کد خبر 201150
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۰

مرکز آموزش 01 نزاجا یکی از پادگان های نیروی زمینی ارتش به حساب می آید که وظیفه آموزش سربازان را به عهده دارد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری ارتش، مركز آموزش 01 شهداي وظيفه نزاجا، به‌عنوان يكي از مراكز منحصربه‌فرد نيروي زميني، مسئوليت برگزاري دوره‌هاي آموزش رزم مقدماتي براي افسران وظيفه مقاطع كارشناسي، كارشناسي‌ارشد و دكترا را بر عهده دارد و با توجه به اهميت آموزش در ارتقاي سربازان نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران و دستورالعمل‌هاي صادرشده از ستاد نزاجا، در اين مركز امكانات خاصي براي آموزش فراهم شده است. از بهترين مربيان و فرماندهان در سطح يكان‌ها استفاده شده و به بهره‌مندي از دستاوردهاي هشت سال دفاع مقدس توجه خاصي مي‌شود.

مسايل فرهنگي و اعتقادي در الويت قرار دارند و در اين زمينه، اصرار داريم كه از بهترين سخنرانان براي اين مقوله استفاده شود و هر از چند گاهي نيز مسابقات احكام و اعتقادي در سطح پادگان برگزار ‌شود. امكانات بسيار خوب آموزشي از جمله كلاس‌هاي سمعي‌بصري در پادگان مهيا شده و از سامانه «سابا» كه سامانه آموزش بدون استاد است نيز در اين مركز آموزشي بهره مي‌بريم.

شبيه‌سازهاي آموزشي تيراندازي بسيار خوبي نيز در اينجا موجود است و به‌تازگي «ميدان تير خفيف» نيز در مركز احداث شده تا توان تيراندازي دانشجويان ارتقا داده شود. ماحصل كار دوره‌هاي آموزشي مركز نيز، اعزام يكان‌هاي آموزشي به اردوگاه‌ تلو است تا كليه دانشجويان، آموزش‌هاي تخصصي را در آنجا فرابگيرند؛ اين آموزش‌ها شامل آموزش‌هاي گشتي، كارگاه‌هاي اعتماد‌به‌نفس، زنده‌ماندن در شرايط سخت و آموزش‌هاي مبتني ‌بر عمل است.

موضوع جديد و بسيار مهمي هم كه كه از سوي فرمانده محترم نيروي زميني به مراكز آموزشي تكليف شده، بحث فرهنگ‌سازي در پادگان‌هاست. اين بحث شامل چند مقوله است و محيط و فضاي آموزش بايد طوري مهيا شود تا بتوان اين مقوله‌ها را پياده‌سازي كرد. مقوله اول، تربيت افراد متدين و انقلابي است. زيرا اگر جوانان اين كشور، متدين‌ و انقلابي‌ شوند، بهتر مي‌توانند به جامعه خود خدمت كنند.

مقوله ديگر، توجه‌دادن افراد به امنيت در كشور است. همان‌طور كه مستحضريد، نقش نيروهاي نظامي در برقراري صلح و امنيت بسيار حايز اهميت است. در اين مورد، آموزش نيروي وظيفه و متخصص و باكيفيت ، از اهميت دوچنداني برخوردار است و بايد بر روي اين موضوع كارهاي زيربنايي زيادي انجام شود.

اصولاً هيچ استقلالي، بدون استقلال نظامي معنا ندارد؛ استقلال اقتصادي، سياسي و غيره، زماني مفهوم پيدا مي‌كنند كه استقلال نظامي وجود داشته باشد. استقلال نظامي نيز شامل استقلال در نيروها و تجهيزات نظامي است.

مقوله ديگر، توجه به ايده‌ها و نقطه‌نظرات جوانان است. از آنجايي‌كه دانشجويان اين مركز از افراد تحصيل‌كرده جامعه هستند، استفاده از نقطه‌نظرها و تجربه‌هاي آنها، چه در مقوله‌هاي علمي و چه در مقوله‌هاي فرهنگي و ساير مقوله‌ها، لازم و مهم است. تلاش داريم با دانشجويان، نشست‌هاي هفتگي داشته باشيم. در اين مركز، بخشي به نام «اتاق فكر» پيش‌بيني شده است كه در آن، نيازهاي تخصصي نظامي و غيرنظامي سنجيده مي‌شود و به رده‌هاي بالاي نيروي زميني ارسال مي‌شود.

در هر يك از دوره‌هاي آموزش، از دانشجويان نظرسنجي مي‌شود تا به نقاط ضعف و قوت فرماندهان و تجهيزات مركز از ديد آنها پي برده شود و بتوان هر دوره را نسبت به دوره پيشين، بهتر برگزار كرد. به‌طور كلي اگر بخواهيم آموزش‌ها و برنامه‌هايي را كه براي سربازان در اين مركز اجرا مي شود، به‌صورت خلاصه بيان كنيم، چنين است:

1- آموزش‌هاي عقيدتي و فرهنگي. در اين زمينه، در طول دوره آموزشي سربازان، كلاس‌هاي آموزشي متعددي، با حضور عالمان ديني مانند حاج‌آقا قرائتي، حاج‌آقا صفايي، حاج‌آقا مروي، حاج‌آقا دهنوي و استادان و متخصصان پزشكي و جامعه شناسي، در زمينه‌هاي قرآن، نماز، ازدواج و جوانان، آگاه‌سازي‌هاي سياسي، سلامتي و بهداشت و درمان، جرايم، تخلفات و موادمخدر، مسائل حفاظتي و... برگزار مي‌شود. همچنين مراسم مختلف جشن و عزاداري مانند ايام ماه محرم و رمضان و مسابقات عقيدتي ، فرهنگي و اجتماعي نيز بين سربازان برگزار مي‌شود.

2- آموزش‌هاي نظامي از قبيل تيراندازي، كار با GPS، گشتي، وضعيت‌هاي حركت و پيشروي، ديده‌ور، دفاع شخصي، پيشگيري از سوانح و طرح زلزال، بحث‌هاي زيست‌محيطي، شبيه‌ساز ژ3 و كلاشينكف، آموزش‌هاي مبتني ‌بر عمل، مأموريت‌هاي دفاعي...

3- برنامه‌هاي ورزشي، مانند فراهم‌كردن شرايط شركت فعال سربازان در مسابقات ورزشي نزاجا و همچنين برگزاري مسابقات ورزشي در داخل همين پادگان، اجراي برنامه ورزش صبحگاهي، فراهم‌كردن شرايط استفاده بهينه سربازان از امكانات ورزشي پادگان و برگزاري مراسم كوه‌پيمايي.
4- برنامه‌هاي علمي مانند برگزاري مسابقات علمي مثل سازه‌هاي دانشجويي، استحكام و مقاومت مصالح.

5- حضور مسئولانارتش جمهوري اسلامي ايران مانند رئيس سازمان عقيدتي‌سياسي حاج‌آقا آل‌هاشم، فرمانده نيروي زميني اميرسرتيپ پوردستان و... در جمع سربازان هر دوره و گوش‌دادن به مشكلات و درددل‌هاي آنان.

از نظر مسايل رفاهي و آسايش سربازان نيز اقدام‌هاي لازم در هر دوره انجام مي‌شود، مثلاً كيفيت غذا، مسايل و تجهيزات بهداشتي، بهداري ، خبازخانه ، آسايشگاه‌ها، نمازخانه‌ها، سردخانه‌ها، تخليه زباله و... پادگان، به‌طور مرتب بازديد و دستورات لازم براي بهينه‌شدن آنها صادر مي‌شود. همچنين توسعه فضاي سبز، بازسازي تأسيسات و... در دستور كار قرار مي‌گيرند و شرايط لازم براي استفاده سربازان از تالار عروسي گل نرگس، مهمانسرا و بانك حكمت ايرانيان و عابربانك آن را در پادگان فراهم كرده‌ايم.

براي سربازان داراي شرايط خاص كه هزينه زندگي را به دوش دارند، چه تسهيلاتي در نظر گرفته‌ايد؟
برابر دستورالعمل‌ها، براي سربازان داراي شرايط خاص كه هزينه زندگي را به دوش دارند؛ تعريف خاصي وجود دارد. پس از آنكه سربازان پذيرش مي‌شوند، اطلاعات آنها را دريافت مي‌كنيم و اسامي آنهايي را كه داراي شرايط خاص يا متأهل هستند، به نزاجا اعلام مي‌كنيم تا در طرح تقسيم، حتي‌الامكان در شهر محل زندگي خودشان خدمت كنند. به تمامي فرماندهان نيز گفته‌ايم كه در بدو ورود سربازان، با آنها گفت‌وگوي حضوري داشته باشند و از سابقه زندگي آنها مطلع شوند تا سربازان بتوانند علاوه بر خدمت در پادگان، به مسايل شخصي و خانوادگي خود نيز رسيدگي كنند. حتي در مواردي با سربازاني مواجه شده‌ايم كه بهتر بوده به مركز آموزش ديگري اعزام شوند تا بتوانند به مسايل خانوادگي‌شان رسيدگي كنند، كه در اين باره نيز با هماهنگي بازرسي، همكاري‌هاي لازم را با آنها كرده‌ايم و آنها را به مركز آموزش ديگري فرستاده‌ايم. همچنين در حال حاضر، در اين پادگان، مركز مشاوره تشكيل شده و براي عزيزاني كه مشكل خاصي دارند، بررسي‌هاي رواني انجام مي‌شود و حتي گاهي اوقات براي درمان آنها نيز اقدام‌هاي لازم را انجام مي‌دهيم.

برخي از سربازان مي‌گويند، دوره سربازي دوره تلف‌كردن وقت است. شما در اين زمينه چه كارهايي كرده‌ايد تا اين ديد را تغيير دهيد؟
بحث نخست، بحث فرهنگ‌سازي پيش از اعزام به خدمت است. اين ديد پيش از خدمت شايد وجود داشته باشد، اما خيلي از عزيزاني كه چنين ديدي دارند، عملاً پس از اعزام به خدمت و انجام خدمت مقدس سربازي و با ديدن نقش مهمي كه در يكان خود و جامعه دارند، با تغيير نگرش مواجه شده و نه تنها دوره سربازي را دوره وقت‌تلف‌كردن نمي‌دانند، بلكه آن را دوره‌اي مفيد و حتي ضروري معرفي مي‌كنند.

برخورد فرماندهان نيز در اين باره خيلي مهم است. فرماندهاني هستند كه ديد و مسير زندگي جوانان را اصلاح مي‌كنند و بهبود مي‌بخشند. ما هم سعي مي‌كنيم نسبت به دانسته‌ها و تجربه‌هايي كه هر يك از آنها دارند، وظيفه‌اي درخور، به آنها محول كنيم.

پُركردن اوقات فراغت سربازان نيز اهميت زيادي دارد كه از بهترين موارد براي اين امر، مي‌توان به ورزش و تفريح‌هاي سالم مثل تماشاي فيلم‌هاي مفيد اشاره كرد. ما در مركز آموزش 01 نزاجا، كلوپ بازي‌هاي رايانه‌اي تشكيل داده‌ايم و سربازان مي‌توانند پس از ساعت خدمت، به اين بخش مراجعه و از آن استفاده كنند. حتي مي‌توانند از رايانه‌ها براي كارهاي تحقيقاتي نيز بهره ببرند. در نهايت لازم به ذكر است كه تلاش اين مركز آن است كه چه در ساعت خدمت و چه پس از آن، اين عزيزان بتوانند از اوقاتشان بيشترين و بهترين استفاده را ببرند.

برخي از جوانان هراس دارند كه در دوره خدمت سربازي، آسيب‌هاي جسمي به آنها وارد شود. اين موضوع چقدر صحت دارد و شما چه تمهيداتي برايش انديشيده‌ايد؟
يكي از مسائلي كه در يكان‌هاي نظامي، توجه ويژه‌اي به آن مي‌شود، بحث پيشگيري است. فرماندهان نيز به اين موارد توجه خاصي دارند. اين دلهره‌ها به‌خاطر نداشتن اطلاعات كافي است. در بيشتر موارد، وقتي فرد اعزام مي‌شود و اينها را به چشم مي‌بيند، اعتمادش جلب مي‌شود و ترسش از بين مي‌رود. اگر مواردي كه براي پيشگيري آموزش داده مي‌شوند، كاملاً رعايت شود، مطمئن باشيد هيچ اتفاقي نمي‌افتد. كارگاه‌هاي اعتمادبه‌نفس نيز مي‌توانند روحيه خوبي در سربازان به‌وجود آورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 89
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 51
  • اخراجی ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    6 1
    دمتون ولرم... لطفا از 02 هم برامون بگید
  • اعزامی به 01 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    3 0
    با عرض سلام وخسته نباشید. دمتون گرم خیلی استفاده کردم انشاالله موفق وموید و پیروز باشید.
  • سرباز 01 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    2 0
    سلام علیکم با تشکر از اطلاعات مفیدتون پیش به سوی 01
  • مهرناز ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    16 6
    سلام.نامزدم چند روز دیگه اعزام به 01 تهران است.خواهش میکنم ما را از شرایط آنجا مطلع بفرمایید.آیا طی 2ماه آموزشی میتونه با ما تماس بگیره؟؟شرایط پادگان چطوره؟تورو خدا هرچی میدونید به ما بگید.سپاسگزارم
  • ساسان ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    5 1
    سلام به همه سرباز وطن بچه قایمشهرم چند روز دیگه میرم 01تهران. امسال همه لیسانسها افتادن تهران یه خبر خوش بعد اموزشی بیشتر بچها تو شهرشون خدمت میکنن. از اینکه میخوام برم خدمت حس میکنم جهان تو دستم.و............
  • رضا عليزاده بيجاربسى ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    0 0
    باسلام.من 1سال از بايان خدمتم كذشته ولى بااينكه مدام بيكير مشكلم هستم ولى هيج نتيجه اي نكرفتم.مشكلم مربوط به عدم دريافت حقوق سربازيم درطول 27ماه خدمت در تيب 264بياده سلماس هستش.درحالى كه بنده به جرم ارتكاب 1مرحله فرار از خدمت به برداخت 800000تومان محكوم شدم.عاجزانه خواهشمندم راهنمايى ام كنيد
  • میثم ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    1 0
    اقا فردا صبح من اونجام
  • محمدرضا صفایی ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    3 0
    من داداشم داره میاد۰۱لطفا خواهشا هواشو داشته باشید
  • آرش احمدی ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    آقا من الان دربست میگیرم و میام:-)
  • یوسف ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    1 0
    سلام . مدرک تحصیلی من فوق دیپلم مکانیک هواپیماس . اعزام مجددم و از اول ابان 01 نزاجا هستم . یگان خدمتی من کجا میشه ؟
  • نويد ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    2 0
    با سلام.من امروز ب بادكان 01 تهران براي دوره اموزشي فرستاده ميشم.با توجه ب اينكه امريه دارم و دوره كارت تكميلي بسيج هم دارم ايا از اموزش معاف هستم يا بايد اموزش رو انجام داد؟ممنون ميشم هرجه زودتر ب من باسخ بدهيد
  • mahyar ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    2 0
    سلام به همه من 1.2.93اینجا بودم درسته خدمت سخته ولی وقتی جانت راحت باشه هیج غمی نیست01 عالیه از همه نظر من تو 01 کل تهرانو گشتم بعد داخل پادگانم بجز گلاس با 2ساعت رژه کاری نبود ساعت 4 هم دفترچه مرخصیو میدن یا علی مدد. تو 01که هستین به فکر پارتی واسه یگان اصلی خدمتی بگردین .01چون آموزشیه اضافه خدمت نداره برین حالشو ببرین یادش بخیر هتل 522
  • مهران شیراوند ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    س خسته نباشید من 94/8/3 پادگان 01 نزاجا اعزام میشم
  • مهران شیراوند ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    س خسته نباشید من 94/8/3 پادگان 01 نزاجا اعزام میشم
  • ali badvi ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    باسلام به همه 1/10/94 اعزام میشم 01 بامدرک مهندسی نفت برام ارزوی موفقیت کنید تاحالا تو عمرم برف ندیدم ینی زمستون از خوزستان (اهواز)در نیومدم یخ نزنم اونجا
  • علی را ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    سلام داداش منم 94/10/01 اونجاااام اعزام مجدد هستم مدرکمم مهندسی الکترونیکه
  • علی رمیار ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    سلام و درووود اقا منم 94/10/01 میام 01 شهدای وظیفه مدرکمم لیسانسه الکترونیک هستش اعزام مجدد هستم اگه کسی میاد بهم ایمیل بزنه تشکرات فراوان.
  • سامان رئوفی ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    2 0
    سلام دوستان خیالتون راحت هتله هتل برید حالشو ببرید فقط هفته اول که از لباس شخصی در میایید یه خورده سخته اونم چیز خاصی نیست رفیقم مسعود داره میاد مسعود جان داداش موفق باشی
  • شاهو ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    2 0
    با سلام یه سوال داشتم من کارشناس بازرگانیم و 94/10/1 اعزامم به 01 من مربی و ورزشکارم قهرمان ایران و بین الملل کاراته هستم میخواستم بدونم مدارک ورزشیم در اموزشی یا بعد اموزشیم بدردم میخورن؟ با تشکر
  • شاهو ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 1
    با سلام یه سوال داشتم من کارشناس بازرگانیم و 94/10/1 اعزامم به 01 من مربی و ورزشکارم قهرمان ایران و بین الملل کاراته هستم میخواستم بدونم مدارک ورزشیم در اموزشی یا بعد اموزشیم بدردم میخورن؟ با تشکر
  • مهرداد ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    2 0
    منم 3 روز دیگه میام اونجااااا. مهندسی شیمی خوندم به امید روزای خوووب
  • امین حمادیان ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    با سلام به همه سربازای وطن من هم 1/10اعزام میشم 01تهران البته دوستم هم بام افتاده01دوتامون از آبادان هستیم با رشته مدیریت بازرگانی .البته اینکه توتهران افتادیم راضیم چون میتونیم برف رو ببینیم چون توعمرمون برف ندیدیم فقط توتلویزیون خخخخخ.
  • امین حمادیان ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    با سلام به همه سربازای وطن من هم 1/10اعزام میشم 01تهران البته دوستم هم بام افتاده01دوتامون از آبادان هستیم با مدرک لیسانس رشته مدیریت بازرگانی .البته اینکه توتهران افتادیم راضیم چون میتونیم برف رو ببینیم چون تاحالابرف ندیدیم فقط توتلویزیون خخخخخ.
  • احمد ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    منم افتادم اینجا، خدا کنه جای خوبی باشه
  • رضا ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    ای خدا یعنی میشه منم بیافتم 01 تهران.منم1/10اعزام میشم توروخدا دعا کنین
  • jamal ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    یه جا هم واسه من نگه دارید دارم میاااااااااااااااااااااااااااااام
  • یاسر ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    خییلی جای خوبیه انگااار.مخصوصا هم برادرا تحصیل کرده و آگاه هستن خیییلیی خوبه 9 روز دیگه اونجام
  • کریمی ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    1 0
    منم بهتون می پیوندم تا چند روز آتی..خخخ
  • محمو ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    3 روز دیگه اونجام :-)))
  • رحمان ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    من فردا صبح اعزامم به 01
  • محمد از شاهــــــــــرود ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    دوستان عزیــــــــــز سلام.من هم تاریخ ۹۵/۰۲/۰۱ اعزامم..محل اعزام هم با افتخار ۰۱ تهران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی.با آرزوی سلامتی و شادی برای تمامی سربازان وطن. ۹۵/۰۲/۰۱ نبــــــــــود دیگه؟
  • بهزاد از بابل ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    1 0
    سلام خوبین داداشا من دو هفته دیگه میام 01 این جور ک شما میگن عشقو حاله من 1395/02/1 من دارم میام امید وارم همین جور ک میگین باشه من لیسانس شهر سازی دارم
  • باب فرشاد ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    همه تعریف کردن ایشالا که خوب باشه دو هفته دیگه اعزامم ایشالا که رفیقم رضا هم همونجا بیفته
  • باب فرشاد ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    همه تعریف کردن ایشالا که خوب باشه دو هفته دیگه اعزامم ایشالا که رفیقم رضا هم همونجا بیفته
  • از بابلسر ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    با سلام منم 01 با افتخار اول اردیبهشت 95
  • محمد ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    سلامممم منم اعزامم 95.2.1 01 نزاجا
  • هیچکس ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 1
    سلام کسی اطلاع داره ک لیسانسه های حسابداری تو پادگان ۰۱ دوره کد میخورن یا نه؟
  • سعید ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    0 0
    سلام دوستان.منم 1/2/95 01 تهران اعزامم از قائمشهر 6 7 روز دیگه بریم ببینیم چه خبره بچه های مازندران بزنگن هم خدمتیامونو بشناسیم0930 9957
  • سعید ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    0 0
    سلام دوستان.منم 1/2/95 اعزامم. انشالله که بهمون خوش بگذره. پرچم شهرکردی ها بالااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • محمد از اصفهان ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    0 0
    سلاااام منم 95.2.1 01نزاجا اعزامم
  • عارف ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    منم 1اردیبهشت اعزامم . میبینم همتونو اراااااااادت همه بچه ها 01
  • عباس ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    0 0
    سلام،4روز دیگه کنارهمیم، امیدوارم دوستای جدیدی که پیدا میکنم،کنارشون لذت ببرم. پیشاپیش همتونو دوست دارم اعزامی های1ار یبهشت95 -
  • احسان اسماعیلی ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    0 0
    منم 1/2/95 اعزامم ایشالا که خوش بگذره:) از تهرانم
  • ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    منم ۱/۲ اعزامم پیش به سوی ۰۱ تهران بریم که لباس اش خوری رنگ زمینه
  • ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    2 0
    سلام. دادا این ۰۱ بدنسازی داره ؟ من که دارم میام امید وارم داشته باشه. دادا درو وا کن پشت درم.
  • رضا ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    من ۴/۱ اعزام دارم پیش به سوی۰۱
  • امين ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 0
    سلام داريم ميام 01 از قم
  • مسعود ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 0
    ناموسااا داریییییم میییااااااااااااام 95.4.1 اعزامم هفته بعد اونجاییم...!
  • ایمان راهی ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 0
    آخ اخ ماهم داریم میشیم سرباااااز وطن ... 1/4/95 تهران 01 می بینمتوووون...
  • مسعود ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    1 0
    1/4 اونجاییم
  • حسین ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    منم دو سه روز دیگه آموزشیم شروع میشه به ماه رمضون خورده دو هفته ش میگن سخت نمیگیرن ماه رمضون رو بچه ی تهرانم ارشد مکانیک دانشگاه تهران یا علی
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    شماره این پادگان رو کسی داره.تلفن شماره شو بدین
  • مهدی ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
    1 0
    ۱ شهریور
  • مهدی ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    1 0
    دارم میاااااام واااااسه دوسااااال ازم‌خدافظی نکن اشکم در میااااااااد
  • ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    منم یک شیش میام
  • محسن ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 0
    منم میام
  • جاوید ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    منم دارم میام 1.6 از لاهیجان
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    جای خوبیه
  • طلا ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    با سلام و خسته نباشيد من همسرم امروز رفت به اين پادگان منتهي بالاي برگه نوشته بود حضور در ٠١ نزاجا جهت مشخص شدن محل اعزام يعني جاي ديگري ميافته شايد؟!
  • غفاری ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    پسرم را امروز تا دم در پادگان همراهی کردم، از برخورد خوب مسوولین تشکر میکنم،سلامتی سربازهای وطن صلوات
  • میلاد ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
    0 0
    سلام من الان اونجام واقعا جای خوبی ،هرچی تعریف میکردن درست بود ، امرایی از رومشکان. ۴/۶/۹۵
  • میلاد ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
    0 0
    سلام من الان اونجام واقعا جای خوبی ،هرچی تعریف میکردن درست بود ، امرایی از رومشکان. ۴/۶/۹۵
  • میلاد ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
    0 0
    سلام من الان اونجام واقعا جای خوبی ،هرچی تعریف میکردن درست بود ، امرایی از رومشکان. ۴/۶/۹۵
  • میلاد ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
    0 0
    سلام من الان اونجام واقعا جای خوبی ،هرچی تعریف میکردن درست بود ، امرایی از رومشکان. ۴/۶/۹۵
  • میلاد ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
    0 0
    سلام من الان اونجام واقعا جای خوبی ،هرچی تعریف میکردن درست بود ، امرایی از رومشکان. ۴/۶/۹۵
  • ابراهیم ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
    1 0
    سلااااام یجا برااا من نگه دارین ک 1.8.95 اونجاااااماااا ممنون
  • مسعود توسلی ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
    0 0
    سلام به همه سربازای وطن منم 01 نزاجا افتادم . امیدوارم خوش بگذره.
  • مسعود توسلی ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
    0 0
    سلام به همه سربازای وطن منم 01 نزاجا افتادم . امیدوارم خوش بگذره.
  • ارمان محبی ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    وعده ما 8.1 تو پادگان میبینمتون :)
  • ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    من هم ۱/۸/۹۵ اعزام هستم، نگران آینده هستم که بعد دو سال چه آینده ای ما جوانان داریم.
  • آرمان ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    درود بر همه ي رفقا - منم ٠١ افتادم ، يك آبانم اعزامم ببينيم چي پيش مياد اميدوارم خوش بگذره در كنار هم
  • آرمان ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    درود بر همه ي رفقا - منم ٠١ افتادم ، يك آبانم اعزامم ببينيم چي پيش مياد اميدوارم خوش بگذره در كنار هم
  • روزبه طیبی ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    منم 1/8/95 میبینیم همو
  • کامبیز ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    س من میخواستم بدون مرخصی که برا آماده کردن لباس میدن اجباری یا میشه داخل پادگان موند چون راه ما دور باتشکر
  • کامبیز ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 1
    س من میخواستم بدون مرخصی که برا آماده کردن لباس میدن اجباری یا میشه داخل پادگان موند چون راه ما دور باتشکر
  • مسعود توسلی ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    سلام . من 1/ 8 / 95 اعزام به 01 نیرو زمینی ارتش نزاجا هستم تو برگه سفید هم گفته خودتونو به 01 معرفی کنید. بازم لازم هست به میدان سپاه مراجعه کنم؟ لطفا راهنمایی کنید. ممنون.
  • رضا ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    منم دارم میام
  • مجتبی ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    دوستان منم 1 آبان 95 هستم به امید اینکه روزهای خوبی داشته باشیم
  • adi ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 0
    اول آبان بلند نشید بیاید پادگان ، قبلش باس ۷ صبح حوزه نظام وظیفه شهر یا منطقه خودتون باشید ، با تشکر
  • عارف ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    اعزام 1/8/95 از بندرانزلی سلامتی همه سربازا
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    برو بچه های آبان فردا نه پس فردا پیش همیم ۰۱ انشالله خوشبگذره ...خدا کنه بچه هاش فوتبالی باشن
  • میثم ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    0 0
    سلام منم یکم آبانم با توکل بر خدا به امید دو ماه عالی و توپ
  • ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    0 0
    پس فردا 01 به امید خوشی
  • سید روح اله بابامیر ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    1 1
    سلاااام من 95.10.1 اعزامم به 01نزاجا امروز تازه مطلع شدم از محل اموزشی امیدوارم جای خوبی باشع.به امید دیدار
  • فرشید شفیع مرادی ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
    0 0
    سلام دوستان عزیز منم با افتخار ٩۵/١۰/۰١ اعزامم ۰۱ تهران بامید دیدار
  • فرشید شفیع مرادی ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
    0 0
    سلام دوستان عزیز منم با افتخار ٩۵/١۰/۰١ اعزامم ۰۱ تهران بامید دیدار
  • محسن میر محمدی ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
    1 0
    سلام بر سربازای اسلام درود بر شرف تون ۱دی اعزامم۰۱ به امید روزای خوش
  • حمید IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
    1 0
    خیلی پادگان خوبی بود یادش بخیر
  • عیسی IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    1 0
    انشاءالله 97/10/1 اونجام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس