کد خبر 1655893
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
جزییات جریمه پلکانی نپرداختن عوارض آزادراه‌ها

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-پردیس با تشریح جزئیات نپرداختن عوارض آزادراه‌ها، گفت: این جریمه بسته به نوع خودروها ۸۰ تا ۱۸۰ هزار تومان با اعمال افزایش ۳.۵ درصد ماهانه است.

به گزارش مشرق، رضا شاه کرمی یادآور شد: پیرو مصوبه هیئت وزیران و با استناد به ماده ۲۱ قانون رسیدگی به جرائم رانندگی مبلغ جریمه برای عدم پرداخت عوارض آزادراهی برای خودروهای سواری، وانت و مینی بوس مبلغ ۸۰ هزار تومان، اتوبوس و کامیون مبلغ ۱۰۰ هزار تومان و تریلی های سه محور و نفتکش مبلغ ۱۸۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه چنانچه خودرویی طی ۱۵ روز عوارض آزادراه‌ها را پرداخت نکند مشمول جریمه خواهد شد، ادامه داد: علاوه بر این جریمه که توسط پلیس راه اعمال می شود، در صورت عدم پرداخت هزینه عوارضی، افزایش نرخ جرائم به صورت پلکانی به روی مبلغ جریمه توسط شرکت های بهره بردار آزادراه ها نیز انجام خواهد شد.

وی توضیح داد: این افزایش جریمه به صورت پلکانی است. به این ترتیب به ازای هر ماه ۳.۵ درصد به مبلغ جریمه اضافه می شود. در صورتیکه عوارض آزادراه‌ها پس از جریمه مذکور پرداخت نشود، ماهانه ۳.۵ درصد به مبلغ جریمه (۸۰ تا ۱۸۰ هزار تومانی) و جریمه آن اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-پردیس گفت: با توجه به این مسئله به هموطنان توصیه می کنیم برای جلوگیری از جریمه پلیس و افزایش پلکانی مبلغ عوارضی، از طریق درگاه های الکترونیکی نسبت به پرداخت هزینه عوارضی آزادراهی اقدام کنند.

به گزارش تسنیم، تیرماه سال گذشته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با اشاره به الکترونیکی کردن پرداخت عوارض در آزادراه‌های کشور گفته بود: ۲۸ آزادراه داریم از این تعداد در ۱۴ آزادراه عوارض الکترونیکی دریافت می‌شود و ۳ آزادراه هم نصب تجهیزات صورت گرفته است.

خادمی با اعلام این‌که در این ۱۴ آزادراه نرخ عوارض پایین است، اضافه کرد:‌ بر اساس دستور وزیر راه وشهرسازی برنامه بازدارنده شدن جریمه‌های مربوط به عدم پرداخت عوارض آزادراهی به دولت می‌رود. بر این اساس افرادی که عوارض را پرداخت نکنند، باید آنرا به صورت پلکانی پرداخت کنند.

وی از نصب تجهیزات دریافت عوارض آزادراهی در همه آزادراه‌های کشور تا پایان سال خبر داد و گفت:‌ به مرور زمان این تجهیزات به بهره‌برداری می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس