم به صورت مستقیم به ساختمانی در قیساریه اصابت کرد. سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی هم گزارش داد این پهپاد که قیساریه را هدف گرفت، مسافت ۷۰ کیلومتری را از لبنان طی کرده بود.

همچنین دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، پهپادی که از لبنان به پرواز درآمده بود مستقیما به منزل بنیامین نتانیاهو در قیساریه در شمال تل‌آویو اصابت کرد. دفتر نتانیاهو عنوان داشت که او و همسرش در هنگام این حمله در منزلشان حضور نداشتند. اخیرا نیز در حمله پهپادی حزب‌الله لبنان به مقر تیپ گولانی در منطقه بنیامینا در شمال فلسطین اشغالی، چهار نظامی به هلاکت رسیده و ۶۷ تن زخمی شدند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» اذعان می‌کند: «حزب‌الله لبنان با استفاده از حملات پهپادی دقیق خود مجددا توجهات را به سمت خود جلب کرده است و همچنین طی سال‌های اخیر موفق شده مکان‌های ذخیره‌سازی، پرتابگرها و باندهای پهپادهای بزرگ را از دره بقاع لبنان به مکان‌های دیگری گسترش دهد.»

این رسانه صهیونیستی در پایان این گزارش می‌نویسد: «توجه به این نکته ضروری است که پهپادهای حزب‌الله یا به صورت نوری هدایت و یا با GPS و در برخی موارد از راه دور کنترل می‌شوند و در مسیرهای پروازی از پیش برنامه‌ریزی شده عمل می‌کنند. حزب‌الله همچنین پهپادهایی در اختیار دارد که می‌توانند اهداف را با دقت هدف قرار دهند.»

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس