کد خبر 1655152
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
مرگ ۱۱ نفر در یک تصادف بیانگر ضرورت بهبود ایمنی جاده‌ها است

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: تصادف اخیر آزادراه ساوه - همدان که منجر به جان باختن ۱۱ هموطن شد، بار دیگر زنگ خطر را برای وضعیت ایمنی جاده‌ها به صدا درآورد.

به گزارش مشرق، سردار سیدتیمور حسینی روز سه‌شنبه درباره آخرین وضعیت رسیدگی به حادثه محور ساوه - همدان توضیح داد: در بسیاری از تصادفات جاده‌ای، از جمله حادثه اخیر که منجر به جان باختن ۱۱ نفر شد، نقش ایمنی مسیر و تجهیزات جاده‌ای بسیار حائز اهمیت بود.

وی با بیان اینکه این تصادف عصر روز جمعه ۲۷ مهرماه به وقوع پیوست، نشان‌دهنده نیاز فوری به اقدامات پیشگیرانه در خصوص ایمنی جاده‌هاست، افزود: طبق بررسی‌های کارشناسان پلیس راهور ایمن نبودن مسیر و نبود تجهیزات استاندارد ۵۰ درصد در این حادثه نقش داشت و ۵۰ درصد دیگر به راننده باز می ‌گشت.

رئیس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: اگر مسیر مجهز به جداکننده‌ها و سیستم‌های ایمنی مناسب بود، احتمالاً شاهد چنین حوادث ناگواری نبودیم. بنابراین، توجه به کیفیت آسفالت و استانداردهای ساخت و ساز جاده‌ها می‌تواند به کاهش تصادفات کمک کند.

عصر جمعه - ۲۷ مهر - در حادثه‌ای در محور همدان-ساوه در استان مرکزی بر اثر برخورد ۲ دستگاه خودرو پراید، یک دستگاه سمند و یک دستگاه تیبا، ۱۰ نفر در دم جان خود را از دست دادند و ۶ نفر نیز مصدوم شدند که به دلیل جراحت وارده یکی دیگر از سرنشینان نیز جان خود را از دست داد.

مرگ ۱۱ نفر در یک تصادف بیانگر ضرورت بهبود ایمنی جاده‌ها است

چند پیشنهاد برای کاهش جانباختگان تصادفات

سردار حسینی در ادامه با ارائه چند پیشنهاد به وزارت راه و شهرسازی برای کاهش تلفات جاده‌ای گفت: ابتدا باید سرعت عمل در رفع نقاط حادثه‌خیز افزایش یابد؛ بهبود فرآیند شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز به صورت فوری و مستمر، با همکاری شهرداری‌ها و دیگر نهادهای ذی‌ربط برای ایمنی محورهای شریانی در اولویت قرار دارد.

وی توسعه سیستم‌های هوشمند را از دیگر نیازهای فوری در ایمن سازی تردد دانست و افزود: استفاده از دوربین‌های نظارتی هوشمند و سامانه‌های مدیریت ترافیک برای کنترل بهینه جریان ترافیک و شناسایی خطرات در زمان واقعی یک ضرورت است.

رئیس پلیس راهور فراجا افزایش اعتبار برای بهسازی جاده‌ها را عامل دیگر در جهت ایمن سازی دانست و گفت: باید منابع مالی کافی برای پروژه‌های بهسازی جاده‌ها و تجهیز امکانات ایمنی، با استفاده از درآمدهای ناشی از جرائم رانندگی اختصاص یابد.

سردار حسینی با بیان اینکه اکنون پلیس هیچ درآمدی از محل جریمه‌ها و تخلفات رانندگی ندارد افزود: توسعه آموزش و فرهنگ‌سازی از طریق برگزاری کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی برای رانندگان و عموم مردم در خصوص ایمنی جاده‌ها و نکات فنی رانندگی و ایجاد سامانه‌های بازخورد و همچنین همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط از الزامات ایمنی تردد محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: توجه به ایمنی راه‌ها و تلاش برای بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای باید اولویت تمام دستگاه‌های مرتبط باشد. وزارت راه، شهرداری‌ها، وزارت صمت و دولت باید با جدیت در این زمینه ورود کنند تا در پایان سال شاهد کاهش چشمگیر آمار تصادفات و تلفات رانندگی باشیم.

رئیس پلیس راهور یادآور شد: همکاری میان دستگاه‌ها می‌تواند به حفظ جان انسان‌ها و کاهش آمار سوانح رانندگی کمک شایانی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
    1 0
    از یه طرف پلاک میدن از طرف دیگه اشک الکی میریزن
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
    2 0
    وضعیت آسفالت و خط کشی و علائم شب نما در کشور افتضاحه و عامل بسیاری از تصادفات هم همینه
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
    1 0
    جناب سردار چگون باید پیشگیری شود راهکار چیست ؟ جریمه ها را با توجیه نادرست افزایش دادید بنظرم تنها راحل شما افزایش جریمه برای کسب در آمد بوده نه کاهش تصادف و فوت لطفا راهکاراساسی بدون دست در جیب مردم ارایه نماید ایا اطلاع دارید با مرگ سرپرست خانواده چند نفر نابود میشوند ؟سایر هزینه ها جای خودش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس