1

بعد از اینکه کشورهای حامی اسرائیل تلاش ایرلند و اسپانیا در اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم علیه اسرائیل ناکام گذاشتند، دولت ایرلند اعلام کرد، تحریم‌های مستقلی را اعمال می‌کند.

به گزارش مشرق، روزنامه عبری زبان گلوبس در گزارشی در این رابطه نوشت: ایرلند در حال تدارک برای اعمال تحریم‌های اقتصادی مستقلی علیه اسرائیل است.

این اقدام ایرلند خارج از چارچوب اتحادیه اروپا بعد از آن صورت می‌گیرد که حامیان اسرائیل در این اتحادیه تلاش‌های ایرلند و اسپانیا را در این زمینه ناکام گذاشتند، این در حالی است که این دو کشور به همراه اسلوونی و لوکزامبورگ جریان حامی فلسطینیان را در این قاره تشکیل می‌دهند و تلاش کرده بودند تا مانع از صادرات تولیدات اسرائیل به اروپا به ویژه تولیدات غذایی و صنعتی شوند.

در بخش دیگری از گزارش گلوبس آمده است، اتحادیه اروپا بزرگترین شریک تجاری اسرائیل است که حجم مبادلات آن در سال گذشته به حدود ۵۰ میلیارد دلار رسید.

در این بین از ابتدای سال جاری میلادی، ایرلند و اسپانیا و چند کشور دیگر خواهان تعلیق توافق شراکت بین اتحادیه اروپا و اسرائیل شدند و این امر مورد حمایت جوزپ پورل کمیسر روابط خارجی اتحادیه اروپا هم قرار گرفت اما کشورهای حامی اسرائیل به ویژه اتریش و آلمان مانع تحقق این امر شدند.

ایرلند و اسپانیا تاکید داشتند با توجه به حکم دادگاه دادگستری بین المللی در لاهه که جولای گذشته صادر شد و اشغال کرانه باختری توسط اسرائیل را غیر قانونی اعلام کرده، این کار باید انجام می‌شد.

در همین راستا سیمون هریس نخست وزیر ایرلند هفته جاری اعلام کرد، تلاش‌هایی را برای اعمال مجازات‌های اقتصادی علیه اسرائیل انجام می‌دهد و معتقد است که کشورهای اروپایی باید به اجرایی شدن این حکم کمک کنند.

در بخش دیگری از گزارش گلوبس به نقل از رسانه‌های محلی ایرلندی تاکید شد، طی روزهای اخیر گزارش‌هایی در رابطه با اینکه ایرلند به دنبال آن است رویکردی مغایر با اتحادیه اروپا در پیش گرفته و به شکل مستقل اسرائیل را تحریم کند، منتشر شده‌ است، یکی از گزینه‌های موجود ممنوعیت واردات مواد غذایی و کالاهای تولید شده در شهرک‌های خارج از خط سبز است که براساس بر آورد موجود در ایرلند ارزش این کالاها به یک میلیون یورو در سال می‌رسد.

برخی از کارشناسان هم اعلام کردند ایرلند احتمالا مجازات‌هایی را علیه دیگر کالاهای تولید شده در شهرک‌ها نیز اعمال کرده و اتحادیه اروپا هم واکنش و مجازات خاصی را علیه این کشور اعمال نخواهد کرد چون مایل نیست باعث بروز تنش داخلی در اتحادیه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس