جبهه اصلاحات

منظور عرب‌های عریضه‌نویس از جسارت به جزایر 3گانه ایرانی البته تضعیف حاکمیت ایران بود. منظوری که متأسفانه یک جریان سیاسی خاص هم پیوست داخلی آنرا اجرا می‌کند!

سرویس سیاست مشرق _ جبهه اصلاحات اخیرا به بهانه عریضه‌نویسی یک کشور عربی علیه جزایر 3 گانه جمهوری اسلامی ایران؛ اقدام به صدور بیانیه‌ای سیاسی کرد.

این بیانیه اگرچه در ظاهر امر قرار است به کشور امارات و رفتار غلط چین و روسیه در قبال جزایر 3 گانه ایرانی اعتراض کند اما در محتوای آن چیز دیگری به چشم می‌خورد!

اصلاح‌طلبان در بخشی از این بیانیه کوتاه نوشته‌اند: عدم اتخاذ مواضع محکم متقابل از سوی جمهوری اسلامی ایران، در تکرار چنین ادعاهایی از سوی سایر کشورها، موثر بوده است.

به گزارش کانال تلگرامی امتداد، در این بیانیه همچنین می‌خوانیم: اتخاذ چنین مواضعی توسط دولت های خارجی، نشان از آسیب پذیری فزاینده جمهوری اسلامی در صحنه بین المللی دارد. عامل اساسی تنزل جایگاه شایسته ایران در جهان، کاهش شدید و مداوم قدرت اقتصادی تحریم شده ایران است. جمهوری اسلامی ایران باید هرچه سریعتر از تله تحریم های جهانی خارج شده و به جایگاه قدرتمند شایسته ملت ایران در اقتصاد جهانی بازگردد.

نویسندگان بیانیه مذکور همچنین تأکید کرده‌اند: ‌تا زمانی که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از روند بحرانی کنونی فاصله نگیرد و در خدمت قدرتمندتر شدن ایران در جهان و رفع بحران های جهانی ایران و رفع تحریم های جهانی اقتصاد ایران قرار نگیرد؛ با نهایت تاسف نمی توان مانع تلاش های دشمنان و رقیبان، علیه ملت ایران و ایران زمین شد. +

دشمنان ایرانیِ جزایر سه گانه!/ محاسبه غلط چگونه موجب استیلای دشمن می‌شود؟

دیدار اعضای ستادی جبهه اصلاحات با خاتمی

*پر بیراه نیست اگر بگوییم که این بیانیه و محتوایش در حمله به نظام جمهوری اسلامی را همان کسانی نوشته‌اند که علیه جزایر 3 گانه ایرانی موضع گرفته‌اند!

زیرا پر واضح است که منظور آن عرب‌های عریضه‌نویس هم نه صرفا چند خشکی چند متر مربعی در خلیج فارس که تضعیف حاکمیت نظام جمهوری اسلامی بوده است.

منظوری که البته جبهه اصلاحات پیوست داخلی آنرا هم در این بیانیه به منصه ظهور رساند و با موضع‌گیری علیه نظام تقلا کرد تا به جبهه مقابل قوت بیشتری برساند.

از این رفتار دشمنانه و البته نانجیبانه که بگذریم؛‌ محتوای انتخاب شده از سوی جبهه اصلاحات در بیانیه فوق‌الذکر هم محتوای صحیحی نیست و آنچنان از بهانه‌های واقعی تهیدست بوده است که به طرح مقولات برساخته ذهنی رو آورده است.

در گام اول باید دانست کشاکش‌های دیپلماتیک در تمام دنیا وجود دارد و چیزی عجیبی نیست. اما آنچه که فقط در ایران وجود دارد و در کشورهای پیشرفته وجود ندارد؛ یک جریان خاص سیاسی و ضد نظام است که تکلیف خود را همراهی با دشمنان نظام و مردم می‌داند و برای همین تقلا می‌کند که از برخی تنش‌های دیپلماتیک پیراهن عثمان بسازد.

چپ‌های ستادی در این بیانیه از عدم اتخاذ مواضع محکم متقابل از سوی جمهوری اسلامی انتقاد کرده‌اند!

منظور آنها از "اتخاذ موضع محکم" نیز قطع ارتباط با روسیه و یا متشنّج کردن فضای از سوی ایران است.

این در حالی است که می‌دانیم همینان حتی از نوشتن یک شعار علیه آمریکا نیز امتناع دارند و یا دائما بر "سیاست تنش‌زدایی" تأکید دارند.

اما اگر پای روسیه و چین و سایر کشورهایی که غیر از چند رفتار دیپلماتیک ساده‌لوحانه مجموعا همکار و مجاور ایران محسوب می‌شود در میان باشد؛ نه تنها تنش‌زدایی اصل نیست بلکه ای بسا آقایان و خانم‌ها به تسخیر سفارت و حتی رفتارهای شدیدتر هم رضا باشند!

دشمنان ایرانیِ جزایر سه گانه!/ محاسبه غلط چگونه موجب استیلای دشمن می‌شود؟

خانم آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات در کنار جواد امام، سخنگوی جبهه

جالب است که مردم و جوانان عزیز بدانند؛ "تنش‌زدایی" مد نظر اینان تکه دیگری از پازل تأکید بر اتخاذ موضع محکم در مقابل روسیه است. زیرا منظور اینان در هنگام تأکید بر تنش‌زدایی هم این است که مقاومت خلع سلاح شود، ایران از صدور انقلاب دست بردارد و نظام اسلامی با کنار گذاشتن استقلال و آزادی مردم در مقابل آمریکا تسلیم شود.

ادعای اینان درباره فروکاسته شدن از قدرت اقتصادی ایران به دلیل تحریم نیز یک ادعای کاملا غلط است زیرا امروز حتی به اذعان مقامات کشورهای تحریم‌کننده نیز تحریم‌ها اثر تعیین‌کننده‌ای بر اقتصاد ایران ندارد.

اعضای جبهه اصلاحات گویا نسبت به رخدادهایی مثل کمک‌های ایران به روسیه، ارسال سوخت به ونزوئلا و لبنان، نبرد در بوسنی و نجات عراق و سوریه از بحران هم دچار نابینایی هستند و نمی‌دانند که همه این کارها توسط یک هژمون نوظهور قوی و مطمئن یعنی ایران رخ نموده است.

بله! البته که ایران نیز همانند آمریکا و چین و روسیه دچار مشکلاتی در اقتصاد خویش است. اما این مشکلات اولا گذرا هستند،‌ ثانیا تأثیری در قدرت ملی مردم ایران ندارند و ثالثا علت عمده این مشکلات نیز ریشه در داخل دارد و با تحریم‌ها مرتبط نیست.

من‌حیث‌المجموع و همانطور که در بخش‌های فوق‌الذکر از این بیانیه می‌بینیم؛ از نظر جبهه اصلاحات، نظام جمهوری اسلامی که امروز بعنوان یک هژمون تعیین‌کننده در جهان شناخته می‌شود؛ هیچ پیروزی و افتخاری ندارد، تنش‌های معمول دیپلماتیکش "بحران" هستند، قدرتش که امروز یک آسیای جدید را ترسیم کرده رو به افول است و اکنون که بواسطه تحریم‌ها فلج نشده اما این نشانه‌ای از ظفرش در پرونده تحریم‌ها نیست!

اینکه چرا چپ‌های ستادی عادت به وارونه‌نمایی از مشکلات دارند و حتی در هنگام بروز دشمنی با ایران هم در سمت ایران قرار ندارند؛ از تأملات روزگار ماست که البته تاریخ پاسخ روشنی به آن خواهد داد...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    0 0
    چرا اولا"در نقشه های ایران نام جزایر سه گانه که بخش جدایی ناپذیر ایران عزیز است چاپ نمی شود ثانیا"چرا نام این جزایر 3گانه با نام بومی وقدیمی خود به نقل از اساتید فن یعنی بومسوز که فارسی است به معنی سرزمین داغ منتشر نمی شود این کلمه ترکیبی را به بوموسی ودر نهایت ابوموسی تغییر داده اند
  • هادی IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    0 0
    اصلاحات تکلیفش معلومه
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    0 0
    جزایر سه گانه مال ماست پس بحثی درموردش نداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس