کد خبر 1654818
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
چین برای ارزیابی مقاومت تجهیزات ارتباطی خود آزمایش هسته‌ای انجام داد

یک رسانه هنگ‌کنگی اعلام کرد که چین برای ارزیابی مقاومت تجهیزات ارتباطی خود یک انفجار هسته‌ای در استراتوسفر (دومین لایه بزرگ جو زمین) انجام داد.

به گزارش مشرق، تیمی از شرکت گروه فناوری الکترونیک چین (CETC) به منظور ارزیابی مقاومت تجهیزات ارتباطی در برابر حمله هسته‌ای، یک آزمایش دقیق بر روی این تجهیزات انجام داد.

براساس این گزارش، آنها تجهیزات ارتباطی را در معرض میدان‌های الکتریکی بسیار قوی‌تر از استانداردهای نظامی قرار دادند تا توانایی آنها را در برابر پالس‌های الکترومغناطیسی ناشی از انفجار هسته‌ای ارزیابی کنند.

این نشریه هنک‌گنگی اضافه کرد: با اینکه چین سیاست «عدم استفاده از اول» از سلاح‌های هسته‌ای را اتخاذ کرده‌ است، اما باید در برابر اولین حمله احتمالی آمادگی داشته باشد. بنابراین، مهندسان چینی یک انفجار هسته‌ای در استراتوسفر شکل دادند تا از طریق پالس الکترومغناطیسی، تجهیزات الکترونیکی را مختل کنند.

براساس نتایج این آزمایش، تجهیزات ارتباطی پس از این انفجار هسته ای، با وجود افزایش شدت میدان الکتریکی تا ۸۰ کیلو ولت متر (ابزاری برای اندازه‌گیری ولتاژهای بالا) بدون هیچ آسیبی عمل کردند و شبکه ارتباطی به سرعت پس از یک وقفه کوتاه بهبود یافت.

نشریه صبح جنوب اعلام کرد که مهندسان چینی برای محافظت از تجهیزات ارتباطی در برابر پالس‌های الکترومغناطیسی از تکنیک‌های پیشرفته در تولید و طراحی‌های نوآورانه، شامل استفاده از مواد جدید و تکنیک‌های جوشکاری خاص استفاده می کنند تا مقاومت این تجهیزات افزایش یابد.

این آزمایش‌ درحالی صورت می‌گیرد که نگرانی‌های جهانی از خطر جنگ هسته‌ای افزایش یافته و سازمان ملل متحد در ماه گذشته نسبت به خطر جنگ هسته‌ای هشدار داده است.

همچنین اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد، شامل ایالات متحده، چین، فرانسه، روسیه و انگلیس هم به تازگی آزمایش‌هایی با موشک‌های بالستیک قاره‌پیما انجام داده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سهیل بشردوست DE ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۳۰
    0 0
    هر غلطی می خواهند می کنند و در عین حال برای ما تعیین می کنند که چه داشته باشیم و چه نه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس