کد خبر 1656080
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۷
تاکید مراجع و علما بر رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم

وزیر کشور امروز پس از آئین معارفه استاندار جدید قم، با حضور در دفاتر آیات عظام سبحانی‌، جوادی‌آملی، نوری‌همدانی، مکارم‌شیرازی و هم‌چنین آیات حسینی‌بوشهری و سعیدی با آنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، اسکندر مومنی وزیر کشور صبح امروز پس از آئین معارفه اکبر بهنام‌جو به عنوان استاندار جدید قم و تقدیر از زحمات سیدمحمد آقامیری استاندار سابق، با حضور در دفاتر آیات سبحانی‌، جوادی‌آملی، نوری‌همدانی، مکارم‌شیرازی، حسینی‌بوشهری و سعیدی با آنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار آیت‌الله جعفر سبحانی توجه به بهبود اوضاع معیشت مردم و پیگیری طرح‌های نیمه تمام شهر قم را خواستار شدند.

وی گفت: توجه به معیشت مردم و چهره مذهبی شهر و همچنین تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام اهمیت دارد.

سبحانی با تشکر از زحمات استاندار قبلی اظهار داشت: قم بعد از نجف قطب مذهبی شیعیان است و باید چهره مذهبی شهر حفظ شود.

این مرجع‌تقلید تصریح کرد: توجه به معیشت مردم باید از اولویت‌های مدیران باشد.

تاکید مراجع و علما بر رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم

آیت‌الله جوادی‌آملی در دیدار با وزیر کشور اظهار کرد: استاندار یک استان باید در ارتباط نزدیک با مردم آن استان باشد و خواسته‌ها و نیازهای آنها را درک کند، نه اینکه تنها به اجرای دستورات بالادستی بپردازد.

این مرجع تقلید گفت: مسئولین استانی باید با مشورت نخبگان، حوزویان و دانشگاهیان، برای رفع مشکلات استان تدبیر کنند و در جهت تأمین منابع پایدار برای استان، اقدام لازم را به عمل آورند.

وی افزود: کشور ما دارای منابع طبیعی و ثروت فراوان است، باید جلوی فساد و حقوق‌های نجومی گرفته شود و با مدیریت صحیح از این منابع به درستی بهره ‌برداری شود.

تاکید مراجع و علما بر رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم

آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار اسکندر مومنی و هیئت همراه بیان کرد: امروز اولویت اول رسیدگی به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم است چرا که مردم بسیار از این نظر در مشکل هستند.

وی با تأکید بر بهره مندی از دستورات حضرت امیر مومنان علی «علیه السلام» در نهج‌البلاغه مبنی بر اهمیت دادن به مردم گفت: یکی از بهترین عبادات خدمت به مردم است‌، لذا باید به تکریم مردم توجه داشت و مردم ادارات‌ را خانه خود بدانند.

این مرجع تقلید با تشکر از زحمات و خدمات استاندار پیشین قم برای موفقیت استاندار جدید دعا کرد و خواستار توجه بیشتری به قم بواسطه جایگاه این شهر و حضور و رفت و آمد مردم از کل کشور و بعضی از کشورها به این استان شد.

تاکید مراجع و علما بر رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار با وزیر کشور عنوان کرد: با سر کار آمدن استاندار و مسئول جدید مردم باید تغییرات را مشاهده کنند.

وی از زحمات استاندار پیشین قم قدردانی و تصریح کرد: انتقاد سازنده خوب و نیاز است، گرانی، مسکن و موضوع درمان از جمله مسائل مردم است که باید رسیدگی شود.

این مرجع‌تقلید همچنین خواستار تعیین تکلیف فرودگاه قم برای تسهیل رفت و آمد زائران داخلی و خارجی به این شهر زیارتی و نیز توجه به مسئله حجاب شد.

تاکید مراجع و علما بر رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار با وزیر کشور، ضمن مهم شمردن انتخاب استانداران تأکید کرد: انتخاب استاندار برای استان‌های مختلف، باتوجه‌ به شرایط و مسائل مهم هر استان، امر مهمی محسوب می‎‌شود، نکته‌ای که در این زمینه باید موردتوجه قرار دهید این است که نسبت به ابقای استانداران سابق، یا جابه‌جایی‌ها از استانی به استان دیگر و یا تعیین استاندار جدید برای برخی استان‌ها، هرچه سریع‌تر تصمیم‌گیری کرده تا وضعیت استان‌ها مشخص و معین شود.

امام‌جمعه قم ادامه داد: تعیین تکلیف‌نشدن برخی از استان‌ها، باعث بی‌انگیزگی برخی از مسئولین استانی شده و فضای استان را نیز بی‌انگیزه کرده است که این باعث کندشدن پیشرفت و توسعه در استان شده و این تعلل به کشور لطمه می‌زند، اختیاراتی که امکان واگذاری آنها وجود دارد به استانداران داده شود تا برای هر مسئله جزئی نیاز به پیگیری و تماس با وزارت کشور نداشته باشند که این‌ها به‌سرعت پیشرفت در استان نیز کمک می‌کند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مسئله مهم دیگر، عزل و نصب‌ها نیز بدون هماهنگی با استانداران انجام نشود که این هماهنگی کامل میان مسئولین و استانداران، باعث ایجاد یک انسجام و الفت میان مسئولین و استانداران می‌شود که منجر به ترقی و توسعه استان خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام قم عنوان کرد: استاندار جدید حتماً ادامه کارهای مثبت شروع شده از قبل، و شروع کارهای مثبت انجام نشده را مدنظر داشته باشد، تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام استان مانند، مونوریل، فرودگاه، مترو و… نیازمند یک کارویژه است تا این مشکلات در استان نیز هرچه سریع‌تر حل شود.

وی افزود: از طرفی به مسئله اشتغال جوانان نیز باید توجه کرد تا مشکل بیکاری آن‌ها نیز به برکت اهل‌بیت حل‌وفصل شود. البته کارها و فعالیت‌هایی را در استان آغاز کنید که سنخیتی با قم و ملاحظات آن داشته باشند.

حسینی بوشهری گفت: با توجه به اینکه شهر قم یک شهر زائرپذیر است، نیازمند امکانات خاص خود برای زوار نیز است، چرا که با چندین استان در ارتباط بوده و لازم است برای زواری که به این شهر می‌آیند امکانات رفاهی فراهم باشد؛ لذا توصیه می‌شود فهرست جامعی از نیازهای قم جمع‌آوری شده تا یک‌به‌یک به انجام برسند.

تاکید مراجع و علما بر رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار با اسکندر مؤمنی وزیر کشور که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد با بیان اینکه خداوند می‌فرماید در این دنیا غذای حلال بخورید و عمل صالح انجام دهید، اظهار کرد: انسان باید علاوه بر غذای مادی، به خوراک فکری و معنوی خود هم توجه داشته باشد و از منابع درست تغذیه فکری کند.

وی با بیان اینکه مسئولان برای اینکه بتوانند خوب فکر کنند باید از منابع خبری و فکری درستی برخوردار باشند، گفت: مسئولان باید ضمن این که حرف همه جریان‌ها و فکرها را می‌شنوند وقتی به مرحله عمل رسید بر اساس بهترین اندیشه‌ها عمل کنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: گاهی یک حرف را از زبان کسی می‌شنوید که ممکن است در حزب و جریان شما نباشد؛ ولی خداوند او را واسطه قرار داده تا این حرف و اندیشه را به شما برساند؛ بنابراین نباید از شنیدن حرف دیگران دریغ کرد.

تاکید مراجع و علما بر رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس