غریب‌آبادی: ایران در برابر هرگونه تعرضی با قدرت می‌ایستد

معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه در مراسمی با اشاره به تنش‌ها در منطقه تاکید کرد: ایران در برابر هرگونه تعرض به تمامیت ارضی و استقلال خود با قدرت خواهد ایستاد.

به گزارش مشرق، مراسم گرامیداشت هفتاد و نهمین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد روز دوشنبه ۷ آبان ماه با حضور کاظم غریب آبادی، معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، استفان پریزنر، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران، ژیلا مهدی آقایی، مشاور عالی رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و جمعی از نمایندگان و سفرای کشورهای خارجی مقیم تهران در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی برگزار شد.

غریب آبادی طی سخنانی ضمن اشاره بر نقش جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از بنیان گذاران سازمان ملل متحد، بر تعهد کشورمان نسبت به ترویج چندجانبه‌گرایی و تلاش به منظور ارتقا فرهنگ صلح، عدالت، همکاری و همزیستی بین المللی بر اساس حقوق بین الملل و اصول منشور سازمان تاکید کرد.

وی افزود: مواجه با بحران‌ها و چالش‌های منطقه‌ای و بین المللی کنونی، بدون توسل به تلاش‌های مشترک همه کشورها و ملت‌ها مقدور نیست.

معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه تصریح کرد: مهم‌ترین تراژدی و بحران جهان امروز ما ادامه کارزار بی‌سابقه نسل کشی، جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی رژیم غاصب و متجاوز صهیونیستی علیه مردم منطقه بخصوص مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین در غزه و لبنان با حمایت بدون قید و شرط آمریکا و کشورهای مدعی حقوق بشر است که از یک سال گذشته و به نحو افسار گسیخته‌ای در جریان است و متاسفانه روز به روز بر ابعاد آن افزوده می‌شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که اعمال هرگونه اقدام قهرآمیز یکجانبه، مغایر با اهداف و اصول مندرج در منشور ملل متحد است و اعمال چنین اقداماتی در عمل به تضعیف حاکمیت قانون در سطح بین‌المللی، نظم جهانی، همبستگی بین‌المللی، چندجانبه‌گرایی و در نهایت اقتدار سازمان ملل متحد می‌انجامد.

جمهوری اسلامی ایران , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , سازمان ملل متحد ,

جمهوری اسلامی ایران همواره مسیر دیپلماسی و گفتگو را برای حل معضلات بین‌المللی و منطقه‌ای برگزیده است و بر تنش‌زدایی و ثبات در منطقه تاکید دارد. ما بر نقش محوری سازمان ملل در این زمینه باور و تاکید داریم و همگان را به حرکت در این مسیر دعوت می‌نماییم، اگرچه همزمان دولت و ملت بزرگ ایران در برابر هرگونه تعرض به تمامیت ارضی و استقلال خود با قدرت خواهد ایستاد.

در ادامه "پریزنر" نیز ضمن اشاره به روابط مثمر ثمر و طولانی مدت جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از اعضای موسس سازمان ملل متحد و سابقه حضور دفتر سازمان ملل متحد در ایران از سال ۱۹۵۰، به برخی اقدامات و فعالیت‌های این سازمان طی یک سال گذشته در کشورمان پرداخت.

وی گفت: سازمان ملل متحد اقدامات دولت جدید جمهوری اسلامی ایران در زمینه پیشبرد توسعه فراگیر و مشارکت عملی با جامعه بین المللی را تصدیق می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس