تاخير در صدور حواله اكران فيلم‌ها باعث شد اكران فيلم‌هاي نوروزي به صورت ناقص آغاز شود.

به گزارش مجله سینمایی مشرق، فيلم‌هاي نوروزي از ظهر ديروز به نمايش درآمدند. البته برخي فيلم‌ها مثل «رسوايي» ديروز تنها 6 سينما در اختيار داشتند و «قاعده تصادف» هم به ديروز به اكران نرسيد.

از روز گذشته  اکران فیلم‌های «رسوایی» ساخته مسعود ده‌نمکی، «حوض نقاشی» ساخته مازیار میری، «رژیم طلایی» ساخته رضا سبحانی، انیمیشن «تهران 1500» ساخته بهرام عظیمی و  «آقای الف» ساخته علی عطشانی در سینماهای سراسر کشور آغاز شد. «قاعده تصادف» نيز از امروز اكران مي‌شود.

فیلم سینمایی «رسوایی» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی در گروه سینمایی آفریقا جایگزین فیلم سینمایی «یک سطر واقعیت» ساخته علی وزیریان شد.

سینمای نمایش دهنده این فیلم عبارتند از: آفریقا، ایران، آزادی، فرهنگ،پردیس ملت، پردیس زندگی، اریکه ایرانیان، جوان، فلسطین، عصرجدید، مرکزی، بهمن، کارون، پردیس تماشا، پردیس راگا، پردیس کیان، حافظ، ناهید، ماندانا، شکوفه، موزه سینما، شاهد و دهکده المپیک.
فیلم سینمایی «رژیم طلایی» نيز  به کارگردانی رضا سبحانی در گروه سینمایی قدس جایگزین فیلم سینمایی «دزدان خیابان جردن» ساخته وحید اسلامی شد.

این فیلم که مضمونی طنز در فضای اجتماعی دارد به موضوع مهریه‌های سنگین و غیرمعقول می‌پردازد.

سینماهای نمایش دهنده این فیلم عبارتند از: قدس، آزادی، عصرجدید، گلریز، ماندانا، زندگی، جی، حافظ، مرکزی، میلاد، جوان، اریکه ایرانیان، نور، فردوسی و پایتخت.

همچنین فیلم سینمایی «حوض نقاشی» ساخته مازیار میری در گروه سینمایی  آزادی جایگزین فیلم سینمایی «پله آخر» ساخته علی مصفا شد.

سینماهای نمایش دهنده این فیلم در تهران عبارتند از: سینماهای آزادی، ملت، زندگی، اریکه ایرانیان، فرهنگ، ایران، فلسطین، سپیده، راگا، تماشا، کیان، بهمن، مرکزی، شکوفه، کارون، ماندانا، شاهد، جی و فرهنگسرای پامچال.

انیمیشن «تهران 1500» ساخته بهرام عظیمی در گروه سینمایی استقلال جایگزین فیلم «آئینه‌های رو به رو» ساخته نگار آذربایجانی شد.

داستان این انیمیشن که در سال 1500 هجری شمسی می گذرد، درباره زندگی گذشته و حال شخصی به نام اکبر آقا می باشد که به مسائل اجتماعی فرهنگی و شهرنشینی می‌پردازد.
«تهران 1500» اولین ساخته بهرام عظیمی در مقام کارگردان است.

سینماهای نمایش دهنده این فیلم عبارتند از: استقلال، ایران، جوان، پردیس ملت، پردیس زندگی،اریکه ایرانیان، فلسطین، موزه سینما، پردیس تماشا، فرهنگسرای خانواده، پردیس راگا، پردیس کیان، ماندانا و پردیس شکوفه.

همچنین فیلم سینمایی «قاعده تصادف» ساخته بهنام بهزادی در گروه سینمایی عصرجدید جایگزین جایگزین فیلم «پذیرایی ساده» ساخته مانی حقیقی شد.

«قاعده تصادف» بعد از فیلم سینمایی «تنها دو بار زندگی می‌کنیم» دومین اثر کارگردان آن بهنام بهزادی است.

بهنام بهزادی علاوه بر کارگردانی، تهیه‌کنندگی و فیلمنامه‌نویسی این فیلم را نیز بر عهده دارد.
«آقای الف» ساخته علی عطشانی نیز اولین پروژه سه بعدی سینمای ایران است که در نوروز اکران می‌شود.

این فیلم قرار است در تالار ایوان شمس در تمام سانس‌ها به نمایش درآید. همچنین در سینما فرهنگ هم به صورت سانس فوق العاده اکران می‌شود.

وزیر ارشاد: اکران‌های نوروزی امسال اشکالات عمده‌ای ندارند

سید محمد حسینی با اشاره به اینکه قرار بر این است که شورای صنفی نمایش، راهکاری در نظر بگیرد که اختلاف درباره تعیین فیلمهای اکران نوروزی به حداقل کاهش پیدا کند و خوشبختانه اکران‌های نوروزی اشکالات عمده ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نظارت بر اکران های نوروزی سینماها و جلوگیری از بروز مشکلات اظهار داشت: کلا فیلم‌هایی که امسال در جشنواره فجر به نمایش درآمدند، زیر ذره بین نهادها، محافل مختلف هنری، موسسات، بخش خصوصی، رسانه ها و حتی برخی از روحانیون بودند که با حساسیت موضوع فیلمها را دنبال می کردند و خوشبختانه فیلمها اشکالات عمده ای ندارند.

وی افزود: در سال گذشته بحث های مختلفی درباره برخی از فیلمها مطرح شد اما امسال فیلمسازان دقت کرده بودند تا اشکالات فیلم های خود را برطرف کنند تا بخاطر یک فیلم، کل جشنواره زیر سوال نرود.

حسینی تاکید کرد: لذا فکر نمی کنم در زمان اکران فیلم های جشنواره امسال، بحثی وجود داشته باشد. البته در تعطیلات نوروزی به دلیل استقبال مردم از سینما رقابت خاصی بین سینماگران برای نمایش فیلم ها وجود دارد و قرار بر این است که شورای صنفی نمایش با ساز و کاری که خودش دارد، راهکاری در نظر بگیرد که اختلاف درباره تعیین فیلمهای اکران نوروزی به حداقل کاهش پیدا کند و فیلمها نیز از نظر محتوایی مشکلی در زمان اکران نداشته باشند.

اكران نوروز از آخرين پنجشنبه سال 

محمد قاصد اشرفي، رييس انجمن سينماداران درباره آغاز اكران نوروزي گفت: چند مورد از فيلم‌ها به اين دليل كه هنوز حواله اكران آنها صادر نشده است، تا الان(چهارشنبه) تحويل نشده‌اند و قرار است كه صبح پنجشنبه اولين روز از اكران نوروز را آغاز كنيم.

وي در ادامه افزود: اميدوارم وضعيت سالن‌ها كمي بهتر شود و رونق به سالن‌ها برگردد و همانطور كه همه كشور نو مي‌شوند، اين طراوت و شادابي به سالن‌هاي سينما هم تزريق شود و مردم هم با آغوش باز از فيلم‌هاي مورد علاقه خود استقبال كنند و اوضاع سينما هم مثل روحيه افراد، بهاري شود.

قاصد اشرفي در پاسخ به اين سؤال كه فروش را براي كدام فيلم بالاتر پيش‌بيني مي‌كند، گفت: اجازه بفرماييد من در مورد فيلم‌ها صحبتي نداشته باشم و واقعيت اين است كه همه فيلم‌ها براي ما داراي ارزش معنوي هستند. بنده از آنجا كه مسؤوليت بر گردنم هست و هنوز در سمت رييس انجمن سينماداران قرار دارم، ترجيح مي‌دهم صحبتي در اين مورد نداشته باشم. اميدوارم هر 5 فيلم با استقبال خوبي مواجه شوند و اين فيلم‌ها باعث شود علاقه مردم به كليت سينما دوچندان شود و بستر خوبي براي گيشه سينما در ماه‌هاي آينده سال فراهم باشد.

همينكه اتفاق تلخ اكران نوروز سال گذشته تكرار نشود جاي خرسندي دارد

سخنگوي شوراي صنفي نمايش هم به «باني فيلم» توضيح داد: اكران‌ها هميشه از روز چهارشنبه شروع مي‌شود، اما ممكن است اكران ويژه نوروز با تفاوت‌هايي همراه باشد. به هر حال ما از روز چهارشنبه اكران را براي فيلم‌هايي كه رسيده بودند، آغاز كرده‌ايم، البته چند مورد هم هستند كه هنوز مراحل اداري نمايش‌ آنها به طور كامل طي نشد و در يكي، دو روز آينده حتماً به نمايش در خواهند آمد.

حبيب كاوش درباره اكران فيلم علي عطشاني نيز توضيح داد: امكانات نمايش سه‌بعدي به جز سه سالن سينما آزادي، فرهنگ و ايوان شمس، در مكان ديگري از كل شهر تهران وجود ندارد و به همين دليل «آقاي الف» يك اكران استثنائي به حساب مي‌آيد. البته اين فيلم با به نمايش در آمدن در سالن آزادي در واقع يكي از قطب‌هاي گيشه را در اختيار دارد. مجوز براي اين فيلم و فيلم‌هاي ديگر صادر شده است و از اين منظر مشكلي براي اكران عمومي ندارند. حتي براي فيلم «عشق» ساخته ميشائيل هانكه هم جواز اكران صادر شد.

سخنگوي شوراي صنفي نمايش در پاسخ به اين سؤال كه آيا او هم قائل به اين پيش‌بيني هست كه فيلم‌هاي ده‌نمكي و ميري گوي سبقت را از سايرين خواهند ربود يا خير، گفت:  نه من به هيچ وجه با اين پيش‌بيني‌ها موافق نيستم. همانطور كه قبلاً هم براي «باني فيلم» عنوان كرده‌ام بارها پيش آمده فيلمي با احتمال بالاي فروش در گيشه شكست خورده و بر عكس اثري كه هيچ اميد بالايي به جذب مخاطب نداشته، به شدت مورد پسند مردم واقع شده است. برخي دوستان كه داراي تفكرات روشنفكري هستند از مسائلي مثل تربيت كردن مخاطب و ... دم مي‌زنند ، اما واقعيت اين است كه صد سال است نمي‌توان هيچ فرمولي براي سينما در جذب مخاطب نوشت.

بايد دانست اين سينماگران هستند كه از طريق مخاطب و تماشاگران تربيت مي‌شوند و خط مشي پيدا مي‌كنند.

وي تأكيد كرد: به نظرم چنين تقسيم‌بندي‌هاي مغرضانه است و بوي نفاق مي‌دهد و فكر مي‌كنم مخاطب هوشمند فارغ از اين دسته‌بندي‌ها خودش به خوبي تشخيص مي‌دهد بايد به تماشاي كدام اثر بنشيند.

حبيب كاوش همچنين بيان داشت: همينكه اتفاق تلخ اكران نوروز سال گذشته تكرار نشود، بسيار جاي شعف و خرسندي است و من به عنوان سخنگوي شوراي صنفي نمايش تضمين مي‌كنم كه به اميد خدا هيچ موضوع نامربوطي رخ نخواهد داد. همه نهادها و مراكز از ارشاد گرفته تا حوزه هنري و ... با هم هماهنگ هستند و ان شا ا... تا پايان سال به همين طريق بدون تنش پيش خواهيم رفت.

سانس فوق العاده برای تهران 1500

محمدرضا ابوالحسنی تهیه‌کننده فیلم انیمیشن "تهران 1500" با اعلام این خبر گفت: استقبال از این فیلم در چند روزی که از اکران آن گذشته است، خوب بوده و خوشبختانه همانگونه که پیش‌بینی می‌کردیم با تبلیغات دهان به دهان توسط مخاطبان و همچنین تبلیغات محیطی فروش خوبی را آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به تبلیغات در نظر گرفته شده برای فیلم سینمایی" تهران 1500" گفت: در همه جای دنیا در کنار نمایش فیلم‌های انیمیشن محصولات جانبی یا مسابقات متنوع برای مخاطب در نظر گرفته می‌شود از همین‌رو از امروز مسابقه پیامکی فیلم "تهران 1500" آغاز شده و مشترکین ایرانسل می‌توانند با ارسال یک پیامک بدون متن به شماره 1500 در این مسابقه شرکت کنند.

تهیه‌کننده فیلم انیمیشن "تهران 1500" که نخستین فیلم بلند انیمیشن تولید ایران است، افزود: برای برگزیدگان این مسابقه پیامکی 1500 میلیون ریال جایزه درنظر گرفته‌ایم. گام بعدیمان هم ارائه محصولات جانبی این فیلم سینمایی است.

ابوالحسنی اشاره کرد: شخصیت‌هایی که در فیلم "تهران 1500" خلق شده‌اند از جمله دو ربات با نام‌های ربات غیرتی و یا پیکان پرنده به زودی در قالب عروسک ارائه می‌شوند و در نظر داریم به زودی این شخصیت‌ها را در سینماهایی که این فیلم را به نمایش می‌گذارند در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

ابوالحسنی در پایان درباره فروش این فیلم گفت: خوشبختانه از آغاز اکران با رشد صعودی فروش همراه بوده است تا جاییکه در سینماهایی چون پردیس سینما آزادی، پردیس سینما ملت، و پردیس زندگی نمایش این فیلم به سانس فوق‌العاده کشیده شده است. ضمن اینکه به منظور رفاه تفریحی مسافران نوروزی از شامگاه گذشته در سالن نمایش برج میلاد هم این فیلم اکران می‌شود.

منبع: بانی فیلم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس