به گزارش مشرق، کانال تلگرامی رب الناس نوشت:

یکی از نشست های همایش فلسطین در استانبول عبارت بود از حلقه ای که در آن پسر بزرگ هنیه یعنی عبدالسلام و تیسیر سلیمان، اسیر سابق رژیم سخن می‌گفتند.عبدالسلام گفت: پدر من بعد از هفت دختر به دنیا آمد لذا پدرش آیه «الحمدلله الذی وهب لی علی الکبر اسماعیل..» را خواند و اسمش را انتخاب کرد.

توضیح داد که پدرش بخاطر صدای خوبی که داشته از کودکی مکبر و قاری مسجد بوده و از همان سنین هم پای منبر شیخ احمد یاسین بوده چرا که هر دو مال یک منطقه بودند لذا تربیت خاصی شده است.

یک نکته خیلی اساسی و مهم را هم گفت که بنظرم ریشه وضعیت فعلی جهان اسلام است: «کسی که وارد مسأله فلسطین می شود و فکر می‌کند می‌توان بدون دادن هزینه کاری کرد را نباید جدی گرفت چون فلسطین چند دهه است مورد ظلم است و ثابت شده که بدون فداکاری چیزی به ما نخواهند داد»

تیسیر هم خاطراتی از ۳۵ سال قبل سنوار گفت وقتی که او در زندان و به ۴۳۰ سال حبس محکوم بوده و از پشت میله ها در ملاقات پرسیده: «آیا همچنان مقاوم هستید؟» می‌گفت: «این سخن او در آن شرایط خیلی تلنگر بزرگی بود. بعد که خودم زندانی شدم به ما وعده داد که آزاد خواهیم شد و کارهای بزرگی خواهیم کرد. من شک داشتم تا اینکه رژیم حاضر شد اسرا را با شالیط مبادله کند. همه بودند به جز اسرای مقدسی -اهل قدس- باز او گفت که شما هم خواهید بود و همان شد...»

«ما از رفتن رهبران مان دلسرد نمی‌شویم چون همیشه رهبران ما یا در زندان بودند یا شهید... و این راه ادامه دارد»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس