روایت شاهدان عینی از جنایات هولنک جبالیا

در حالی که رژیم صهیونیستی برای کشتار مردم جبالیا از ابزارهای جدیدی استفاده می‌کند، مردم این منطقه روایت‌های عجیبی از جنایات هولناک صهیونیست‌ها مطرح می‌کنند.

به گزارش مشرق، شبکه خبری الجزیره در گزارشی به ابعاد تکان‌دهنده‌ای از نسل کشی و جنایت‌های ضد انسانی رژیم صهیونیستی در شمال غزه اشاره کرده و نوشت که صداهای وحشتناک و انفجارهای شدید از ۱۳ روز پیش تاکنون در منطقه جبالیا واقع در شمال غزه متوقف نشده و ارتش صهیونیستی سلاح‌های جدیدی را وارد درگیری‌ها کرده که باعث شهادت و زخمی شدن صدها فلسطینی و تخریب کامل ساختمان‌های مسکونی می‌شود.

این گزارش می‌افزاید که رژیم صهیونیستی گرچه در طول یک سال گذشته انواع تسلیحات را در جنگ علیه غزه استفاده کرده، اما طی روزهای اخیر سلاح‌های جدیدی را رونمایی کرده تا بتواند کوچ اجباری و نسل کشی ساکنان شمال غزه را به راحتی انجام دهد. این سلاح‌ها، ربات‌ها و بشکه‌های انفجاری هستند.

رژیم صهیونیستی در ابتدای حمله نظامی خود به غزه نیز از ربات‌های بمب گذاری شده استفاده می‌کرد. یک منبع امنیتی فلسطینی در این رابطه می‌گوید که ربات‌های مذکور حامل بشکه‌های حدوداً یک تُنی از مواد منفجره هستند که بین منازل و ساختمان‌های مسکونی حرکت می‌کنند و ارتش کنترل آنها را از راه دور در اختیار دارد و پس از رسیدن به مراکز تجمع فلسطینی‌ها و ساختمان‌های پرجمعیت اقدام به انفجار آنها می‌کند.

این منبع امنیتی تاکید کرد که سلاح مذکور برای بر جای گذاشتن بیشترین تلفات در میان غیرنظامیان است و قدرت انفجاری بسیار زیادی دارد که می‌تواند یک منطقه مسکونی را به صورت کامل تخریب کند.

کواد کوپترها از رایج‌ترین ابزارهایی هستند که این روزها برای تصویربرداری و به عنوان سلاح غافلگیر کننده برای اعدام فلسطینیان با گلوله‌های جنگی و مواد منفجره مورد استفاده قرار می‌گیرند. بمب گذاری منازل و تخریب منازل روی سر ساکنان آنها از طریق حملات هوایی و توپخانه‌ای از دیگر کارهایی است که به وفور در جبالیا انجام می شود.

روایت عینی شاهدان از جنایات صهیونیست‌ها

ابو جمال صالح از ساکنان شمال غزه یکی از شاهدان عینی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در جبالیا است. او به چشم خود دیده است که ناصر حموده همسایه آنها که پزشک بوده به همراه فرزند خود برای پیدا کردن آب از منزل خارج شدند و بلافاصله توسط تک تیراندازهای رژیم صهیونیستی مورد اصابت قرار گرفته و جان خود را از دست داده‌اند. حموده به خوبی از عاقبت ریسک خود اطلاع داشت، اما ترجیح داد به جای اینکه شاهد مرگ خانواده خود از تشنگی باشد، این ریسک را به جان بخرد.

صالح که در گفتگوی تلفنی با الجزیره صحبت می‌کند، می‌گوید: پیکر حموده و فرزندش از چهارشنبه هفته گذشته در خیابان رها شده و سگ‌ها و گربه‌ها این پیکرها را می درند و ما کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.

وی که از دو هفته پیش به همراه تعداد زیادی از ساکنان خیابان «عبد ربه» در محاصره کامل نیروهای صهیونیستی قرار دارد، می‌گوید که هزاران نفر از فلسطینی‌ها در خانه‌ها محاصره شده‌اند و نمی‌توانند برای یافتن آب و غذا از منزل خارج شوند.

او می‌گوید که کواد کوپترهای رژیم صهیونیستی در خیابان‌ها گشت زنی می‌کنند و حتی از پنجره‌ها وارد منازل می‌شوند و به سمت شهروندان تیراندازی می‌کنند.

ابو جمال صالح می‌گوید: فرزندان ما هر لحظه ممکن است جان خود را از دست بدهند. آنها چهار روز است که هیچ آب و غذایی نخورده و بسیار ضعیف شده‌اند و روی زمین دراز کشیده‌اند. او می‌گوید که در منزل آنها ۲۰ کودک و ۴ زن و ۴ مرد هستند. وی می‌افزاید: قبل از این، از آب‌های کثیف استفاده می‌کردیم و حتی زباله‌ها را می‌خوردیم، اما از ۴ روز پیش که نان خشکی را خوردیم، دیگر هیچ چیز برای خوردن نداریم.

او می‌گوید: پیکر ده‌ها شهید در خیابان‌ها افتاده است، اما ما حتی نمی‌توانیم از پنجره به بیرون نگاه کنیم. من فکر می‌کنم پیکر حدود ۴۰ شهید در اطراف منزل ما افتاده است. هر کسی که به فکر خروج از منزل می‌افتد توسط کواد کوپترها و تک تیراندازها هدف قرار می‌گیرد.

آمنه صالح خواهر ابوجمال می‌گوید که یکی از دخترهای خانه‌های همسایه که معلول نیز بوده، حدود ۶ روز پیش در کنار پنجره منزلش ایستاده و با فریاد درخواست آب و غذا کرده است، اما صهیونیست‌ها به روی او تیراندازی کرده‌اند. او از پنجره به بیرون افتاده و بلدوزر اسرائیلی آمده و روی او خاک ریخته و دفن کرده است. وی می‌گوید: این دختر تصور می‌کرد که صهیونیست‌ها به علت معلول بودنش به او ترحم خواهند کرد، اما آنها او را کشتند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس