کد خبر 1655518
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
انفجار پیک نیک جان شهروند همدانی را گرفت

مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: نشت گاز و انفجار پیک نیک موجب سوختگی و مرگ مرد ۴۶ ساله در شهر همدان شد.

به گزارش مشرق، محمد مالمیر گفت: این مرد روز گذشته بر اثر این انفجار از ناحیه صورت، قفسه سینه، شکم و دست‌ها دچار سوختگی شدید شد.

وی بیان کرد: این فرد مصدوم برای مداوا به بیمارستان منتقل شد، اما به علت سوختگی درجه سه و بالا بودن شدت صدمه به بدن، وی پس از یک روز بستری جان خود را از دست داد.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان افزود: ۱۰ نفر بر اثر سوختگی نیمه نخست امسال جان خود را از دست دادند و این آمار در ۱۲ ماهه ۱۴۰۲ طبق گزارش‌های ثبت شده ۱۶ نفر و در سال ماقبل ۱۹ نفر بوده است.

مالمیر خواستار توجه شهروندان به نکات ایمنی برای جلوگیری از آتش‌سوزی منزل در هنگام پخت و پز، آتش سوزی از طریق اتصال برق، از طریق وسایل گرمایشی و نصب سیستم هشدار حریق شد.

وی اضافه کرد: بهترین کار برای جلوگیری از آتش‌سوزی در منزل استفاده و نصب سیستم اعلام حریق است و نصب این سیستم در اتاق‌ها و آشپزخانه باعث می‌شود تا در لحظات اولیه آتش‌سوزی، سیستم هشدار دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان همچنین توصیه کرد: هنگام آشپزی از پوشیدن لباس‌های گُشاد با توجه به احتمال برخورد با شعله و بروز آتش سوزی، پرهیز شود.

مالمیر گفت: اگر از وسایل گرمایشی همچون بخاری گازی، شومینه، بخاری برقی، بخاری هیزمی و بخاری‌های نفتی برای گرم کردن فضای خانه استفاده می‌شود برای پیشگیری از آتش‌سوزی در منازل باید قبل از شروع فصل سرما یک کارشناس سیستم گرمایشی منزل را بررسی و مشکلات احتمالی را رفع کند.

وی افزود: همه اشیاء و اجسام داخل خانه باید تا یک متر از سیستم گرمایشی فاصله داشته باشند همچنین دودکش لوازم گرمایشی قبل از شروع فصل سرما تمیز شود.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان ادامه داد: لوازم الکترونیکی و وسایل برقی نیز جزو شایع‌ترین عوامل ایجاد آتش‌سوزی در منزل هستند چراکه سیستم‌های الکترونیکی و مدارهای برق فرسوده، جرقه زده و باعث آتش‌سوزی می‌شوند.

مالمیر اضافه کرد: برای پیشگیری از بروز حریق باید ابتدا همه کابل‌ها و سیم‌ها را بررسی و از نبود خوردگی و پوسیدگی اطمینان حاصل کرد همچنین از یک پریز چند خروجی نگرفت و برای لوازم برقی خانه از محافظ استفاده کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس