فرانسه: زمان استقرار نیروهای بازدارنده در اوکراین فرارسیده است

وزیر دفاع فرانسه می‌گوید زمان استقرار نیروها و تسلیحات بازدارنده غیرهسته‌ای در خاک اوکراین فرارسیده است.

به گزارش مشرق، «سباستین لکورنو» وزیر دفاع فرانسه امروز سه‌شنبه اعلام کرد که «زمان آن رسیده» که کار استقرار نیروهای بازدارنده غیرهسته‌ای در خاک اوکراین را آغاز شود.

وی که با تلویزیون «ال‌سی‌آی» گفت‌وگو می‌کرد درباره طرح موسوم به «نقشه پیروزی» ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: این طرح آغاز یک مسیر سیاسی است، لازم است که بپرسیم که قدم بعدی چیست؟ تصور کنید که آتش‌بس یا توافق صلح حاصل شده، در این شرایط اهمیت استقرار نیروی بازدارنده غیرهسته‌ای در قلمرو اوکراین را درک خواهید کرد؛ نیرویی که قادر به مقابله با تهدیدهای جدید روسیه باشد؛ این موضوعی است که ما باید روی آن کار کنیم.

وزیر دفاع فرانسه همچنین گفت کرد که طرح زلنسکی موارد و بندهای جذابی دارد که باید آنها را بررسی کرد.

ساعاتی پیش «جان هیلی» وزیر دفاع انگلیس هم اعلام کرد که لندن مبلغ ۲.۲۶ میلیارد پوند (۲.۹۴ میلیارد دلار) به عنوان بخشی از یک وام بسیار بزرگ‌تر کشورهای گروه هفت (G۷) به اوکراین وام خواهد داد.

به گفته وزیر دفاع انگلیس این وام بخشی از دارایی‌های مسدودشده روسیه در خارج است و «فقط» باید برای خرید تسلیحات نظامی و ارتش اوکراین هزینه شود.

جان هیلی در ادامه افزود که استفاده از پول‌های G۷ در گفت‌وگوهای بین ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و کایر استارمر، نخست‌وزیر انگلیس بحث شده است.

وزیر دفاع انگلیس در پاسخ به این سوال که آیا این وام برای خرید «موشک‌های سایه» ساخت انگلیس استفاده خواهد شد مدعی شد که این پول بیشتر برای خرید پهپادهای دوربرد استفاده خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ZA ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
    0 0
    فرانسه با روسیه اعلام جنگ کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس