کد خبر 191745
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۱

عضو شورای شهر تهران با اشاره به خصوصیات دکتر حبیبی معاون ریاست جمهوری در سال‌های گذشته گفت: منزل دکترحبیبی خریداری و موزه شود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، مهدی چمران در پانصدو بیست‌و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ایام دهه فجر و ایام پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: این ایام روزهای خاص تاریخی هستند که حوادث بزرگی را در بر داشته‌اند.

وی تصریح کرد: روزهای خون، آتش، شهادت ، گذشت، ایثار و پیروزی متعلق به ایام دهه فجر است که هیچگاه از خاطره انسان‌ها زدوده نخواهد شد و ما باید ارزش انقلاب و گذشته‌های خود را به خوبی بشناسیم.

چمران در ادامه به 19 بهمن اشاره کرد و گفت:‌این روز نیز یک روز تاریخی در کشور ما محسوب می‌شود که در چنین روزی بود که پرسنل نیروی هوایی در مدرسه علویه حاضر شدند و در مقابل حضرت امام(ره) صف کشیدند و اعلام وفاداری نمودند.

در ادامه جلسه مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی شهرداری در منطقه جماران گفت: خوشبختانه خدمات خوبی در این منطقه صورت گرفته است که بر اساس شنیده‌ها باب خسروشاهی و امیرسلیمانی به تملک شهرداری درآمده است و هم‌اینک طرح‌های خوبی در این منطقه صورت می‌گیرد.

وی در ادامه به خصوصیات مرحوم دکتر حبیبی معاون رئیس‌جمهور در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: وی یک سیاستمدار خبره، اخلاق‌گرا بود که این روزها ما معنی اخلاق را در کشور بهتر می‌دانیم و وی یک الگو بود.

مسجدجامعی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به خصوصیات بارز دکتر حبیبی اشاره کنیم بسیار می‌توان گفت اما در همین بخش نیز توجه کمتری به جنبه تهران‌شناسی وی شده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: موسسه و بنیاد ایران‌شناسی سال‌ها پس از انقلاب توسط دکتر حبیبی فعال و ریشه دواند که وی خدمات خوبی را در این‌باره ارائه کرد.

مسجدجامعی افزود: سه کار بسیار اساسی از سوی مرحوم دکتر حبیبی در باب تهران‌شناسی صورت گرفت که از آن جمله می‌توان به شناسایی تربت برخی از نیاکان وامام‌زاده‌‌ها، مساجد دیرینه تهران و سرگذشت بازار تهران اشاره کرد.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: مطالعات تهران‌شناسی که تاکنون داشته‌ایم بر اساس مطالعات شخصی یا مطالعات کتاب‌خوانی بوده است ولی شیوه دکتر حبیبی مطالعات گروهی و دست اول بود.

وی ادامه داد: به دلیل تلاش ارزشمند دکتر حبیبی پیشنهادی را دارم که خانه وی خریداری شود و به عنوان یک موزه حفظ شود.

در ادامه جلسه مهدی چمران در پاسخ به پیشنهاد مسجدجامعی گفت: این پیشنهاد بسیار خوبی است ولی باید ببینیم که امکان دارد که منزل دکتر حبیبی موزه شود یا خیر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس