کرملین: همکاری روسیه و کره شمالی علیه کشورهای ثالث نیست

دبیر مطبوعاتی ولادیمیر پوتین ضمن خودداری از تفسیر اظهارات تهدید آمیز دونالد ترامپ علیه روسیه، تاکید کرد که همکاری‌های دوجانبه بین مسکو و پیونگ یانگ علیه هیچ کشور ثالثی نیست و نباید موجب نگرانی کسی شود.

به گزارش مشرق، دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که همکاری‌های دوجانبه بین روسیه و کره شمالی علیه هیچ کشورهای ثالث نیست.

وی امروز، دوشنبه، در یک نشست خبری و در پاسخ به سوالی در این باره گفت: «جمهوری دموکراتیک خلق کره همسایه نزدیک و شریک راهبردی کشور ماست و ما در تمامی زمینه‌ها روابط خود را توسعه می‌دهیم. این حق حاکمیتی ماست و نباید موجب نگرانی دیگران شود، زیرا این همکاری علیه هیچ کشور ثالثی نیست.»

پسکوف همچنین درباره گزارش‌هایی مبنی بر اعزام نیروهای نظامی کره شمالی به خاک روسیه توضیح داده و اطلاعات منتشره در این زمینه را «متناقض» خواند. او گفت: «کره جنوبی یک روایت را مطرح می‌کند، در حالی که مقامات پنتاگون خود می‌گویند که هیچ تأییدی بر این ادعاها وجود ندارد.»

پیش‌ از این مارک روته، دبیرکل ناتو نیز یادآور شد که این ائتلاف اطلاعاتی درباره مشارکت نیروهای کره شمالی در جنگ علیه اوکراین در اختیار ندارد.

پسکوف از اظهارنظر درباره تهدید ترامپ علیه پوتین خودداری کرد

دیمیتری پسکوف همچنین اعلام کرد که روسیه به‌طور علنی درباره مذاکرات در بالاترین سطح اظهارنظر نکرده و محتوای آنها را فاش نمی‌کند، هرچند برخی رهبران جهانی به این اصل پایبند نیستند.

واکنش سخنگوی کرملین پس از آن شنیده شد که دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در مصاحبه‌ای با روزنامه "وال‌استریت ژورنال" ادعا کرد که ولادیمیر پوتین را به حمله‌ای شدید علیه روسیه تهدید کرده است. ترامپ توضیح نداد که این مکالمه با پوتین چه زمان و تحت چه شرایطی انجام شده، البته با این وجود تأکید کرد که او روابط خوبی با رئیس‌جمهور روسیه دارد.

پسکوف در واکنش به این سخنان گفت: «ما همچنان ترجیح می‌دهیم که موضع مسئولانه‌ای در قبال عدم افشای محتوای گفت‌وگوها در بالاترین سطح داشته باشیم. متأسفانه، بسیاری از رهبران جهان به این اصل اخلاقی پایبند نیستند و بدین ترتیب، به رعایت قوانین اطلاعاتی در روابط کشورها نیز توجهی نمی‌شود.»

وی در عین حال به این واقعیت اشاره کرد که در جریان مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، به‌ویژه در مراحل پایانی، نامزدها معمولاً اظهارات احساسی و تحریک آمیز زیادی مطرح می‌کنند.

پیش‌تر، در اواسط آگوست، ترامپ در مصاحبه‌ای با ایلان ماسک، از رهبران روسیه، چین و کره شمالی تمجید کرده و آن‌ها را بهترین در حوزه‌های کاری خویش توصیف کرده بود. وی در همان مصاحبه یادآور شده بود که در دوران ریاست‌جمهوری‌اش روابط خوبی با ولادیمیر پوتین داشته و به مهارت‌های مذاکراتی وی اعتراف کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس