کد خبر 1655705
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
صنعاء:

دولت یمن امروز چهارشنبه با برگزاری مراسم بزرگداشت شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس یحیی السنوار، بر موضع ثابت خود مبنی بر ماندن در کنار مقاومت لبنان و فلسطین تأکید کرد.

به گزارش مشرق، عضو شورای عالی سیاسی یمن عبدالعزیر بن حبتور در این مراسم با بیان این‌که موضع یمن در قبل مردم فلسطین و لبنان ثابت است، گفت که امروز بار دیگر مواضع رهبر انقلاب از روز اول طوفان الاقصی را تکرار می‌کنیم. »این که مردم غزه را تنها نخواهیم گذاشت و با تمام توان با آنها به کار خواهیم کرد».

وی افزود: «این محور را تا پیروزی رها نمی‌کنیم و این، بخشی از دیدگاه و اصل یمن و رهبر انقلاب آن است».

از سوی دیگر، نخست‌وزیر دولت «تغییر و سازندگی» یمن احمد غالب الرهوی در این مراسم گفت که فرمانده شهید یحیی السنوار کسی بود که خطوط هفتم اکتبر را ترسیم کرد، به پیروزی بزرگی بر رژیم [صهیونیستی] دست یافت و ضعف امنیتی و اطلاعاتی آن را فاش کرد و نقشه‌های آن را به شکست کشاند.

وی نیز تأکید کرد که یمن تحت پرچم رهبر خود، به ماندن در کنار مردم فلسطین بدون عقب‌نشینی ادامه می‌دهد و دست‌های ما روی ماشه است.

پس از آن، نماینده حماس در یمن معاذ ابوشماله گفت: شهادت رهبر ما این انگیزه را به ما می‌دهد که جهاد را ادامه دهیم و ادامه دهیم تا کشور و قدس خود را بازپس بگیریم. اسرایمان را آزاد و رژیم صهیونیستی را نابود کنیم.

وی افزود که یحیی السنوار پس از شش دهه مجاهدت در زندان و خارج از آن، سربلند به دیدار پرورگارش رفت. مشارکت یمنی‌ها در نبرد با اسرائیل، افتخاری برای یمن و اعلام رد تسلیم و تحقیر در برابر دشمن صهیونیستی و حامیان آن در آمریکا و کشورهای غربی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس