به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، رضا همامی اظهار کرد: حدود 95 درصد حمل و نقل کشور متعلق به بخش جادهای است که سهم بالایی از آن توسط ناوگان اتوبوسرانی برون شهری هدایت میشود.
وی افزود: متاسفانه در تصمیمات کلان حمل و نقل از این انجمن نظر خواهی نمیشود در حالیکه حجم بالایی از سرمایه بخش خصوصی در جادهها در حال خدمت رسانی به مردم است.
دبیر کانون انجمنهای صنفی شرکتهای مسافرتی کشور گفت: بر اساس بخش نامه 13 ابلاغی مورخ 18آبان ماه 1391 دیگر ساعت کار رانندگان مسیرهای جادهای از پلیس راه مبدا به مقصد محاسبه نمیشود بلکه از ترمینال مبدا به مقصد حساب میشود که این تغییر قانون افزایش چشمگیر مسافت و ساعت کار را به دنبال خواهد داشت.
همامی با بیان اینکه برای مسافت 400 کیلومتربه بالاتر باید از راننده دوم نیز استفاده شود، افزود: به طور قطع با کمبود راننده حرفهیی در کشور مواجهیم چرا که در حال حاضر و برخلاف سابق افرادی به دلیل بیکاری اقدام به اخد گواهینامه پایه یکم رانندگی کردهاند.
وی تاکید کرد: این افراد صرفا گواهینامه پایه یکم خود را برای شغل کمک رانندگی در جادهها دریافت کردهاند در حالیکه رانندگان قدیمیتر سالها به طور حرفهای برروی اتوبوسها شاگردی کرده و بعد اقدام به اخذ این گواهی نامه کردهاند.
دبیر کانون انجمنهای صنفی شرکتهای مسافرتی کشور با بیان اینکه استفاده از این نوع رانندگان در جادهها به دلیل تجربه پایین بسیار خطرناک است، اظهار کرد: با افزودن هر راننده در مسیر بنا بر ابلاغیه پلیس راهور، بار مالی به شرکتهای مسافربری تحمیل خواهد شد.
همامی خاطر نشان کرد: این بخش نامه به طوردقیق و کارشناسی تدوین و ابلاغ نشده است.
وی در ادامه با انتقاد از افزایش نرخ لاستیک گفت: این افزایش قیمت به بهانه نوسانات ارزی کاملا بیاساس است چرا که وارد کنندگان و فروشندگان لاستیک با ارز مرجع از ابتدای سال تاکنون انبارهای خود را پرکردهاند و در این مدت به بهانه نوسانات ارزی قیمت لاستیک را افزایش دادهاند.
دبیرکانون انجمنهای صنفی شرکتهای مسافرتی کشور با تاکید بر اینکه لاستیک سالم اصلیترین رکن ایمنی مسافرت جادهای است، افزود: لاستیک چینی علی رغم ارزانی، بدون کیفیت و بلای جان مسافران است و متاسفانه برخی مالکان اتوبوس به دلیل افزایش نرخ یاد شده و برای صرفه اقتصادی به سمت استفاده از لاستیکهای مستعمل اروپایی مانند میشلن فرانسه سوق پیدا کردهاند که لاستیک مستعمل هم خالی از خطر نیست.
دبیر کانون انجمنهای صنفی شرکتهای مسافرتی کشور خاطرنشان کرد: مسوولان امور حمل و نقل کشور باید نظرات شرکتهای مسافرتی به عنوان خریداران اتوبوس و مصرف کننده کالا را در تعیین نرخها در نظر بگیرند.
وی افزود: متاسفانه در تصمیمات کلان حمل و نقل از این انجمن نظر خواهی نمیشود در حالیکه حجم بالایی از سرمایه بخش خصوصی در جادهها در حال خدمت رسانی به مردم است.
دبیر کانون انجمنهای صنفی شرکتهای مسافرتی کشور گفت: بر اساس بخش نامه 13 ابلاغی مورخ 18آبان ماه 1391 دیگر ساعت کار رانندگان مسیرهای جادهای از پلیس راه مبدا به مقصد محاسبه نمیشود بلکه از ترمینال مبدا به مقصد حساب میشود که این تغییر قانون افزایش چشمگیر مسافت و ساعت کار را به دنبال خواهد داشت.
همامی با بیان اینکه برای مسافت 400 کیلومتربه بالاتر باید از راننده دوم نیز استفاده شود، افزود: به طور قطع با کمبود راننده حرفهیی در کشور مواجهیم چرا که در حال حاضر و برخلاف سابق افرادی به دلیل بیکاری اقدام به اخد گواهینامه پایه یکم رانندگی کردهاند.
وی تاکید کرد: این افراد صرفا گواهینامه پایه یکم خود را برای شغل کمک رانندگی در جادهها دریافت کردهاند در حالیکه رانندگان قدیمیتر سالها به طور حرفهای برروی اتوبوسها شاگردی کرده و بعد اقدام به اخذ این گواهی نامه کردهاند.
دبیر کانون انجمنهای صنفی شرکتهای مسافرتی کشور با بیان اینکه استفاده از این نوع رانندگان در جادهها به دلیل تجربه پایین بسیار خطرناک است، اظهار کرد: با افزودن هر راننده در مسیر بنا بر ابلاغیه پلیس راهور، بار مالی به شرکتهای مسافربری تحمیل خواهد شد.
همامی خاطر نشان کرد: این بخش نامه به طوردقیق و کارشناسی تدوین و ابلاغ نشده است.
وی در ادامه با انتقاد از افزایش نرخ لاستیک گفت: این افزایش قیمت به بهانه نوسانات ارزی کاملا بیاساس است چرا که وارد کنندگان و فروشندگان لاستیک با ارز مرجع از ابتدای سال تاکنون انبارهای خود را پرکردهاند و در این مدت به بهانه نوسانات ارزی قیمت لاستیک را افزایش دادهاند.
دبیرکانون انجمنهای صنفی شرکتهای مسافرتی کشور با تاکید بر اینکه لاستیک سالم اصلیترین رکن ایمنی مسافرت جادهای است، افزود: لاستیک چینی علی رغم ارزانی، بدون کیفیت و بلای جان مسافران است و متاسفانه برخی مالکان اتوبوس به دلیل افزایش نرخ یاد شده و برای صرفه اقتصادی به سمت استفاده از لاستیکهای مستعمل اروپایی مانند میشلن فرانسه سوق پیدا کردهاند که لاستیک مستعمل هم خالی از خطر نیست.
دبیر کانون انجمنهای صنفی شرکتهای مسافرتی کشور خاطرنشان کرد: مسوولان امور حمل و نقل کشور باید نظرات شرکتهای مسافرتی به عنوان خریداران اتوبوس و مصرف کننده کالا را در تعیین نرخها در نظر بگیرند.